ByteDance και TikTok ξόδεψαν πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια για lobbying το 2023.
TikTok και ByteDance δαπάνησαν 7 εκατ. δολάρια στο lobbying για να «φρενάρουν» την απαγόρευση στις ΗΠΑ
Shutterstock
Shutterstock
CNBC

TikTok και ByteDance δαπάνησαν 7 εκατ. δολάρια στο lobbying για να «φρενάρουν» την απαγόρευση στις ΗΠΑ

ByteDance και TikTok ξόδεψαν πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια για lobbying το 2023.

Το TikTok και η κινεζική μητρική του εταιρεία ByteDance δαπάνησαν συνολικά πάνω από 7 εκατομμύρια δολάρια μέχρι στιγμής φέτος για να προσπαθήσουν να εμποδίσουν το Κογκρέσο να ψηφίσει τη νομοθεσία που θα μπορούσε να απαγορεύσει τη λειτουργία της εφαρμογής στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Μόνο η ByteDance, ξόδεψε 2,68 εκατ. δολάρια σε εσωτερικούς λομπίστες του TikTok για να στοχεύσουν το Κογκρέσο και ομοσπονδιακούς αξιωματούχους κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2024, σύμφωνα με νέες εκθέσεις για το lobbying. Το TikTok δαπάνησε πάνω από 4,5 εκατ. δολάρια φέτος για μια τηλεοπτική και ψηφιακή διαφημιστική εκστρατεία με στόχο να φρενάρει τη νομοθεσία, αναφέρει η AdImpact.

«Αυτή η δαπάνη αντικατοπτρίζει την προσπάθεια που καταβάλουμε για να εκπαιδεύσουμε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σχετικά με το πώς η νομοθεσία θα μπορούσε να επηρεάσει την κοινότητα των 170 εκατομμυρίων Αμερικανών χρηστών μας», δήλωσε εκπρόσωπος της TikTok στο CNBC.

H δημοσιοποίηση των στοιχείων αυτών δείχνει πώς οι υπάλληλοι της TikTok άσκησαν πιέσεις στο Κογκρέσο και στο εκτελεστικό γραφείο του προέδρου Τζο Μπάιντεν - Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, Γραφείο Διαχείρισης και Προϋπολογισμού, Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των ΗΠΑ, μεταξύ άλλων τμημάτων - το περασμένο τρίμηνο.

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε το Σάββατο ένα νομοσχέδιο που μπορεί να οδηγήσει στην απαγόρευση της πλατφόρμας στις ΗΠΑ. Αν περάσει και στη Γερουσία και στη συνέχεια γίνει νόμος, η κινεζική μητρική εταιρεία του Tik Tok θα πρέπει να πουλήσει το μερίδιό της στη δημοφιλή πλατφόρμα σε εταιρεία ή πρόσωπο με έδρα τις ΗΠΑ εντός ενός έτους. Εφόσον δε συμβεί αυτό, τότε το TikTok θα απαγορευτεί στις ΗΠΑ.

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε παρόμοιο νομοσχέδιο τον Μάρτιο, το οποίο θα έδινε στην ByteDance περίπου έξι μήνες για να πουλήσει το TikTok, αλλά η νομοθεσία αυτή έχει «κολλήσει» στη Γερουσία.

Οι πρόσφατες δαπάνες για εσωτερικό lobbying δεν λαμβάνουν υπόψη άλλες πληρωμές που έγιναν σε εξωτερικούς συμβούλους, αναφέρει το αμερικανικό μέσο.

Shutterstock

Ο βετεράνος λομπίστας Ντέιβιντ Έρμπαν πληρώθηκε 80.000 δολάρια το περασμένο τρίμηνο από την ByteDance για να προσπαθήσει να επηρεάσει το Κογκρέσο σχετικά με το νομοσχέδιο του Μαρτίου που στόχευε την κινεζική εταιρεία, σύμφωνα με την έκθεση.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσό που έχει δεχθεί η εταιρεία του Έρμπαν, η LGL Advisors, από την ByteDance κατά τη διαρκεια ενός τριμήνου, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία.

Η TikTok έχει ξοδέψει πάνω από 400.000 δολάρια από την 1η Ιανουαρίου σε εταιρείες lobbying στην Ουάσινγκτον. ByteDance και TikTok ξόδεψαν πάνω από 8 εκατομμύρια δολάρια για lobbying το 2023.

Πηγή: CNBC