Οι G7 θέλουν να σταματήσουν την επέλαση της Κίνας με τον δικό τους «Δρόμο του Μεταξιού»

Οι G7 θέλουν να σταματήσουν την επέλαση της Κίνας με τον δικό τους «Δρόμο του Μεταξιού»

«Φρένο» στην παγκόσμια επέκταση της Κίνας θα προσπαθήσουν να βάλουν οι ηγέτες των G7, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters θα ανακοινώσουν ένα σχέδιο υποδομών πολλών τρισεκατομμυρίων ως αντίβαρο στο στον νέο «Δρόμο του Μεταξιού» που δημιουργεί το Πεκίνο.

Το σχέδιο αποκάλυψε ανώτερος αξιωματούχος της αμερικανικής κυβέρνησης, μιλώντας υπό καθεστώς ανωνυμίας. Όπως ανέφερε στο Reuters, μέχρι τώρα η Δύση δεν είχε προσφέρει καμία θετική εναλλακτική λύση και τόνισε ότι θα ανακοινωθεί μια φιλόδοξη νέα παγκόσμια πρωτοβουλία ανάπτυξης υποδομής μαζί με τους εταίρους των ΗΠΑ στη Σύνοδο των G7

Σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο, το σχέδιο με την ονομασία Build Back Better World (B3W), θα προσφέρει μια διαφανή εταιρική σχέση προκειμένου να βοηθήσει τις αναπτυσσόμενες χώρες, οι οποίες χρειάζονται 40 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2035 για να εκσυγχρονίσουν και να επεκτείνουν τις υποδομές τους.

Σύμφωνα με το Refinitiv, στα μέσα του περασμένου έτους, περισσότερα από 2.600 έργα με κόστος 3,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων συνδέθηκαν με την πρωτοβουλία Belt and Road, που αναπτύσσει η Κίνα. 

Τον περασμένο Μάρτιο, ο Τζο Μπάιντεν αποκάλυψε πρόταση προς  τον Βρετανό πρωθυπουργό Μπόρις Τζόνσον, σύμφωνα με την οποία οι δημοκρατικές χώρες θα πρέπει να αναπτύξουν το δικό τους αντίπαλο σχήμα στα σχέδια της Κίνας. 

Ο Αμερικανός αξιωματούχος, ανέφερε ακόμα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα ζητήσουν, επίσης, από τους άλλους ηγέτες της G7 «συγκεκριμένες δράσεις κατά της καταναγκαστικής εργασίας» στην Κίνα, και να συμπεριλάβουν τη σχετική κριτική στην τελική ανακοίνωση μετά το πέρας στης Συνόδου.

Η Πρωτοβουλία Belt and Road της Κίνας (BRI) είναι ένα σχέδιο υποδομών πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων που ξεκίνησε ο Σι Ζινπίνγκ το 2013 και περιλαμβάνει αναπτυξιακές και επενδυτικές πρωτοβουλίες που θα εκτείνονται από την Ασία στην Ευρώπη και πέρα ​​από αυτήν.

Περισσότερες από 100 χώρες έχουν υπογράψει συμφωνίες με την Κίνα για συνεργασία σε έργα BRI όπως σιδηροδρόμους, λιμάνια, αυτοκινητόδρομους και άλλες υποδομές.

Οι επικριτές λένε ότι το σχέδιο του Xi να δημιουργήσει μια σύγχρονη εκδοχή της εμπορικής οδού της αρχαίου «Δρόμου του Μεταξιού» για τη σύνδεση της Κίνας με την Ασία, την Ευρώπη και αποτελεί όχημα για την επέκταση της κομμουνιστικής Κίνας.

Το Πεκίνο απαντά ότι τέτοιου είδους απόψεις φανερώνουν την «αυτοκρατορική» νοτροπία πολλών δυτικών δυνάμεων που ταπείνωσαν την Κίνα για αιώνες.