Η κάμψη στη Γερμανία ήρθε για να μείνει - Τι θα κάνει η ΕΚΤ

Η κάμψη στη Γερμανία ήρθε για να μείνει - Τι θα κάνει η ΕΚΤ

Της Μαίρης Βενέτη

Πέραν των πρόδρομων οικονομικών δεικτών, τα αποτελέσματα του βιομηχανικού κλάδου με αιχμή του δόρατος την αυτοκινητοβιομηχανία, υποδεικνύουν αυτό που υποψιαζόμαστε καιρό τώρα.

Η βιομηχανική κρίση της Γερμανίας επιδεινώνεται, με την οικονομία να βρίσκεται στα πρόθυρα της ύφεσης και η διαφαινόμενη στασιμότητα των εξαγωγών να εξασθενίζει την μέχρι πρότινος ισχυρή πεποίθηση ότι η κάμψη θα είναι προσωρινή.

Η ατμομηχανή της ευρωπαϊκής οικονομίας αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς του κόσμου και ως εκ τούτου πληρώνει ήδη το υψηλό τίμημα από την επιβράδυνση του παγκόσμιου εμπορίου, καθώς η ασθενέστερη ζήτηση στο εξωτερικό έχει πλήρη αντανάκλαση σε ολόκληρο το επιχειρηματικό τοπίο.

Οι εταιρείες η μια μετά την άλλη αναθεωρούν προς τα κάτω τις προβλέψεις τους και αναπροσαρμόζουν τo business plan, απογοητεύοντας τους επενδυτές.

Καθώς η μεταποίηση έχει υποχωρήσει στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων επτά ετών, αρκετά από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά ονόματα της χώρας, όπως ο γίγαντας των χημικών BASF, η Daimler, η Continental, η Duerr και η χαλυβουργική Kloeckner & C, αναγκάζονται σιγά σιγά να προσαρμοστούν σ'ένα νέο μακροοικονομικό περιβάλλον.

Ειδικά για την αυτοκινητοβιομηχανία η προσαρμογή αυτή έρχεται την πιο ακατάλληλη χρονική στιγμή.

Μόλις τρία χρόνια μετά αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο Dieselgate και ένα χρόνο μετά την έρευνα της ΕΕ για ενδεχόμενη συνεννόηση ανάμεσα στις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler και VW Group, έναντι να αποφύγουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό όσον αφορά τις τεχνολογίες μείωσης των ρυπογόνων εκπομπών.

Επιπλέον, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι στη μέση ενός εξαιρετικά δαπανηρού μετασχηματισμού της βιομηχανίας προς το νέο προϊόν του ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ένας μετασχηματισμός που απαιτεί υψηλές δαπάνες για επενδύσεις, τη στιγμή ακριβώς που μειώνονται οι πωλήσεις και τα κέρδη.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η καταιγίδα της αβεβαιότητας ενισχύθηκε και από το βαρομετρικό των στοχευμένων απειλών του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ περί επιβολής δασμών στα αυτοκίνητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η κάμψη όμως της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης έχει συνέπειες για όλη τη ζώνη του ευρώ, κάτι που γνωρίζουν πολύ καλύτερα από εμάς στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Γι' αυτό άλλωστε και δεν πρόκειται να μείνουν άπραγοι.

Η στήλη περιμένει λοιπόν ότι η ΕΚΤ θα προχωρήσει σε γενναίες ανακοινώσεις την Πέμπτη, με ότι αυτό σημαίνει για χρηματιστήρια και τις ισοτιμίες του ευρώ.

Σε αναμονή, λοιπόν.

* * *

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή, ή προτροπή για αγορά ή πώληση των αναφερομένων προϊόντων.

Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται, βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δεν δίνεται ότι είναι ακριβείς ή πλήρεις και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.