Κ. Κυρανάκης για οδηγούς ταξί μετά την ένταση στο υπουργείο Μεταφορών: Ναι στο διάλογο, χωρίς τραμπουκισμούς
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Κ. Κυρανάκης για οδηγούς ταξί μετά την ένταση στο υπουργείο Μεταφορών: Ναι στο διάλογο, χωρίς τραμπουκισμούς

Για τον κλάδο των ταξί και τη φιλοσοφία της κυβέρνησης γύρω από τη βελτίωση των μεταφορών μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, εστιάζοντας την προσοχή του στη διήμερη απεργία των ταξί

Συγκεκριμένα, μιλώντας την Πέμπτη (29/05) στον ΣΚΑΪ,  ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε στην επιμέρους διάσταση απόψεων με τον πρώην υφυπουργό κ. Βασίλη Οικονόμου ως προς τη χρήση λεωφορειολωρίδας, λέγοντας πως συνολικά η συνεργασία τους για όλα τα υπόλοιπα θέματα ήταν και είναι εξαιρετική, και η εκτίμηση αμοιβαία, κάτι που άλλωστε έχει εκφραστεί δημόσια και από τους δυο.

Μάλιστα, αναγνώρισε ότι η δημιουργία του νέου ΚΟΚ είναι έργο που αφορά τόσο την σημερινή όσο και τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Από την άλλη μεριά, αναφερόμενος στο νέο σύστημα ελέγχου στις λεωφορειολωρίδες, με κάμερες στα εμπρόσθια μέρη των λεωφορείων και αυτόματες ψηφιακές κλήσεις, τόνισε ότι αποσκοπεί στο να αποκατασταθεί η κυκλοφοριακή προτεραιότητα υπέρ των ΜΜΜ, όπως συμβαίνει σε κάθε σύγχρονη πόλη της Ευρώπης.

Όπως σημείωσε, «θέλουμε να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον άνθρωπο που περιμένει το λεωφορείο και αισθάνεται ότι κανείς δεν τον βλέπει».

Σημειώνεται ότι, ο υπουργός κάλεσε την Τετάρτη αντιπροσωπεία των ταξί σε συνάντηση για διάλογο, σημειώνοντας όμως ότι «δεν μπορούμε να συνομιλούμε με όσους μπουκάρουν στα γραφεία και επιτίθενται λεκτικά σε υπαλλήλους του υπουργείου».

Σχετικά με τα έμφορτα ταξί, ο κ. Κυρανάκης εξήγησε ότι θα επιτρέπεται η επιβίβαση και η αποβίβαση, ανακοινώνοντας ότι μόνη εξαίρεση κίνησης στις λεωφορειολωρίδες θα έχουν τα οχήματα ειδικού τύπου που χρησιμοποιούν τα ΑΜΕΑ, αλλά και τα ταξί μηδενικών ρύπων, τα οποία θα αποκτήσουν πινακίδες σε ξεχωριστό χρώμα, με προτεραιότητα πάντα στην κίνηση των λεωφορείων.

Περίπου 1.000 νέα λεωφορεία εντάσσονται στην Αττική

Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ακόμη ότι έως το τέλος του 2025 θα ενταχθούν περίπου 1.000 νέα λεωφορεία στην Αττική, κυρίως ηλεκτρικά, ενώ πραγματοποιούνται ήδη νέες προσλήψεις οδηγών. Ο στόχος είναι η ενημέρωση δρομολογίων που γίνεται μέσω του app του ΟΑΣΑ να έχει τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια και αξιοπιστία.

Συγκεκριμένα μόνο ταξί θα μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες - Ειδικοί φρουροί στον ΗΣΑΠ

Νωρίτερα, ερωτηθείς πότε θα είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας απάντησε σε δηλώσεις του στα «Παραπολιτικά 90,1» πως No.1 προτεραιότητα είναι να μηδενιστεί το ενδεχόμενο σύγκρουσης τρένων.

Ερωτηθείς πότε θα είναι ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας απάντησε σε δηλώσεις του στα «Παραπολιτικά 90,1» πως No.1 προτεραιότητα είναι να μηδενιστεί το ενδεχόμενο σύγκρουσης τρένων.

