Γιατί οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών έμειναν πίσω στο ράλι
Ευρωαγορές

Γιατί οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών έμειναν πίσω στο ράλι

Στην κούρσα των ευρωπαϊκών μετοχών σε νέο ιστορικό υψηλό οι μεγάλοι απόντες ήταν οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών. Ο κλάδος παραμένει ο φθηνότερος, καθώς η μεταβλητότητα του κόστους καυσίμων δεν προσελκύει τους «ταύρους» παρά τις χαμηλές αποτιμήσεις.

Ενώ ο δείκτης STOXX Europe 600 έχει σκαρφαλώσει σχεδόν 80% από το χαμηλό του Μαρτίου 2020, σημειώνοντας νέο ιστορικό υψηλό την προηγούμενη εβδομάδα, ο δείκτης των περιφερειακών αερομεταφορέων της Ευρώπης κερδίζει μόλις 23%.

Οι μετοχές των αεροπορικών εταιρειών έχουν υποαποδώσει σε σχέση με τον ευρύτερο κλάδο τουριστικών υπηρεσιών που περιλαμβάνει ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και πλατφόρμες κρατήσεων, επιχειρήσεις που ευνοήθηκαν περισσότερο από την ανάκαμψη της ζήτησης.

Τα εμπόδια για τις αεροπορικές εταιρείες είναι ο έντονος ανταγωνισμός και η μεταβλητότητα του κόστους καυσίμων παρόλο που η κερδοφορία τους έχει σχεδόν επιστρέψει στα προ-πανδημίας επίπεδα.

Παρόλο που οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι και αναβαθμίζουν τις προβλέψεις τους για τα κέρδη, οι διαχειριστές των funds θεωρούν τις προβλέψεις επισφαλείς καθώς οι τιμές πετρελαίου είναι σχεδόν απρόβλεπτες. Η κερδοφορία στις αεροπορικές εταιρείες μπορεί να φαίνεται καλή όταν οι τιμές καυσίμων είναι σταθερές, αλλά ένα ράλι 20% στο πετρέλαιο μπορεί να στεγνώσει τα κέρδη τους.

Με βάση τις αποτιμήσεις, οι έξη εταιρείες που απαρτίζουν τον δείκτη - Ryanair Holdings, Deutsche Lufthansa, easyJet, IAG Group (British Airways), AirFrance-KLM, Wizz Air – θα έπρεπε να είναι τα φαβορί των επενδυτών. Εχουν πολλαπλασιαστή κερδών (Ρ/Ε) έξι φορές τα αναμενόμενα κέρδη του επόμενου 12μήνου, πολύ χαμηλότερο από το Ρ/Ε του STOXX 600 στο 13.

Είναι η φθηνότερη ομάδα μετοχών από όλους τους κλάδους της ευρωπαϊκής χρηματιστηριακής αγοράς, σύμφωνα με το Bloomberg. Και αυτό παρά το ότι με βάση τα στοιχεία της ΙΑΤΑ η σταθερή ανάκαμψη στις πληρότητες έχει φέρει τις εταιρείες κοντά στα προ-πανδημίας επίπεδα ζήτησης.

Εταιρεία- Ρ/E - ΕV/EBITDA - Ανοδικό περιθώριο μέχρι τιμή-στόχο

AirFrance-KLM 2,4/ 2,0 /44%

IAG 4,4/ 2,9/ 38%

Lufthansa 4,7/ 3,0/ 37%

Ryanair 9,5/ 5,9/ 26%

Wizz Air 6,6/ 3,7/ 24%

EasyJet 8,3/ 3,0/ 24%

Mέσος όρος 6,0 /3,4/ 32%

Oι περισσότεροι αναλυτές προτιμούν τη Ryanair και τη Wizz Air καθώς οι πιο κοντινοί προορισμοί όπου πετούν είναι λιγότερο ευάλωτοι στις όποιες αναταράξεις στην παγκόσμια οικονομία.

Οι αναλυτές στη χρηματιστηριακή Sanford Bernstein σημειώνουν ότι οι ναύλοι για πτήσεις εντός Ευρώπης αυξάνονται, ενώ στους μακρινούς προορισμούς υποχωρούν από τα υψηλά τους επίπεδα. Συστήνουν Ryanair, Wizz Air, AirFrance-KLM και IAG.

Στην Bank of America προτιμούν την easyJet λόγω μεγαλύτερων περιθωρίων από τον ανταγωνισμό. Οι αναλυτές στη Morgan Stanley εκτιμούν ότι ο δείκτης enterprise value προς EBITDA για τον κλάδο είναι 58% φθηνότερος από τον ιστορικό μέσο όρο, θετικό για τις μετοχές καθώς η ζήτηση δείχνει αντοχές.

Δεν είναι βέβαιο όμως ότι οι συγκριτικά φτηνές αποτιμήσεις θα δελεάσουν τους θεσμικούς διαχειριστές που θεωρούν ότι οι πλατφόρμες κρατήσεων είναι καλύτερος τρόπος να ποντάρει κανείς στην ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια.