Ελάχιστη βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ, καταργείται το κακώς εννοούμενο άσυλο

Δευτέρα 22 Ιουλίου 2019, 13:17 - Τελευταία ενημέρωση: 16:34
-A +A
Ελάχιστη βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ, καταργείται το κακώς εννοούμενο άσυλο

Του Αλέξανδρου Διαμάντη

Την μείωση των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών σε φορείς, ώστε να επιστρέψουν περισσότεροι εκπαιδευτικοί στις τάξεις, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, κατά τη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, ενώ ανακοίνωσε την επίσπευση της διαδικασίας πρόσληψης 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.

Παράλληλα, προανήγγειλε την επαναφορά του ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων, καθώς επίσης και του θεσμού των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Σε ότι αφορά τα Πανεπιστήμια ανέφερε ότι αυτά θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων» ενώ θα υπάρχει ελάχιστος βαθμός εισαγωγής.

Επιπλέον, η κα Κεραμέως επανέλαβε ότι θα καταργηθεί το κακώς εννοούμενο άσυλο. «Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου», είπε χαρακτηριστικά. 

«Για εμάς η αριστεία δεν είναι ρετσινιά. Είναι στάση ζωής, αριστεία είναι να προσπαθείς διαρκώς να υπερβαίνεις τον εαυτό σου, να επιδιώκεις καθημερινά να γίνεσαι καλύτερος», είπε η υπουργός Παιδείας. 

Πιο αναλυτικά, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η κυρία Κεραμέως εξήγγειλε:

- Την απλούστευση των διαδικασιών για τη διοργάνωση εκπαιδευτικών δράσεων, όπως για παράδειγμα η διενέργεια σχολικών εκδρομών και η συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ολυμπιάδες. 

- Τη θεσμική θωράκιση των σχολικών μονάδων, την αναβάθμιση του Διευθυντή, αλλά και ένα νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης. Επίσης, άμεσα θα προχωρήσει η αναδιοργάνωση στις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών. 

- Τη μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά τη διδασκαλία στην τάξη.

- Την προώθηση ενός συστήματος αξιολόγησης, ξεκινώντας από τις σχολικές μονάδες και προχωρώντας στους εκπαιδευτικούς, με αποκλειστικό στόχο την επιβράβευση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωσή τους μέσω επιμόρφωσης.

Επίσης, προανήγγειλε ότι επανέρχεται ο θεσμός των πρότυπων και πειραματικών σχολείων και παράλληλα εξετάζεται  ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. «Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής», είπε. Επιπροσθέτως στο επόμενο διάστημα αναμένεται να καθιερωθεί ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών.

Σε ότι αφορά τις Πανελλαδικές η υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι θα διορθώσει άμεσα τις στρεβλώσεις τους ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και «σε βάθος χρόνου, επιφέρουμε ουσιαστικότερες αλλαγές μετά από ενδελεχή διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς. Καθορίζουμε ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα. Τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης και θα ορίζουν επίσης τον ετήσιο αριθμό των εισακτέων».

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας σημείωσε:

Πρώτον, επιστρέφουμε τα πανεπιστήμια σε αυτούς στους οποίους πραγματικά ανήκουν, δηλαδή στους φοιτητές, στους καθηγητές και στο διοικητικό προσωπικό, καταργώντας το κακώς εννοούμενο άσυλο. Οι δημόσιες αρχές θα μπορούν να επεμβαίνουν αυτεπαγγέλτως για κάθε αξιόποινη πράξη που διαπράττεται εντός πανεπιστημίου.

Δεύτερον, θεσπίζουμε σύγχρονες και αποτελεσματικές δομές διοίκησης, με  διακριτές και σαφώς καθορισμένες αρμοδιότητες.

Τρίτον, καθιερώνουμε ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, πλην εξαιρέσεων. 

Τέταρτον, ενισχύουμε την αυτονομία και εξωστρέφεια των Ιδρυμάτων. 

- Απελευθερώνουμε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
- Διευρύνουμε τη δυνατότητα δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων.
- Ενισχύουμε τα θερινά/χειμερινά σχολεία σε τομείς που η χώρα έχει συγκριτικό πλεονέκτημα (π.χ. πολιτισμός, ναυτιλία, τουρισμός).
- Αναπτύσσουμε εκπαιδευτικά προγράμματα εξ αποστάσεως σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, με επένδυση στις νέες τεχνολογίες.
- Αξιοποιούμε τη δυνατότητα ΣΔΙΤ για την κάλυψη επιμέρους αναγκών των Ιδρυμάτων (π.χ. για κατασκευή φοιτητικών εστιών).
- Εισάγουμε νέο θεσμικό πλαίσιο για δωρεές προς τα Ιδρύματα και για την υλοποίηση πατεντών και επιστημονικών ιδεών.
- Προχωρούμε στην απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, χωρίς να παραβιάζονται οι κανόνες διαφάνειας και λογοδοσίας.
- Επεκτείνουμε τον θεσμό της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα.

Πέμπτον, θωρακίζουμε την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) και εισάγουμε διαδικασίες αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. 

- Η κρατική χρηματοδότηση προς τα ανώτατα ιδρύματα θα εξαρτάται από αντικειμενικά κριτήρια όπως  το κόστος σπουδών ανά φοιτητή, η διάρκεια των προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος αλλά θα συνδέεται, σε κάποιο βαθμό, και με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης.

- Ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας θα προκύπτει από την αξιολόγηση της ΑΔΙΠ και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων, ώστε να μην επαναληφθεί το καταστροφικό φαινόμενο ίδρυσης νέων τμημάτων και συγχωνεύσεων τμημάτων για την εξυπηρέτηση καθαρά ψηφοθηρικών σχεδιασμών και μικροπολιτικών συμφερόντων.

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Δευτέρα 22/07/2019
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα