Προς υπογραφές για το αεροδρόμιο Πάρου - Έργο ύψους 46,2 εκατ. ευρώ
Intrakat

Προς υπογραφές για το αεροδρόμιο Πάρου - Έργο ύψους 46,2 εκατ. ευρώ

Ένα ακόμη έργο 46,2 εκατ. ευρώ προσθέτει στο portfolio της η Intrakat, καθώς χθες ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης παρουσίασε στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το αεροδρομιακό έργο αναβάθμισης  του αερολιμένα Πάρου. 

Η Intrakat πλέον αναμένει τις τελικές υπογραφές και προσθέτει ένα ακόμη έργο στη φαρέτρα των αεροδρομιακών έργων που έχει κατασκευάσει όντας η κατασκευαστική με σαφές προβάδισμα τεχνογνωσίας σε αυτό το εξειδικευμένο κομμάτι καθώς έχει ήδη ολοκληρώσει το έργο των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για την Fraport και είχε ολοκληρώσει και την προηγούμενη αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάρου. 

Στο έργο η INTRAKAT αναδείχθηκε ανάδοχος με ποσοστό έκπτωσης 10,54% με Αναθέτουσα Αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και αφορά στην ανάπτυξη νέων και βελτίωσης υφιστάμενων υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου.  

Το κόστος του έργου ανέρχεται σε ποσό με ΦΠΑ 46,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ 37,26 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 30 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης κατασκευής και εφόσον ξεκινήσει άμεσα η ολοκλήρωσή του αναμένεται το καλοκαίρι του 2025. 

Το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο μετά από την ένταξη της Πράξης «Ανάπτυξη και βελτίωση υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου» στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014 – 2020». Το έργο χρηματοδοτείται και από τις πιστώσεις του Π.Δ.Ε. 

Στο έργο περιλαμβάνεται, κατασκευή νέου κτιρίου αεροσταθμού μετά του απαιτούμενου εξοπλισμού (σύστημα διαχείρισης αποσκευών, σύστημα οπτικών αγγελιών πτήσεων, σύστημα CUTE, λοιπός ηλεκτρονικός εξοπλισμός κ.λπ.), φυλάκιο ασφαλείας, μόνιμη εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου. 

Ωστόσο, με στόχο την κάλυψη των διαρκώς αυξανόμενων πτήσεων , καθώς η Πάρος αποτελεί βασικό τουριστικό προορισμό προβλέπεται επίσης η επέκταση του δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 90μ προς νότο και κατά 50μ. προς βορρά, έτσι ώστε το δάπεδο να αποκτήσει διαστάσεις 340μ*130μ από 200μ*130μ σήμερα. Ακόμη προβλέπει  υδραυλικά έργα αποστράγγισης και Η/Μ εγκαταστάσεις (φωτοσήμανση κ.λπ.), επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης – απογείωσης από 1.400μ σε 1.799μ, διαμόρφωση ζωνών ασφαλείας και ζωνών RESA, εργασίες διαγράμμισης, σήμανσης και ασφάλισης. 

Τέλος, προβλέπεται κατασκευή νέου πύργου ελέγχου (Π.Ε.Α.) επιφάνειας 159τ.μ. σε επαφή με το νέο κτίριο αεροσταθμού, μεταφορά υποδομών από τον υφιστάμενο στον νέο, μεταφορά σταθμού φωτοσήμανσης στο νέο κτίριο, αποξήλωση καμπίνας παλαιού πύργου ελέγχου και κατασκευή πυροσβεστικού σταθμού 563 τ.μ..