«Η απόφασή μας είναι να βελτιώσουμε δραστικά την υπηρεσία των λεωφορείων, να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον απλό άνθρωπο ο οποίος πολλές φορές από ανάγκη και όχι από επιλογή χρησιμοποιεί μια γραμμή αστικού λεωφορείου» τόνισε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός. Για τις κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών ταξί που προκάλεσαν, νωρίτερα, ένταση έξω από το υπουργείο Μεταφορών, ο κ.Κυρανάκης δήλωσε ότι γενικά «ο διάλογος με τον κλάδο των οδηγών ταξί είναι συνεχής και χθες είχα την Πανελλήνια Ομοσπονδία και μέλη του ΣΑΤΑ». Μιλώντας για το περιστατικό με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο, μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών ότι η πρόσκληση για διάλογο «δεν απευθύνθηκε προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο», ο κ.Κυρανάκης εξήγησε τα εξής: «Eγώ απηύθυνα πρόσκληση να έρθει μια αντιπροσωπία προφανώς η πρόσκληση δεν απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν απειλήσει και έχουν ασκήσει λεκτική βία σε εργαζομένους του υπουργείου επανειλημμένως».

Εστιάζοντας στο ζήτημα της κατάρτισης ενός αποτελεσματικού σχεδίου κατά των περιστατικών παραβατικότητας, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών τόνισε ότι προωθείται η επιστράτευση ειδικών φρουρών στον ΗΣΑΠ ώστε να «αποφεύγονται παραβατικές συμπεριφορές». 

Πιο αναλυτικά:

«Η απόφασή μας είναι να βελτιώσουμε δραστικά την υπηρεσία των λεωφορείων, να δείξουμε επιτέλους σεβασμό στον απλό άνθρωπο ο οποίος πολλές φορές από ανάγκη και όχι από επιλογή χρησιμοποιεί μια γραμμή αστικού λεωφορείου, περιμένει υπομονετικά στη στάση και το λεωφορείο σήμερα δεν έρχεται στην ώρα του και βλέπει ότι υπάρχουν απαρχαιωμένες υποδομές, παρατημένες οι οποίες μέσα στην οικονομική κρίση δεν ασχολήθηκε κανείς σοβαρά, δεν υπήρχαν και οι δυνατότητες βέβαια για να μπορέσει να τις ανανεώσει. Αυτή η κυβέρνηση της ΝΔ και με προσωπική εμπλοκή του ίδιου του πρωθυπουργού έχει αποφασίσει επενδύσει σε έναν νέο στόχο, πιο πυκνό αλλά και σύγχρονο με ηλεκτρικά «πράσινα» λεωφορεία.

Για τις κινητοποιήσεις των ταξί, σχολίασε: «Τις κινητοποιήσεις της δημιουργεί ο ΣΑΤΑ υπό την ηγεσία ενός συγκεκριμένου συνδικαλιστή. Γενικά ο διάλογος με τον κλάδο των οδηγών ταξί είναι συνεχής και χθες είχα την Πανελλήνια Ομοσπονδία και μέλη του ΣΑΤΑ. Σήμερα ήρθαν για διαμαρτυρία στο υπουργείο, εγώ απηύθυνα πρόσκληση να έρθει μια αντιπροσωπία προφανώς η πρόσκληση δεν απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν απειλήσει και έχουν ασκήσει λεκτική βία σε εργαζομένους του υπουργείου επανειλημμένως και έχουν αποδείξει ότι δεν θέλουν να κάνουν διάλογο αλλά θέλουν να κάνουν κάποιου είδους show όπως show έκαναν και στο αεροδρόμιο πριν από λίγες μέρες όταν κατέβασαν την πινακίδα η οποία ενημερώνει τους τουρίστες για την fix τιμή που πρέπει να έχει από το αεροδρόμιο προς το κέντρο.

Η απόφαση της κυβέρνησης ειναι αυτή, η απόφαση είναι προτεραιότητα στους ανθρώπους που επιλέγουν το λεωφορείο και η εξαίρεση θα είναι ότι δεν θέλουμε να στερήσουμε έσοδο από τους οδηγούς ταξί άρα σε αντίθεση με την Ευρώπη θα μπορούν και να επιβιβάζουν πελάτη και να τον αποβιβάζουν εφόσον είναι πίσω από το λεωφορείο και δεν εμποδίζουν την κυκλοφορία του.

