ΗΠΑ: Ακτιβιστές ζητούν διακοπή των διαφημίσεων στο Twitter μετά την ενεργοποίηση του λογαριασμού του Τραμπ
Shutterstock
Shutterstock

ΗΠΑ: Ακτιβιστές ζητούν διακοπή των διαφημίσεων στο Twitter μετά την ενεργοποίηση του λογαριασμού του Τραμπ

Να αποσύρουν τις διαφημίσεις τους από το Twitter προτρέπει τις εταιρείες η συμμαχία ακτιβιστών Stop Toxic Twitter για τα πολιτικά δικαιώματα μετά την κίνηση του Ίλον Μασκ να προχωρήσει σε άρση της απαγόρευσης αναρτήσεων που ίσχυε για τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Ο λογαριασμός του ενεργοποιήθηκε εντός του Σαββατοκύριακου, είχε απενεργοποιηθεί μετά την εισβολή των υποστηρικτών του στο Καπιτώλιο, στις 6 Ιανουαρίου, με την απενεργοποίηση να αφορά στον κίνδυνο πρόκλησης βίας.

Η αντίδραση και προτροπή της συμμαχίας Stop Toxic Twitter συνδέεται με το ότι ο Μασκ έχει διαβεβαιώσει τους διαφημιστές ότι η αναφερόμενη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης θα ακολουθήσει μία προσεχτική προσέγγιση, αναφορικά με την αποκατάσταση λογαριασμών χρηστών που είχαν απαγορευτεί, ενώ θα οργανώσει ένα νέο συμβούλιο για τη διαχείριση των αναρτήσεων. Μόνο που το συμβούλιο δεν είχε ανακοινωθεί μέχρι χθες.

Η Twitter Inc, η οποία έχασε το μεγαλύτερο μέρος της ομάδας επικοινωνίας της, όταν ο Μασκ προχώρησε σε δραστικές μειώσεις του προσωπικού αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της αναφερόμενης πλατφόρμας, δεν ανταποκρίθηκε άμεσα σε ένα αίτημα σχολιασμού.

Οι ψηφιακές διαφημίσεις αφορούν περίπου στο 90% των εσόδων του Twitter, με τον Μασκ να παραπονιέται, αυτόν τον μήνα, ότι η πίεση από τους ακτιβιστές έχει ήδη προκαλέσει «μία μεγάλη πτώση στα έσοδα».

Αποκατάσταση λογαριασμών χρηστών

Το Twitter άρχισε την αποκατάσταση λογαριασμών χρηστών που είχαν απενεργοποιηθεί από τα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας, όπως της κωμικού Κάθι Γκρίφιν, αλλά και του Τραμπ.

Η πλατφόρμα αποκατέστησε χθες επίσης τον προσωπικό λογαριασμό στο Twitter της βουλευτή της Βουλής των Αντιπροσώπων, Μάρτζορι Τέιλορ Γκριν.

Από τους 100 πιο σημαντικούς διαφημιστές της πλατφόρμας επί τη βάσει των δαπανών τους αυτή τη χρονιά, οι 51 έχουν παύσει τις διαφημίσεις τους, σύμφωνα με ιδιωτικές συζητήσεις εντός της συμμαχίας, δημόσιες ανακοινώσεις, αλλά και στοιχεία δαπανών που παραχώρησε η εταιρεία μετρήσεων Pathmatics, σύμφωνα με τον Καρουσόν.

Η συμμαχία ζητάει από τις εταιρείες που δεν έχουν δημοσιοποιήσει την παύση των διαφημίσεών τους στο Twitter να προχωρήσουν στην έκδοση δημοσίων ανακοινώσεων, ώστε να διευκολύνουν την άσκηση πίεσης στους άλλους 49 διαφημιστές που δεν έχουν αναλάβει δράση, όπως υποστήριξε ο ίδιος.

«Πρέπει να πάρετε θέση και να βάλετε μία διαχωριστική γραμμή», σύμφωνα με τον Καρουσόν. «Είναι σημαντικό για τους διαφημιστές με μεγάλα κονδύλια να δηλώσουν ότι έχουν σταματήσει».

Η συμμαχία πρόκειται να εξετάσει το ενδεχόμενο να κατονομάσει τις εταιρίες αργότερα μέσα στην εβδομάδα, στην περίπτωση που δεν έχουν προχωρήσει στην έκδοση μιας δημόσιας ανακοίνωσης σχετικά με την παύση των διαφημίσεών τους, πρόσθεσε ο ίδιος.