Βελτίωση των αποτελεσμάτων της SEAT, παρά το «απαιτητικό» πρώτο εξάμηνο

Βελτίωση των αποτελεσμάτων της SEAT, παρά το «απαιτητικό» πρώτο εξάμηνο

Αν και τo πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν μία απαιτητική περίοδος για τη SEAT, όπως αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα του αντίστοιχου διαστήματος, τελικά η ισπανική φίρμα όχι μόνο άντεξε, αλλά παρουσίασε και μικρή αύξηση στις συνολικές παραδόσεις, τη στιγμή που το CUPRA Formentor πατάει τέρμα το γκάζι των πωλήσεων.

To πρώτο 6μηνο του 2025 αποτέλεσε μία απαιτητική περίοδο για τη SEAT, όπως αντικατοπτρίζεται στα οικονομικά αποτελέσματα του αντίστοιχου διαστήματος για την ισπανική μάρκα. Τέσσερις βασικοί παράγοντες επηρέασαν την απόδοσή της: οι αλλαγές στο μείγμα των πωλήσεων, οι δασμοί της ΕΕ στο CUPRA Tavascan, που κατασκευάζεται στην Κίνα, το αυξανόμενο κόστος υλικών και ο έντονος ανταγωνισμός σε βασικές αγορές. Άλλος ένας παράγοντας που επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα ήταν η προγραμματισμένη, προσωρινή μείωση στην παραγωγή του εργοστασίου στο Martorell, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του εργοστασίου ενόψει της παραγωγής ηλεκτρικών πόλης το 2026 για το Volkswagen Group.

Παρόλες τις πιέσεις αυτές, τα οικονομικά αποτελέσματα της SEAT παρουσίασαν βελτίωση στο δεύτερο μισό του 2025 συγκριτικά με το πρώτο. Τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν από 5 εκατομμύρια ευρώ το πρώτο τρίμηνο σε 38 εκατομμύρια ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση 33 εκατομμυρίων ευρώ, σηματοδοτώντας θετική δυναμική και πιο ελπιδοφόρες προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Η SEAT S.A. επέδειξε ανθεκτικότητα στο πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξάνοντας τις συνολικές παραδόσεις κατά 1,7% στις 302.600 μονάδες (1ο εξάμηνο 2024: 297.400), παρά την προγραμματισμένη προσωρινή μείωση της παραγωγής των μοντέλων SEAT και CUPRA στο εργοστάσιό της στο Martorell (244.700 μονάδες έναντι 291.600 στο πρώτο εξάμηνο του 2024) στο πλαίσιο των προετοιμασιών για την οικογένεια ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων. Τα επίπεδα παραγωγής αναμένεται να ανακάμψουν κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, φέρνοντας τη συνολική ετήσια παραγωγή κοντά στα επίπεδα του 2024, μια σαφή αντανάκλαση της επιχειρησιακής ισχύος και της προσαρμοστικότητας της εταιρείας.

Το CUPRA Formentor παρέμεινε το κορυφαίο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της εταιρείας, κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2025, με παραδόσεις 54.700 μονάδων. Οι παραδόσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων (PHEV και BEV) αυξήθηκαν κατά 76,1%, με τα BEV να υπερδιπλασιάζονται (+105,3%), λόγω της ισχυρής ζήτησης για τα CUPRA Born και Tavascan, υπογραμμίζοντας την επιταχυνόμενη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της εταιρείας.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η CUPRA συνέχισε για άλλη μια φορά τη θετική της δυναμική, αξιοποιώντας το πλήρες χαρτοφυλάκιο 7 οχημάτων που λανσάρισε τα τελευταία 7 χρόνια. Η CUPRA πέτυχε το καλύτερο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της και μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουνίου 2025, η αντισυμβατική μάρκα παρέδωσε 167.600 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 33,4%, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Από την κυκλοφορία της το 2018, η CUPRA έχει παραδώσει πάνω από 900.000 οχήματα παγκοσμίως και βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει τις 1εκατομμύριο συνολικές πωλήσεις τους επόμενους μήνες.

Ωστόσο, δεδομένων των συνεχιζόμενων προκλήσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία και υπό το πρίσμα της εξελισσόμενης δυναμικής της αγοράς, η CUPRA αποφάσισε στρατηγικά να αναβάλει την προγραμματισμένη είσοδό της στην αγορά των ΗΠΑ, η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί για το 2030.

Ο Sven Schuwirth, Executive Vice-President Sales, Marketing & Aftersales SEAT S.A., τόνισε την προληπτική προσέγγιση της μάρκας: «Δεν σταματάμε, απλώς αναβάλλουμε το λανσάρισμα της μάρκας μας στις ΗΠΑ και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις της αγοράς τα επόμενα χρόνια για να προσδιορίσουμε τον καλύτερο χρόνο και την καλύτερη προσέγγιση, ευθυγραμμισμένοι με το μακροπρόθεσμο όραμα της μάρκας. Ωστόσο, η CUPRA θα βασιστεί στην ισχυρή δυναμική που έχει επιτύχει σε υπάρχουσες βασικές περιοχές και σύντομα θα επεκταθεί σε νέες αγορές υψηλής δυναμικής για να διευρύνει το παγκόσμιο αποτύπωμά της».

Οι συνθήκες της παγκόσμιας αγοράς προβλέπεται να παραμείνουν δύσκολες κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2025, απαιτώντας συνεχή ευελιξία και ανθεκτικότητα.

Το καλό είναι ότι η SEAT S.A. έχει αποδείξει ότι παραμένοντας προσηλωμένη στις στρατηγικές της προτεραιότητες έχει την ικανότητά της να προσαρμόζεται στο εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.