Κληθείς να απαντήσει στην ηγεσία του ΣΑΤΑ ότι με την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών είχαν βρεθεί κοινοί κώδικες και ότι ανετράπη μια συμφωνία, απάντησε:

«Καταρχάς το νομοσχέδιο το οποίο βγήκε στη διαβούλευση, ο νέος ΚΟΚ δεν είχε καμία τέτοια εξαίρεση για τα έμφορτα ταξί κατόπιν της διαβούλευσης ο Βασίλης Οικονόμου επέλεξε για δικούς του λόγους να συζητήσει μια αλλαγή και στο κείμενο που παρέδωσε σε μένα την μέρα της παράδοσης παραλαβής λεει ξεκάθαρα ότι κατόπιν συγκοινωνιακής μελέτης που θα διενεργήσει ο ΟΑΣΑ έχει δικαίωμα ο υπουργός με υπουργική απόφαση να δώσει εξαιρέσεις για τα έμφορτα ταξί ΚΟΚ.

Ρώτησα τον ΟΑΣΑ «υπάρχει τέτοια συγκοινωνιακή μελέτη;», όχι είναι η απάντηση, δεν υπάρχει καμία τέτοια συγκοινωνιακή μελέτη. Και μάλιστα συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ θα σας πουν ότι αν στόχος είναι η βελτίωση των ΜΜΜ που αποτελεί εκ των πραγμάτων το στόχο του υπουργείου Μεταφορών, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να εισηγηθεί κάποιος συγκοινωνιολόγος κάτι τέτοιο.

Ο κ. Λυμπερόπουλος όπως έχει κάνει στο παρελθόν και έχει υποσχεθεί σε πολιτικά κόμματα αλλά και σε πολιτικούς προσωπικά ότι κάθε ταξί το οποίο ελέγχει ο ίδιος -και ο ίδιος δεν είναι οδηγός ταξί απλά ασκεί κάποια επιρροή- θα γίνουν εκλογικά κέντρα. Παλιά έλεγε θα γίνουν εκλογικά κέντρα του ΣΥΡΙΖΑ όλα τα ταξί μετά τον νόμο Σπίρτζη», αυτό λοιπόν το υπόσχεται και σε πολιτικούς της δικής μας παράταξης, το έχει προτείνει και σε μένα.

Εγώ λοιπόν δεν θα κάνω τέτοια πολιτική. Δεν παίρνω αποφάσεις με βάση μια ψηφοθηρία την οποία υπόσχεται ένας κλάδος με έναν παλαιοκομματικό, παλαιοσυνδικαλιστικό τρόπο.

Η κυβέρνηση έβγαλε ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν είχε μέσα αυτό το μέτρο που ο Βασίλης Οικονόμου ήθελε να το αλλάξει, μου παρέδωσε ένα κείμενο που δεν έλεγε ότι «το αλλάζω», έλεγε αν έχω συγκοινωνιακή μελέτη θα το αλλάξω. Συγκοινωνιακή μελέτη δεν υπάρχει άρα ποιον κοροϊδεύουμε; Δεύτερον, ο Βασίλης Οικονόμου για κάποιους λόγους που γνωρίζει ο ίδιος θέλησε να συνδιαλλαγεί με τον κ. Λυμπερόπουλο εγώ δεν λαμβάνω αποφάσεις στη θέση αυτή με βάση ποιος θα μου υποσχεθεί ψήφους παρότι μου υπόσχονται ψήφους.

Κληθείς να απαντήσει στις κατηγορίες που του αποδίδονται ότι θέλει να εξυπηρετεί τα Uber, τόνισε: Πως εξυπηρετώ τα Uber. Καταρχάς η Uber λειτουργεί στην Ελλάδα με νόμο του ΣΥΡΙΖΑ και περίπου 50% των οδηγών ταξί της Αθήνας παίρνουν πελάτες μέσω της πλατφόρμας της Uber εγώ πως ακριβώς εξυπηρετώ βγάζοντας και αυτούς από τη λεωφορειολωρίδα και λέγοντας να έχει προτεραιότητα ο απλώς άνθρωπος ο οποίος επιλέγει το αστικό λεωφορείο; Απλά θέλει να το πει κάποιος να πετάξει λάσπη, να εκβιάσει, να δημιουργήσει εντυπώσεις κλπ.