Κεραμέως: Αν ο Φίλης ήταν υπουργός Παιδείας τα παιδιά μας θα ήταν στο σκοτάδι για 7 μήνες
Eurokinissi
Eurokinissi

Κεραμέως: Αν ο Φίλης ήταν υπουργός Παιδείας τα παιδιά μας θα ήταν στο σκοτάδι για 7 μήνες

Στις δηλώσεις του πρώην υπουργού Παιδείας, Νίκου Φίλη, για μη χρήση της τηλεκπαίδευσης προχώρησε η Νίκη Κεραμέως, σχολιάζοντας ότι «ήταν υπουργός Παιδείας τα παιδιά μας για 6 - 7 μήνες θα ήταν στο σκοτάδι».

Παράλληλα, πληροφόρησε ότι σήμερα κατατίθεται σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό, ενώ ανοίγει σήμερα, το πολύ αύριο, η πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

«Το νομοσχέδιο προβλέπει πρόσθετα μέτρα για να ενισχύσουμε την ασφάλεια των παιδιών από τη μάστιγα του μπούλινγκ, το σχολικό εκφοβισμό» εξήγησε η υπουργός Παιδείας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Η υπουργός επιτέθηκε στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ για την απόφαση της αξιωματικής αντιπολίτευσης να απέχει από τις εργασίες της Βουλής. «Ο κ. Τσίπρας είπε ‘απέχουμε απ’ όλες τις ψηφοφορίες μέχρι τις εκλογές’. Δεν ξέρουμε πότε θα έχουμε εκλογές, δεν ξέρουμε τι θα κάνει ο κ. Μητσοτάκης, θα γίνουν εκλογές Απρίλιο ή Μάιο; Αν γίνουν Μάιο οι εκλογές, 4 μήνες θα έχουμε απεργούς πληρωμένους από τους έλληνες πολίτες; Εγώ θα φέρω στη Βουλή το ν/σ για τον σχολικό εκφοβισμό, αυτό το ν/σ δεν έχει κομματικό χρώμα, έχει στόχο πώς θα θωρακίσουμε τα παιδιά μας. Σε αυτό ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ψηφίσει; Τι μήνυμα στέλνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε όσους τον ψηφίζουν» διερωτήθηκε.

Αν ο Φίλης ήταν υπουργός Παιδείας η παιδεία θα ήταν στο σκοτάδι για 7 μήνες

«Δεν ξέρω ευρωπαϊκό ανάλογο στην τηλεκπαίδευση. Δεν ξέρω άλλη χώρα, όπως σήμερα η Ελλάδα, που να μπορεί να μεταφέρει σε μισή ή μια ώρα τη διαδικασία, έχει στηθεί ένας ολόκληρος μηχανισμός» επισήμανε ακόμα. 

«Στην πανδημία ο κ. Φίλης ήταν αντίθετος στην τηλεκπαίδευση. Αν ήταν υπουργός Παιδείας τα παιδιά μας για 6 – 7 μήνες θα ήταν στο σκοτάδι». 

«Ξεκινήσαμε με 37.000 τμήματα την πρώτη μέρα, και χθες είχαμε 18.500 τμήματα κλειστά. Έχουμε διαρκώς μειούμενη τηλεκπαίδευση γιατί έχουμε διαρκώς μειούμενο αριθμό τμημάτων που είναι κλειστά» διευκρίνισε η κ. Κεραμέως για την κακοκαιρία.

«Στη χώρα μας αυτές τις μέρες εκτυλίσσεται ένα ακραίο καιρικό φαινόμενο, σε κάποιες περιοχές ακόμα πιο έντονο. Επιτέλους έχουμε σύγχρονο κράτος που δεν διακόπτεται με αυτά τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Τη Δευτέρα είχαμε 37.000 διαδικτυακές τάξεις, οι οποίες λειτούργησαν παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες. Έχουμε πλέον ένα εκπαιδευτικό σύστημα που μπορεί να μεταπηδήσει σε διάστημα μιας ώρας από τη δια ζώσης εκπαίδευση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Λειτούργησε κανονικά χωρίς τεχνικά προβλήματα, με κάποιες εξαιρέσεις αν είχε διακοπές στο ρεύμα, αυτό πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές». Η τηλεκπαίδευση, συνέχισε η κ. Κεραμέως, έχει κρατήσει ζωντανή την εκπαιδευτική διαδικασία σε περιοχές με πολύ χιόνι όπως η Φλώρινα. 

Η κ. Κεραμέως επέκρινε τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Φίλη, που προέτρεψε τα παιδιά να κλείσουν τις οθόνες και να παίξουν στο χιόνι. 

«Θέλουμε το παιχνίδι είναι μέρος της ζωής, η εκπαίδευση δεν αποκλείει το παιχνίδι, γιατί δεν μπορείς να κάνεις τηλεκπαίδευση; Έχουμε τρίτη μέρα κλειστά σχολεία. Έχουμε ένα μηχανισμό που δεν επιτρέπει να διακόπτεται η εκπαιδευτική διαδικασία. Οι γονείς δουλεύουν, ποιος γονιός τα παρατάει και λέει ‘παιδιά τέσσερις μέρες παίζουμε’, τα παιδιά πρέπει να διατηρούν τη συνέχεια με την εκπαιδευτική διαδικασία». Κατηγόρησε τον κ. Φίλη για «άκρατο λαϊκισμό και λογική κοπάνας, ήσσονος προσπάθειας, και εξίσωσης όλων προς τα κάτω».

«Κανείς δεν λέει ότι η τηλεκπαίδευση μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση» ξεκαθάρισε πάντως η υπουργός Παιδείας.  

Ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών

Σε ό,τι αφορά την πλατφόρμα για την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η Νίκη Κεραμέως εξήγησε ότι γίνονται αμέσως τα ζεύγη αξιολογούμενου – αξιολογητή. «Ξεκινούν να καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα στοιχεία τους το portfolio τους, όλα τα στοιχεία που αφορούν στην υπηρεσιακή τους πορεία, και ξεκινάει έτσι μετά από 41 χρόνια η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που έχει πάρα πολλές φάσεις (συνέντευξη, ζωντανές παρακολουθήσεις στην τάξη κοκ) είναι το τρίτο επίπεδο. Το πρώτο είναι η αξιολόγηση του σχολείου και το δεύτερο του εκπαιδευτικού συστήματος που ξεκίνησαν πέρυσι και συνεχίζονται».