O CEO της Amazon θέλει να προσθέσει διαφημίσεις στις συνομιλίες με την ψηφιακή βοηθό Alexa+
Shutterstock
Shutterstock
TechCrunch

O CEO της Amazon θέλει να προσθέσει διαφημίσεις στις συνομιλίες με την ψηφιακή βοηθό Alexa+

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Amazon, Άντι Τζάσι, βλέπει ευκαιρία για διαφημίσεις κατά τη διάρκεια συνομιλιών των χρηστών με τη νέα ψηφιακή βοηθό Alexa+ που βασίζεται σε Τεχνητή Νοημοσύνη, όπως δήλωσε στην τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου.

«Οι καταναλωτές ενθουσιάζονται με τις συσκευές που μπορούν να αγοράσουν και διαθέτουν την Alexa+. Πραγματοποιούν πολλές αγορές μέσω της Alexa+, είναι μια απολαυστική εμπειρία αγορών, η οποία θα συνεχίσει να βελτιώνεται», δήλωσε ο Τζάσι στους επενδυτές και τους αναλυτές της Wall Street.

«Πιστεύω ότι με τον καιρό θα υπάρξουν ευκαιρίες — καθώς οι χρήστες συμμετέχουν σε όλο και περισσότερες διαδραστικές συνομιλίες — να παίξει ρόλο η διαφήμιση, βοηθώντας στην ανακάλυψη προϊόντων και ταυτόχρονα ενισχύοντας τα έσοδα», προσθέτει.

Η Amazon αναφέρει ότι έχει ήδη διαθέσει την Alexa+ σε εκατομμύρια πελάτες, στο πλαίσιο της προσπάθειάς της να μετατρέψει τη «παραδοσιακή» ψηφιακή βοηθό σε έναν πιο φυσικό συνομιλητή με πράκτορικά χαρακτηριστικά.

Η Alexa+ αποτελεί την απάντηση της Amazon στους βοηθούς φωνής με γενετική Τεχνητή Νοημοσύνη των OpenAI, Google και Perplexity, που έχουν κάνει τις παλαιότερες πλατφόρμες να φαίνονται ξεπερασμένες. Ωστόσο, το επιχειρηματικό μοντέλο πίσω από τέτοιου είδους προϊόντα AI παραμένει ασαφές.

Η Amazon προσφέρει την Alexa+ δωρεάν στους συνδρομητές Prime (που πληρώνουν 14,99 δολάρια τον μήνα), ενώ έχει προσθέσει και μια συνδρομητική έκδοση της Alexa+ στα 20 δολάρια τον μήνα.

Ο Τζάσι υπαινίχθηκε ότι στο μέλλον ενδέχεται να υπάρξουν και επιπλέον επίπεδα συνδρομών — πιθανώς και μια έκδοση χωρίς διαφημίσεις.

Μέχρι σήμερα, οι διαφημίσεις εμφανίζονταν μόνο με περιορισμένο τρόπο μέσω της Alexa. Για παράδειγμα, ενίοτε μπορεί να εμφανιστεί μια οπτική διαφήμιση στην οθόνη Echo Show ή ένα ηχητικό σποτ ανάμεσα σε τραγούδια που παίζουν από έξυπνα ηχεία με Alexa.

Ωστόσο, η περιγραφή του Τζάσι για μια διαφήμιση που δημιουργείται από Τεχνητή Νοημοσύνη και ενσωματώνεται σε πολυσταδιακή συνομιλία με την Alexa+, εισάγει ένα εντελώς νέο πεδίο για την Amazon και την ευρύτερη τεχνολογική βιομηχανία.

Οι διαφημιστές έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για προβολή σε AI chatbots — και συγκεκριμένα στην Alexa+ — αλλά το πώς ακριβώς θα γίνει αυτό παραμένει ασαφές.

Οι ανταγωνιστές της Amazon στον χώρο της Τεχνητής Νοημοσύνης φαίνεται επίσης να πιστεύουν ότι η διαφήμιση μπορεί να αποτελέσει βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο για τη Δημιουργική ΑΙ.

Η Google εξετάζει τρόπους ενσωμάτωσης διαφημίσεων στην εμπειρία αναζήτησης με AI. Ο CEO της OpenAI, Σαμ Άλτμαν, έχει δηλώσει ότι είναι ανοιχτός σε μια «αισθητικά αποδεκτή» μορφή διαφήμισης στο ChatGPT.

Η Amazon ξοδεύει τεράστια ποσά για να καλύψει το χαμένο έδαφος στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, οι κεφαλαιουχικές δαπάνες της Amazon αυξήθηκαν στα 31,4 δισ. δολάρια, σημειώνοντας άνοδο 90% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Μεγάλο μέρος αυτών των δαπανών αφορά την ανάπτυξη ιδιόκτητων AI chips και την επέκταση των data centers που υποστηρίζουν τα AI μοντέλα. Παρότι ο τομέας cloud της Amazon (AWS) σημείωσε αύξηση εσόδων κατά 18% το τρίμηνο, η εταιρεία πιθανώς χρειάζεται νέες πηγές εσόδων για να δικαιολογήσει αυτές τις επενδύσεις.

Ο Τζάσι ποντάρει στο ότι οι χρήστες θα μιλούν στην Alexa+ περισσότερο απ’ ό,τι στη «παλιά» Alexa, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες διαφημίσεις και περισσότερες αγορές στο Amazon.com.

Ωστόσο, οι πρώτες κριτικές για την Alexa+ είναι ανάμεικτες. Η Amazon φέρεται να αντιμετωπίζει δυσκολίες στην υλοποίηση ορισμένων από τα πιο περίπλοκα χαρακτηριστικά της Alexa+ και η διάθεση της υπηρεσίας εξελίσσεται πιο αργά απ’ όσο αναμενόταν.

Υπάρχουν ακόμη πολλά να διευθετηθούν προτού η Amazon ενσωματώσει διαφημίσεις σε συνομιλίες με την Alexa+. Όπως τα περισσότερα μοντέλα AI, η Alexa+ δεν είναι άτρωτη από «ψευδαισθήσεις», δηλαδή, την παραγωγή λανθασμένων ή επινοημένων πληροφοριών.

Πριν οι διαφημιζόμενοι εμπιστευτούν την Alexa+ ως εκπρόσωπο των προϊόντων τους, η Amazon ίσως χρειαστεί να αναπτύξει μηχανισμούς που θα εξασφαλίζουν ότι η AI δεν θα παραπληροφορεί ή παραπλανεί.