ΓΔ: 815,10 -1,93 (-0,24 %)

Τζίρος: 78,64 εκατ. €   RT

7ος χρόνος, ημέρα 1950η
Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2021

ΓΔ: 815,10 -1,93 (-0,24 %)

Τζίρος: 78,64 εκατ. €   RT

Με το βλέμμα στην πανδημία και στη μείωση ανασφαλίστων οχημάτων

Με το βλέμμα στην πανδημία και στη μείωση ανασφαλίστων οχημάτων

Πολλά έχουν αλλάξει στην ασφαλιστική αγορά τα τελευταία χρόνια. Η κλιματική αλλαγή έφερε περισσότερες φυσικές καταστροφές, με τους επιχειρηματίες και τους ιδιώτες να βάζουν στο «πλάνο» τους την ασφάλιση της περιουσίας τους από φυσικές καταστροφές. Η στήριξη των συντάξεων των πολιτών, αποτελεί ένας ακόμη κλάδος που αναπτύσσεται, έστω και δειλά στην ασφαλιστική αγορά, ενώ οι ασφάλειες υγείας και αυτές δειλά δειλά αυξάνονται. Άλλαξε η κουλτούρα μας; Ίσως, όμως απέχουμε ως χώρα από τα υψηλά που καταγράφει η παραγωγή ασφαλίστρων για τις φυσικές καταστροφές, τα συνταξιοδοτικά προγράμματα και την υγεία.

Ο παραδοσιακός κλάδος ασφάλισης, δεν είναι άλλος από αυτόν των αυτοκινήτων. Τα διαθέσιμα στοιχεία για το εννεάμηνο του 2020 δείχνουν μια μείωση των συνολικών παραγομένων ασφαλίστρων 4,5% συγκριτικά με το 2019, στα 2,8 δισ. ευρώ. Ειδικότερα ο κλάδος των αυτοκινήτων κατέγραψε πτώση περίπου 6% στα 526 εκατ.ευρώ.

Πού οφείλεται η μικρή αυτή συρρίκνωση της αγοράς και πόση θα είναι στο σύνολο του 2020; Ο Κωνσταντίνος Μπερτσιάς, υπεύθυνος για θέματα επικοινωνίας στον κλάδο αυτοκινήτων στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας (ΕΑΕΕ) εκτιμά πως «η μείωση που καταγράφεται στην ασφάλιση των αυτοκινήτων αγγίζει το 3,5%. Αυτή οφείλεται στην πανδημία του κορονοϊού. Οι μετακινήσεις μειώθηκαν, το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών περιορίστηκε και οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν».

Όμως η μείωση αυτή των ασφαλίσεων αυτοκινήτων είχε και θετικό αντίκτυπο στα οικονομικά μεγέθη των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Όπως σημειώνει ο κ.Μπερτσιάς «τα ατυχήματα μειώθηκαν,αφού δεν κυκλοφορούσαν αυτοκίνητα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα έξοδα των ασφαλιστικών και έτσι να μετριαστούν, αν όχι να εξισορροπηθούν οι επιπτώσεις από τη συρρίκνωση στην παραγωγή ασφαλίστρων για τα αυτοκίνητα».

Ένα ακόμη πρόβλημα με το οποίο έρχεται αντιμέτωπη η αγορά και το 2021 είναι η παρουσίαση ανασφάλιστων αυτοκινήτων. «Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για υποχρεωτική ασφάλιση. Αυτή τη στιγμή περίπου το 7% των αυτοκινήτων είναι ανασφάλιστα, ενώ μια ενέργεια για την αυτόματη καταγραφή αυτών από το αρμόδιο Υπουργείο έγινε. Ωστόσο αυτή η προσπάθεια ατόνησε στο μέλλον και δεν υπάρχει εξέλιξη ουσιαστική στην καταγραφή των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και στη συλλογή των απαραίτητων δεδομένων» υπογραμμίζει ο κ.Μπερτσιάς.

Το τρέχον έτος η αγορά εκτιμά ότι η παραγωγή ασφαλίστρων για τον αυτοκινητιστικό κλάδο εξαρτάται απόλυτα από την εξέλιξη της πανδημίας. «Αν έχουμε ξανά νέα lockdown και δεν ανοίξει η αγορά και η οικονομία, τότε θα καταγραφεί πτωτική τάση. Όλα εξαρτώνται από την πορεία της πανδημίας και τα μέτρα που θα ληφθούν, καθώς επίσης και από τη συνέχιση του εμβολιαστικού προγράμματος» καταλήγει ο κ.Μπερτσιάς.

 Υπενθυμίζεται πως ο τζίρος των παραγόμενων ασφαλίστρων για ασφάλειες κατά ζημιών κατέγραψε στο σύνολό του ως κλάδος, αύξηση της τάξεως του 0,2% το εννεάμηνο του 2020, συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019, ξεπερνώντας 1,55 δισ.ευρώ. Κάτι που αποδεικνύει και την ανθεκτικότητα των ασφαλιστικών εταιρειών, παρά τις επιπτώσεις της πανδημίας.