Η Apple έχει ήδη παράγει ταινίες με εξαιρετικές κριτικές και βραβεία για την πλατφόρμα Apple TV+. Στην πραγματικότητα, ενώ το Netflix φέρεται να έχει ξοδέψει εκατομμύρια σε εκστρατείες για Όσκαρ, το «Coda» της Apple παραμένει η μοναδική ταινία που παρήχθη από υπηρεσία streaming και κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Ωστόσο, διαφορετική είναι η εικόνα στο box office - στην καλύτερη περίπτωση, οι εισπράξεις δεν έχουν ανταποκριθεί στους φιλόδοξους προϋπολογισμούς.
Με την ταινία «Argylle», η Apple υπέστη ένα θεαματικό εμπορικό φιάσκο. Πέρσι, σύμφωνα με αναφορές, η εταιρεία αποφάσισε να περιορίσει τόσο τους προϋπολογισμούς όσο και τις κινηματογραφικές διανομές, γεγονός που οδήγησε σε ακυρώσεις έργων και κριτική από σκηνοθέτες.
Όμως η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει με την ταινία «F1», η οποία είναι αυτή τη στιγμή το νούμερο ένα στα αμερικανικά ταμεία, με προβλεπόμενες εισπράξεις 55,6 εκατομμύρια δολάρια αυτό το Σαββατοκύριακο. Με 144 εκατομμύρια δολάρια σε παγκόσμιες πωλήσεις εισιτηρίων, η «F1» αναμένεται σύντομα να ξεπεράσει το «Napoleon» (228 εκατ.) ως η πιο εμπορικά επιτυχημένη ταινία της Apple.
Ο σκηνοθέτης της «F1», Joseph Kosinski, είχε σκηνοθετήσει προηγουμένως το «Top Gun: Maverick» και, με πολλούς τρόπους, η νέα ταινία θυμίζει το ίδιο «μοτίβο»: ρεαλιστικά, εντυπωσιακά πλάνα (ο Brad Pitt οδηγεί πραγματικά τα μονοθέσια της F1!) και μια γνώριμη ιστορία για έναν παλιό βετεράνο που αναγκάζεται να συνεργαστεί με έναν νεαρό ανερχόμενο αστέρα που πρέπει να μάθει λίγα πράγματα για το παλιό καλό ένστικτο και τη φυσική επιμονή.
Η «F1» (διανέμεται στις ΗΠΑ από τη Warner Bros.) φαίνεται πως ωφελήθηκε από την αυξανόμενη δημοτικότητα της Formula 1 στις Ηνωμένες Πολιτείες - τάση που ενισχύθηκε εν μέρει από τη σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix, «Drive to Survive». Μεγάλο μέρος της ταινίας γυρίστηκε σε πραγματικούς αγώνες Formula 1, ενώ και ο διάσημος οδηγός Lewis Hamilton συμμετείχε ως παραγωγός.
Ο CEO της Apple, Tim Cook, συμμετείχε μάλιστα μαζί με τον Hamilton σε εξώφυλλο του Variety, όπου δήλωσε πως η εταιρεία κατάφερε να «εισφέρει πράγματα που είναι μοναδικά Apple στην ταινία, όπως η τεχνολογία των καμερών μας». Όπως είπε, ο στόχος ήταν «να στηριχθεί η ταινία από ολόκληρη την εταιρεία - και το λιανικό μας δίκτυο, και όλα». (Δεν ήταν όμως όλοι οι πελάτες ικανοποιημένοι από την έντονη εμπορική προώθηση.)
Αν και το στοίχημα της Apple φαίνεται να αποδίδει, παραμένει ασαφές αν η «F1» - με αναφερόμενο προϋπολογισμό άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων - θα καταφέρει τελικά να έχει κέρδος από τις κινηματογραφικές της προβολές. Πριν από την κυκλοφορία της, ένας αναλυτής box office είχε δηλώσει στο Vulture ότι, ακόμα και αν η ταινία πετύχει, «ενδέχεται τελικά να αποδειχθεί μια πολύ ακριβή διαφήμιση για το πρωτότυπο περιεχόμενο του Apple TV+».