Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να φέρει το τέλος της παραδοσιακής σχολικής τάξης
shutterstock
shutterstock

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να φέρει το τέλος της παραδοσιακής σχολικής τάξης

Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πιθανό να σημάνουν το τέλος της παραδοσιακής σχολικής τάξης, προέβλεψε ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στον κόσμο σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ο καθηγητής Στιούαρτ Ράσελ, Βρετανός επιστήμονας πληροφορικής με έδρα το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ, δήλωσε ότι οι εξατομικευμένοι δάσκαλοι τύπου ChatGPT έχουν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν σημαντικά την εκπαίδευση και να διευρύνουν την παγκόσμια πρόσβαση, παρέχοντας εξατομικευμένη διδασκαλία σε κάθε νοικοκυριό με smartphone. Η τεχνολογία θα μπορούσε να προσφέρει «την περισσότερη ύλη μέχρι το τέλος του λυκείου», δήλωσε χαρακτηριστικά στον Guardian.

«Η εκπαίδευση είναι το μεγαλύτερο όφελος που μπορούμε να προσδοκούμε τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Ράσελ πριν από μια ομιλία την Παρασκευή στην Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής του ΟΗΕ "AI for Good" στη Γενεύη. «Θα έπρεπε να είναι δυνατόν μέσα σε λίγα χρόνια, ίσως μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας, να παρέχουμε μια αρκετά υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης σε κάθε παιδί στον κόσμο. Αυτό είναι δυνητικά μετασχηματιστικό».

Ο Ράσελ  επικαλέστηκε στοιχεία από μελέτες που παρακολούθησαν κανονικούς δασκάλους ότι η εξατομικευμένη διδασκαλία μπορεί να είναι δύο έως τρεις φορές πιο αποτελεσματική από τα παραδοσιακά μαθήματα στην τάξη, επιτρέποντας στα παιδιά να λαμβάνουν εξατομικευμένη υποστήριξη και να καθοδηγούνται από την περιέργεια.

«Η Οξφόρδη και το Κέμπριτζ δεν χρησιμοποιούν πραγματικά μια παραδοσιακή αίθουσα διδασκαλίας ... χρησιμοποιούν δασκάλους προφανώς επειδή είναι πιο αποτελεσματικό», είπε. «Είναι κυριολεκτικά ανέφικτο να το κάνουμε αυτό για κάθε παιδί στον κόσμο. Δεν υπάρχουν αρκετοί ενήλικες για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες».

Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η ανάπτυξη της ισχυρής τεχνολογίας στον τομέα της εκπαίδευσης ενέχει επίσης κινδύνους, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας πλύσης εγκεφάλου.