Γλυπτό - αράχνη της Λουίζ Μπουρζουά πουλήθηκε σε τιμή ρεκόρ
Twitter / Sotheby's
Twitter / Sotheby's

Γλυπτό - αράχνη της Λουίζ Μπουρζουά πουλήθηκε σε τιμή ρεκόρ

Ύψους πάνω από 3 μ. και πλάτος 5,5 μ. είναι το γλυπτό «Spider» (1996) της Λουίζ Μπουρζουά (1911-2010) που πουλήθηκε για 32,8 εκατομμύρια δολάρια σε δημοπρασία του οίκου Sotheby’s, στη Νέα Υόρκη –πρόκειται για τιμή ρεκόρ που αφορά γλυπτό γυναίκας καλλιτέχνη, αναφέρει το CNNi.

«Το να βλέπεις το γλυπτό να κάνει και την τιμή ρεκόρ για τη Λουίζ Μπουρζουά και να γίνεται επίσης το πιο πολύτιμο γλυπτό που έχει φτιαχτεί ποτέ από γυναίκα καλλιτέχνη, είναι μια πραγματικά ξεχωριστή στιγμή» ανέφερε η επικεφαλής δημοπρασίας Σύγχρονης Τέχνης του οίκου Sotheby's στη Νέα Υόρκη, Κέλσι Λέοναρντ.

«Οι αράχνες της Μπουρζουά είναι αναμφίβολα ένα πραγματικό αριστούργημα της τέχνης του 20ού αιώνα. Αγαπημένα σε όλο τον κόσμο, αυτά τα ισχυρά αλλά και τρυφερά γλυπτά έχουν μια επιβλητική παρουσία, η οποία ήταν πλήρως εκτεθειμένη στις γκαλερί μας αυτή τη σεζόν», συμπλήρωσε.

Πηγή φωτ.: Twitter / Stanislav Kondrashov

Μετά τα 80 της χρόνια άρχισε να δημιουργεί η Λουίζ Μπουρζουά τα γλυπτά της σε σχήμα αράχνης –πολλά από αυτά γιγαντιαίων διαστάσεων– τα οποία έγιναν και τα πιο γνωστά έργα της. Τέσσερα έργα από αυτή τη σειρά γλυπτών έχουν δημοπρατηθεί, ένα από αυτά τον Μάιο του 2019 για 32,1 εκατομμύρια δολάρια.

Γιγαντιαίου μεγέθους γλυπτό της Λουίζ Μπουρζουά είχε παρουσιαστεί μεταξύ Μαρτίου και Νοεμβρίου 2022, στον χώρο της Εσπλανάδας του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο πλαίσιο συνεργασίας του ΚΠΙΣΝ και του Οργανισμού Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ.

Επρόκειτο για το γλυπτό «Maman» (1999) ύψους πάνω από 10 μ., το μεγαλύτερο έργο της σειράς γιγαντιαίων αραχνών της Αμερικανογαλλίδας γλύπτριας, χυτευμένο σε μπρούντζο και χάλυβα. 

Η γλύπτρια είχε δηλώσει ότι το «Maman» συμβολίζει τη μητέρα της, μια υφάντρια και συντηρήτρια ταπισερί, με την οποία αισθανόταν μεγάλη εγγύτητα και της οποίας ο πρόωρος θάνατος την ώθησε να χρησιμοποιήσει την τέχνη για να εξερευνήσει αισθήματα απώλειας και εγκατάλειψης.

«Η καλύτερη μου φίλη ήταν η μητέρα μου, και ήταν προσεκτική, έξυπνη, υπομονετική, καθησυχαστική, λογική, λεπτεπίλεπτη, διακριτική, απαραίτητη, τακτική και χρήσιμη όπως μια αράχνη», είχε σημειώσει.

Λουίζ Μπουρζουά, «Maman» (1999). Φωτογραφία: Ναταλία Τσουκαλά © The Easton Foundation 2

Γλυπτά σε σχήμα αράχνης της Μπουρζουά εκτίθενται σε περίοπτη θέση σε πολλά από τα μεγάλα μουσεία του κόσμου, όπως το Μουσείο Γκουγκενχάιμ στο Μπιλμπάο, η Εθνική Πινακοθήκη του Καναδά στην Οτάβα, το Dia Beacon στη Νέα Υόρκη και το Tate Modern στο Λονδίνο.

Διαβάστε ακόμη:

Το γλυπτό... αράχνη που «μιλά» για τη μητρική προστασία