Πώς ένα μυστηριώδες σημείωμα προκάλεσε ράλι 450 δισ. δολαρίων στην Κίνα

Πώς ένα μυστηριώδες σημείωμα προκάλεσε ράλι 450 δισ. δολαρίων στην Κίνα

Μυστήρια παραμένει η πηγή του σημειώματος που προκάλεσε μετοχικό ράλι 450 δισ. δολαρίων, στην Κίνα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, το σημείωμα περιλάμβανε τέσσερις παραγράφους με τον προγραμματισμό της κινεζικής κυβέρνησης για να «ανοίξει» την οικονομία της. Μέχρι και τώρα παραμένει βέβαια άγνωστο το ποιος είναι ο συγγραφέας του και αν το περιεχόμενο του έχει αντίκτυπο στην πραγματικότητα.

Ανεξαρτήτως της αβεβαιότητας που πλανάται πάνω από το εν λόγω σημείωμα, η φωτογραφία αυτού ήταν αρκετή για να προκαλέσει μετοχικό ράλι στο χρηματιστήριο που κράτησε δύο ολόκληρες ημέρες και ακόμα συνεχίζεται.

Η ανάρτηση άρχισε να κυκλοφορεί τη Δευτέρα το βράδυ στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο WeChat σε ομάδες αναλυτών και διαχειριστών κεφαλαίων, ενώ μέσα σε λίγες μόνο ώρες είχε κάνει το γύρο του διαδικτύου.

Το στιγμιότυπο οθόνης υποστήριξε ότι την Κυριακή, ο νούμερο 4 επίσημος της Κίνας Wang Huning - ένας από τους επτά άνδρες της πανίσχυρης Μόνιμης Επιτροπής του Πολιτικού Γραφείου - πραγματοποίησε μια συνάντηση με ειδικούς του κορονοϊού μετά από αίτημα του Προέδρου Σι Τζινπίνγκ. Ονόμασε τον Σι «μεγάλο αφεντικό» και χρησιμοποίησε το «WHN» για να αναφερθεί στον Wang σε μια προσπάθεια να παρακάμψει τους λογοκριτές, οι οποίοι διαχειρίζονται αυστηρά μηνύματα και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην πολιτική ελίτ της Κίνας.

Οι εκπρόσωποι στη συνάντηση, στην οποία συμμετείχαν μέλη των τμημάτων της οικονομίας και της προπαγάνδας, συζήτησαν «την επιτάχυνση ενός σχεδίου ανοίγματος υπό όρους, με στόχο να ανοίξει ουσιαστικά μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους», ανέφερε.

Η ανάρτηση συγκέντρωσε περισσότερη προσοχή όταν κοινοποιήθηκε στις 11:26 π.μ. από το "96 Old Stock Trader" στο Xueqiu, μια κινεζική χρηματοοικονομική πλατφόρμα. Λιγότερο από 20 λεπτά αργότερα, ο εξέχων οικονομολόγος Hong Hao με έδρα το Χονγκ Κονγκ έγραψε κάτι παρόμοιο και οι μετοχές του MSCI China Index βρέθηκαν σε δρόμο για ράλι 320 δισ. δολαρίων.