Η εταιρεία καλείται να διαχειριστεί μια πρωτόγνωρη σειρά τεχνικών και κανονιστικών δυσκολιών, ενώ ορισμένα από τα βασικά στελέχη της άνοιξαν τη Δευτέρα το ετήσιο συνέδριο προγραμματιστών λογισμικού.
Από τεχνικής πλευράς, πολλά από τα πολυαναμενόμενα χαρακτηριστικά Τεχνητής Νοημοσύνης που η Apple είχε υποσχεθεί στο περσινό συνέδριο έχουν αναβληθεί για το επόμενο έτος, την ώρα που ανταγωνιστές όπως η Google και η Microsoft προσελκύουν προγραμματιστές με πληθώρα νέων λειτουργιών. Μεταξύ των ανεκπλήρωτων υποσχέσεων ήταν και σημαντικές βελτιώσεις στη Siri, τον ψηφιακό βοηθό της εταιρείας.
Σε ρυθμιστικό επίπεδο, τα δικαστήρια στις ΗΠΑ και την Ευρώπη προετοιμάζονται να ανατρέψουν τα κέρδη που αποφέρει στην Apple το App Store, καθώς ακόμα και πρώην υποστηρικτές αμφισβητούν αν τα τέλη που επιβάλλει είναι δικαιολογημένα.
Οι προκλήσεις αυτές εντείνονται ενώ ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, απειλεί με δασμούς 25% στο iPhone, το πλέον δημοφιλές προϊόν της Apple. Οι μετοχές της εταιρείας έχουν υποχωρήσει πάνω από 40% από την αρχή του έτους, σημειώνοντας μεγαλύτερη πτώση σε σχέση με τη Google και υστερώντας έναντι των κερδών της Microsoft, που αποδίδονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Η Apple έχει ήδη λανσάρει κάποιες από τις υποσχεθείσες λειτουργίες Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως εργαλεία γραφής και δημιουργίας εικόνων, ωστόσο εξακολουθεί να βασίζεται σε συνεργάτες, όπως η OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, για ορισμένες δυνατότητες. Σύμφωνα με το Bloomberg, η Apple ενδέχεται φέτος να διαθέσει τα εσωτερικά μοντέλα Τεχνητής Νοημοσύνης στους προγραμματιστές.
Ωστόσο, οι αναλυτές θεωρούν ότι η Apple δεν διαθέτει ακόμη ένα «πολυτροπικό» μοντέλο - δηλαδή ένα σύστημα που κατανοεί ταυτόχρονα εικόνες, ήχο και γλώσσα - το οποίο θα μπορούσε να υποστηρίξει έξυπνα γυαλιά, μια ανερχόμενη κατηγορία για εταιρείες όπως η Meta Platforms. Τον περασμένο μήνα, η Google ανακοίνωσε την επιστροφή της στην κατηγορία αυτή, μέσω συνεργασιών.
Τέτοια γυαλιά, τα οποία είναι ελαφρύτερα και πιο οικονομικά από τα ακουστικά Vision Pro της Apple, μπορούν να κατανοούν το αντικείμενο που κοιτά ο χρήστης και να βοηθούν στην απάντηση σχετικών ερωτήσεων.
Ενώ η Apple εστιάζει στα ακουστικά Vision Pro, αξίας 3.500 δολαρίων, η Google και η Meta προωθούν τα έξυπνα γυαλιά ως πιο προσιτή επιλογή για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης στο πεδίο του hardware. Τα Ray-Ban της Meta πωλούνται κάτω από 400 δολάρια.
Οι αναλυτές επισημαίνουν πως η Apple πρέπει να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση, αν και δεν αναμένεται να το κάνει άμεσα.
«Δεν προσπαθώ να αντικαταστήσω το τηλέφωνό μου - είναι κάτι συμπληρωματικό που μου προσφέρει μεγαλύτερο παγκόσμιο πλαίσιο, αφού έχει κάμερα και βλέπει ό,τι βλέπω κι εγώ, ενώ μπορώ να επικοινωνώ μαζί του σε φυσική γλώσσα», δήλωσε ο Ben Bajarin, CEO της συμβουλευτικής εταιρείας τεχνολογίας Creative Strategies. «Η Apple δεν είναι ακόμα σε θέση να κάνει κάτι τέτοιο».
Βεβαίως, οι ανταγωνιστές δεν έχουν σαφές προβάδισμα στα έξυπνα γυαλιά. Ο Anshel Sag, κύριος αναλυτής της Moor Insights & Strategy, σημείωσε πως τα Ray-Ban της Meta υστερούν σε κάποια χαρακτηριστικά και η Google δεν έχει ακόμη ενσωματώσει το μοντέλο "Gemini" σε ένα ευρείας κατανάλωσης προϊόν.
«Η Meta έχει το προβάδισμα, αλλά η Google καλύπτει γρήγορα το έδαφος και πιθανότατα διαθέτει την πιο κατάλληλη Τεχνητή Νοημοσύνη», είπε ο Sag. «Το Vision Pro είναι εξαιρετικό, αλλά απευθύνεται κυρίως σε προγραμματιστές».
Ο Μπομπ Ο’Ντόνελ, CEO της TECHnalysis Research, τόνισε ότι δεν είναι βέβαιο αν τα έξυπνα γυαλιά θα γίνουν ευρέως αποδεκτά. Επισήμανε επίσης πως δεν είναι δεδομένο ότι η Apple θα υποστεί σημαντικό μειονέκτημα αν συνεργαστεί με εταιρείες όπως η Google, η OpenAI ή η μικρότερη Perplexity για την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.
Μέχρι στιγμής, είπε ο Ο’Ντόνελ, δεν υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι οι καταναλωτές λαμβάνουν σημαντικές αποφάσεις αγοράς hardware βάσει των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης.
«Υπάρχει το επιχείρημα ότι είναι αποδεκτό η Apple να υστερεί, επειδή οι περισσότεροι δεν ενδιαφέρονται πέραν ενός αδύναμου πλεονεκτήματος», κατέληξε.