ΟΠΑΠ: Η online αγορά κλειδί για τη δυναμική της κερδοφορίας φέτος
shutterstock
shutterstock

ΟΠΑΠ: Η online αγορά κλειδί για τη δυναμική της κερδοφορίας φέτος

Την περασμένη Τετάρτη η Επιτροπή Παιγνίων δημοσίευσε τα στοιχεία για το τζίρο της αγοράς παιγνίων.

Στο τετράμηνο του 2025 το μικτό έσοδο όλων των δραστηριοτήτων που αφορούν τα αδειοδοτημένα και εποπτευόμενα τυχερά παιχνίδια στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε 990,9 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 9% σε σχέση με πέρυσι. Με εξαίρεση το Ιπποδρομιακό στοίχημα που βρίσκεται σε μια σταθερά φθίνουσα πορεία όλες οι δραστηριότητες χαρακτηρίζονται από αυξητική τάση.  

Η διαδικτυακή αγορά διατηρεί την ισχυρή δυναμική που έχει καταγραφεί στους προηγούμενους μήνες με αύξηση 19,2% στο τετράμηνο. Μετά από μια σχετικά αδύναμη επίδοση τον Μάρτιο η αύξηση που καταγράφεται τον Απρίλιο ήταν από τις υψηλότερες που έχουν καταγραφεί φέτος.  

Η εντυπωσιακή ανάγνωση της αύξησης της κίνησης του διαδικτύου έχει να κάνει και με την αυξανόμενη συμμετοχή του εσόδου ως προς το παραδοσιακό δίκτυο των καταστημάτων χωρίς να «κανιβαλίζει» η μια αγορά την άλλη. Από τον Ιανουάριο και μετά η αγορά του online ξεκινώντας από το 59% έχει φθάσει στο 66% του τζίρου του παραδοσιακού δικτύου.

Ο Απρίλιος μόνος του ήταν στο 69,2% διατηρώντας την ισχυρή τάση που καταγράφηκε τον Μάρτιο (69,4%) αλλά δεν φάνηκε στα απόλυτα νούμερα. Σε αυτή την ισχυρή τάση ο ΟΠΑΠ έχει μερίδιο αγοράς 51%.  

Οι περυσινοί δύο καλοκαιρινοί μήνες είχαν την αυξημένη επίδραση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος ποδοσφαίρου (Euro 2024) και ενδεχομένως να αποτελούν ένα σκληρό μέτρο σύγκρισης με την φετινή χρονιά, πιθανόν οι δύο μήνες να αποδειχθούν κομβικοί για την πορεία της χρήσης.

Παρόλα αυτά ο ΟΠΑΠ στις τάσεις του τετραμήνου δημιουργεί απόθεμα δυνάμεων ώστε να εξομαλυνθεί η διαφορά. Τα στοιχεία τα οποία δημοσιεύει η εποπτική αρχή δίνουν μια τουλάχιστον καλή πρόβλεψη των τάσεων στην γραμμή των εσόδων για τον ΟΠΑΠ.  Κρατάμε ακόμα ότι στο σύνολο του α’ τριμήνου ο ΟΠΑΠ διατήρησε την καλή εικόνα των περιθωρίων της λειτουργικής κερδοφορίας (34,9% από 34,8%) κρατώντας παράλληλα και το καθαρό περιθώριο στα επίπεδα του 21% από 20,7% πέρυσι.

Από ότι φαίνεται η αγορά του διαδικτύου θα είναι η καθοριστική παράμετρος για την υπέρβαση του στόχου του 2% στα μικτά κέρδη που έχει θέσει η διοίκηση από την αρχή της χρονιάς και αυτό θα το γνωρίζουμε μόλις έχουμε τα επίσημα στοιχεία της αγοράς παιγνίων για τον Ιούλιο.  Μετά θα είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε με σχετικά καλή ακρίβεια τα κέρδη και φυσικά το μέρισμα που θα μοιράσει η εταιρία.