«Σήμερα κλείνουμε μια εκκρεμότητα από το παρελθόν και διορθώνουμε μια αδικία σε βάρος των πολιτών της Ηλείας» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το απόγευμα της Πέμπτης κατά την τελετή παράδοσης της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου.
Παράλληλα, εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι παράλληλα θα προχωρήσουν και άλλα εμβληματικά δημόσια οδικά έργα όπως αυτό της Αμβρακίας του Fly Over και βέβαια του ΒΟΑΚ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεν εφησυχάζουμε, στόχος μας είναι πλέον να φτάσουμε τον αυτοκινητόδρομο μέχρι την Τσακώνα».
«Σήμερα οφείλουμε να θυμηθούμε όλους αυτούς που δεν είναι μαζί μας επειδή η ελληνική πολιτεία καθυστέρησε επί δεκαετίες να προσφέρει έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο» ,σημείωσε επίσης ο πρωθυπουργός ο οποίος ανέφερε τα ονόματα πολλών νέων ανθρώπων - που δεν συμπλήρωσαν τα 30 τους χρόνια και έχασαν τη ζωή τους στον παλιό δρόμο.
Ο νέος οδικός άξονας ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45' και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά. Το τμήμα από Καμίνια - Πύργος θα δοθεί στην κυκλοφορία για τους οδηγούς από τις 12:00 το μεσημέρι της 1ης Αυγούστου.
Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός, κατευθυνόμενος προς την περιοχή κοντά στο Αλποχώρι της Ηλείας, έκανε στάση στον κόμβο της Κάτω Αχαΐας, του νέου αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου.
Κατά τη διάρκεια της στάσης, ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε, παρουσία του υπουργού υποδομών, Χρίστου Δήμα και του υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, από εκπροσώπους της «Ολυμπίας Οδού», για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος: Πάτρα - Πύργος σε 45 λεπτά
Η Ολυμπία Οδός ενώνει πλέον την Πάτρα με τον Πύργο σε μόλις 45' και την Αθήνα με τον Πύργο σε 2 ώρες και 45 λεπτά - με ασφάλεια και άνεση.
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, το τμήμα από Καμίνια - Πύργος θα δοθεί στην κυκλοφορία για τους οδηγούς από τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής 1 Αυγούστου 2025.
Με το νέο τμήμα Πατρών - Πύργου, η Ολυμπία Οδός γίνεται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, συνολικού μήκους 277 χλμ. Συνδέει άμεσα τρεις Περιφέρειες -Δυτικής Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας- και επηρεάζει άμεσα άλλες δύο - Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.
Διασφαλίζει τη σύνδεση της πρωτεύουσας με τη σημαντικότερη πύλη της Ελλάδας προς την Ευρώπη, το λιμάνι της Πάτρας, αλλά και τα λιμάνια της Κυλλήνης, του Κατάκολου και το αεροδρόμιο του Αράξου.
Πρόκειται, δηλαδή, για μια πολυτροπική υποδομή που θέτει σε κίνηση την Παραϊόνια Ελλάδα και υπηρετεί την ισόρροπη περιφερειακή ανάπτυξη.
Όπως έγινε γνωστό, σε ισχύ τίθεται το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Κυλλήνη - Πύργος (29 χλμ.), ενώ η ζώνη Μιντιλόγλι - Κυλλήνη (46 χλμ.), η οποία περιλαμβάνει και τα εναπομείναντα υπό κατασκευή 10 χλμ. Μιντιλόγλι - Καμίνια, θα είναι σε ελεύθερη χρήση -άνευ διοδίου- έως την ολοκλήρωση της κατασκευής, η οποία εκτιμάται εντός του Νοεμβρίου του 2025.
Η Πατρών-Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι επεκτείνεται άμεσα στους ανωτέρω σταθμούς διοδίων το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 (με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού), ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- 74,8 χλμ.
- 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με ενδιάμεση κεντρική διαχωριστική νησίδα.
- 9 κόμβοι
- 15 γέφυρες
- 66 άνω και κάτω διαβάσεις (27 άνω & 39 κάτω διαβάσεις)
- 150 οχετοί
- Τοίχοι αντιστήριξης μήκους 7.250 μ.
- 4 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών
- 1 Τεχνική Βάση με 1 εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας (που περιλαμβάνει και εγκατάσταση της Τροχαίας Αυτοκινητόδρομων)
- 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών
- 2 μετωπικοί & 2 πλευρικοί σταθμοί διοδίων