Δεύτερη ευκαιρία για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Δεύτερη ευκαιρία για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Καθώς ο προβληματισμός για την τύχη των μπαταριών που δεν είναι πια σε θέση να λειτουργήσουν ως πηγή ενέργειας για τα ηλεκτρικά οχήματα στα οποία ήταν τοποθετημένες αυξάνεται, αρχίσουν να εμφανίζονται και περισσότερες προτάσεις για την αξιοποίησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, μπαταρίες από ηλεκτρικά Kia παίρνουν θέση σε πανεπιστημιούλη του Βερολίνου, δημιουργώντας «κλιμακούμενα» συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.

Με την encore, μια start-up εταιρία της Deutsche Bahn, η οποία παραλαμβάνει τις μπαταρίες EV από όλη την Ευρώπη για την κατασκευή και διανομή συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών «second life» συνεργάζεται η Kia Europe. Οι δύο εταιρείες παρουσίασαν πρόσφατα στο EUREF-Campus στο Βερολίνο μια πρωτότυπη εγκατάσταση αποθήκευσης μπαταριών, κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από επαναχρησιμοποιημένες μονάδες μπαταριών Kia Soul EV. Στο πλαίσιο αυτό οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων αποσυναρμολογούνται και υποβάλλονται σε λεπτομερείς διαγνωστικούς ελέγχους ώστε στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν είτε για νέα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας είτε για να ανακυκλωθούν, ανάλογα με την ωφέλιμη χωρητικότητά τους. 

Το πρωτότυπο project στο EUREF-Campus στο Βερολίνο 

Τον Αύγουστο, η Kia Europe και η encore | DB αποκάλυψαν από κοινού το πρώτο τους σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας στην Πανεπιστημιούπολη EUREF στο Βερολίνο το οποίο λειτουργεί ως μέρος του Micro Smart Grid, ενός ηλεκτρικού δικτύου στο οποίο διαφορετικές πηγές ενέργειας, καταναλωτές και συστήματα αποθήκευσης συνδέονται έξυπνα. Στόχος είναι να μειωθεί η εξάρτηση από το δίκτυο μέσω προβλέψιμων ροών ενέργειας και να αυξηθεί το μερίδιο της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε ολόκληρη την Πανεπιστημιούπολη.

Η Ilma Bojadzic, Συνιδρυτής και Επικεφαλής Στρατηγικής και Συνεργασιών στην encore| DB, σχολίασε: «Δημιουργήσαμε την encore | DB για να διασφαλιστεί ότι οι μπαταρίες EV μπορούν να χρησιμοποιηθούν σωστά κατά την ενεργειακή τους μετάβαση. Μέχρι σήμερα τα «Second Life» έχουν βασιστεί σε πρωτότυπα και πιλοτικά project για προμήθεια, οπότε αυτή η συνεργασία με την Kia Europe θα μας δώσει μια αξιόπιστη προμήθεια ποιοτικών μπαταριών EV.

«Η encore | DB είναι στην ευχάριστη θέση να συνεργαστεί με έναν τόσο προοδευτικό πάροχο κινητικότητας και το project έργο στο EUREF-Campus είναι το πρώτο από τα πολλά που έρχονται. Η ελπίδα μας είναι ότι οι ενέργειες της Kia θα ενθαρρύνουν περισσότερους κατασκευαστές να εξετάσουν το ενδεχόμενο επαναχρησιμοποίησης πρώην μπαταριών EV αντί για ανακύκλωση», συμπλήρωσε. Μία από τις πρώτες εφαρμογές της μονάδας στο EUREF-Campus αφορά στη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και το πρώτο που συνδέθηκε ήταν ένα Kia e-Niro.

Η διαδικασία

Για να δημιουργηθεί το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταρίας, η encore| DB συλλέγει, αποσυναρμολογεί, αναλύει και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιεί ή ανακυκλώνει τις μπαταρίες των EVs. Για το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας μπαταριών στο EUREF-Campus, οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες του Kia Soul EV συλλέχθηκαν από τους αντιπροσώπους της Kia και μεταφέρθηκαν στον συνεργάτη αποσυναρμολόγησης DellCon μέσω του εκτεταμένου δικτύου εφοδιαστικής της Deutsche Bahn για τη διασφάλιση βιώσιμων και ασφαλών μεταφορών. Στη συνέχεια, οι συσκευασίες αποσυναρμολογήθηκαν για τις διαγνωστικές δοκιμές τελευταίας τεχνολογίας και την αξιολόγηση της κατάστασης της υγείας της μπαταρίας. 

Η μονάδα στο EUREF - Campus αποτελείται από συνολικά 24 μονάδες μπαταριών διατεταγμένες σε τρεις μονάδες. Κάθε μονάδα αποτελείται από 14 διπλά κελιά. Ένα σύστημα διαχείρισης μπαταριών (BMS) που αναπτύχθηκε από την STABL αντισταθμίζει τις διαφορετικές καταστάσεις υγείας μεταξύ των μονάδων μπαταρίας εκτελώντας όπου χρειάζεται παθητική ή ενεργητική εξισορρόπηση τάσης. Η πρωτότυπη μονάδα θα παρέχει 72 kWh ωφέλιμης ισχύος για την υποστήριξη και την αποθήκευση ηλιακής ενέργειας για μελλοντική χρήση, καθώς και άλλων εφαρμογών στο EUREF - Campus.