7ος χρόνος, ημέρα 2055η
Πέμπτη, 17 Ιουνίου 2021

Έρχονται ελαστικά αυτοκινήτων χωρίς αέρα;

Έρχονται ελαστικά αυτοκινήτων χωρίς αέρα;

Ένα διπλό βραβείο που πήρε πρόσφατα για δύο εξαιρετικά καινοτόμα ελαστικά της η Kumho οδηγεί αναμφίβολα σε σκέψεις – και ελπίδες – ότι πλησιάζει η ώρα που τα λάστιχα των αυτοκινήτων όχι μόνο δεν θα χρειάζονται φούσκωμα, αλλά και δεν θα «κλατάρουν» ποτέ – με ότι θετικό μπορεί αυτό να συνεπάγεται για την οδική ασφάλεια, αλλά και για τις απαιτήσεις συντήρησης και επισκευών.

Η Kumho, μια βιομηχανία ελαστικών που μετρά 61 χρόνια ζωής και ξεκινώντας από την Κορέα έχει απλωθεί σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική & Ασία για να φτάσει να κατασκευάζει 68 εκατομμύρια λάστιχα κάθε χρόνο, απασχολώντας κάπου 5.000 εργαζομένους, κάποιοι από τους οποίους εργάζονται στα 5 κέντρα έρευνας και εξέλιξης (R&D) που διαθέτει, κατέκτησε πρόσφατα το βραβείο iF Design 2021. Η νέα αυτή διάκριση, που έρχεται δύο μόλις εβδομάδες μετά την κατάκτηση του του πολύ γνωστού Red Dot, οφείλεται σε δύο πρωτότυπα ελαστικά της Kumho, εκ των οποίων το ένα λειτουργεί χωρίς αέρα (e-NIMF) ενώ το άλλο (e-TOPs) είναι υβριδικό. Δύο πολύ «ειδικά» ελαστικά που προς το παρόν έχουν τη μορφή του concept, αλλά δεν αποκλείεται να τα δούμε κάποια στιγμή να παίρνουν και τη μορφή του προϊόντος, αφού η Kumho εξέλιξε τα συγκεκριμένα λάστιχα έχοντας το βλέμμα στραμμένο στην ευφυή κινητικότητα του μάλλον κοντινού μέλλοντος.

e-NIMF: χωρίς αέρα

Το e-NIMF (eco-friendly, Νo Ιnflation & Maintenance-Free, δηλ. φιλικό προς το περιβάλλον, χωρίς «φούσκωμα» και χωρίς ανάγκη συντήρησης) είναι ένα μη πνευματικό ελαστικό το οποίο, σε αντίθεση με τα αντίστοιχα συμβατικά, δεν πρόκειται ποτέ να «προσφέρει» στον ιδιοκτήτη του οχήματος στο οποίο θα τοποθετηθεί την εμπειρία του σκασμένου ή ξεφούσκωτου λάστιχου. Αυτό το καταφέρνει χάρη στην ειδική δομή του, η οποία περιλαμβάνει ειδικές ακτίνες που μεταδίδουν τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την κίνηση του οχήματος στο δρόμο, και ένα πέλμα που διατηρεί την επαφή με την επιφάνεια του οδοστρώματος.

Τα ελαστικά χωρίς αέρα υπόσχονται εξαιρετική σταθερότητα στην οδήγηση και επιπλέον σημαντικά οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν απεριόριστα – αρκεί η αντικατάσταση του πέλματος όταν αυτό έχει φθαρεί.

Βασικό στοιχείο του e-NIMF είναι η ακτινική δομή του, η οποία εξελίχθηκε μέσω προσομοιώσεων με τη βοήθεια υπερυπολογιστών και διασφαλίζει επίπεδα απόδοσης ισοδύναμα με αυτά των «κανονικών» ελαστικών με αέρα. Παράπλευρο όφελος η Kumho θεωρεί τη δυνατότητα που δίνεται στον καταναλωτή να επιλέγει το δικό του χρώμα ακτίνας – αν και αυτή η πολυχρωμία σηκώνει πολλή συζήτηση.

e-TOP: τώρα και υβριδικά ελαστικά

Το e-TOP (eco-friendly Topology-Optimised & Punctureless - δηλαδή φιλικό προς το περιβάλλον, τοπολογικά βελτιστοποιημένο και αδιάτρητο) ελαστικό είναι ένα υβριδικό προϊόν με δυνατότητα χρήσης σε αυτόνομα αυτοκίνητα. Η χωρίς αέρα δομή του ανώτερου τμήματός του, που περιλαμβάνει τις ακτίνες (όπως του e-NIMF) και το πέλμα προστατεύει το ελαστικό από την απειλή ξένων υλικών, ενώ το κάτω, λιγότερο ευάλωτο τμήμα περιέχει μια μικρή ποσότητα αέρα. Αυτή η αμοιβαία συμπληρωματική σύνθεση οδηγεί σε ισοδύναμη απόδοση με εκείνη των συμβατικών προϊόντων, αποφεύγοντας παράλληλα την τυπική απώλεια αέρα που συχνά πυκνά συναντάμε σε αυτά.

Αυτά, λοιπόν, τα δύο ελαστικά είναι που προσέφεραν στην Kumho το βραβείο που θεωρείται για τον κόσμο του design κάτι αντίστοιχο με κινηματογραφικά Oscar. Ο συγκεκριμένος θεσμός των “iF Design Awards” μετρά ήδη 68 χρόνια ζωής, διοργανώνεται δε από το International Forum Design of Germany. Μαζί με τα βραβεία Red Dot και IDEA, τα iF Design Awards αναγνωρίζονται ως ένα από τα τρία κορυφαία βραβεία σχεδίασης στον κόσμο. Οι νικητές επιλέγονται μέσω μιας ολοκληρωμένης διαδικασίας προβολής που λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τη σχεδίαση, και την καινοτομία, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, την ποιότητα, τη λειτουργικότητα και την ευκολία χρήσης.