7ος χρόνος, ημέρα 2104η
Πέμπτη, 5 Αυγούστου 2021

Η UEFA κάνει άνοιγμα σε τοπικούς σπόνσορες για τα ευρωπαϊκά Κύπελλα

Η UEFA κάνει άνοιγμα σε τοπικούς σπόνσορες για τα ευρωπαϊκά Κύπελλα
AP PHOTO

Η UEFA, παράλληλα με το άνοιγμα που έκανε στα μανίκια των εμφανίσεων των ομάδων που θα λάβουν μέρος (τουλάχιστον) στο Champions League, τώρα κάνει και δεύτερο: αναζητά τοπικούς σπόνσορες για τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, ώστε να αυξήσει τα έσοδά της από τις εμπορικές συμφωνίες. Για την ώρα ψάχνει νέες συνεργασίες με χορηγούς από τις Η.Π.Α. και την Κίνα (ίσως να επεκταθεί σ' όλη την Ασία) κυρίως για το τουρνουά των αστεριών. Ο στόχος είναι να κλείσει deals πριν την έναρξη της φάσης των ομίλων της επόμενης σεζόν και η διάρκεια τους να κρατήσει σ' ολόκληρο τον κύκλο 2021-24.

Αυτά τα «πακέτα» χορηγιών θα επιτρέψουν στις ήδη υπάρχουσες εταιρίες είτε να προωθήσουν θυγατρικές ή προϊόντα με εξειδικευμένα μηνύματα που ν' απευθύνονται στο κοινό των Η.Π.Α. και της Κίνας, αλλά και σε νέες εταιρίες να προβάλλονται. Πώς θα συμβεί αυτό; Η τεχνολογία επιτρέπει την αντικατάσταση του μηνύματος που φαίνεται τηλεοπτικά στις ταμπέλες LED. Για παράδειγμα, όσοι θα βρίσκονται σ' ένα γήπεδο και θα παρακολουθούν το ματς ή όσοι θα βλέπουν το... ευρωπαϊκό σήμα θα βλέπουν τις γνωστές διαφημίσεις. Στην Κίνα και στις Η.Π.Α., όμως, θα βλέπουν κάτι διαφορετικό. Αυτή η μέθοδος ήδη εφαρμόζεται από ορισμένες λίγκες. Η γαλλική, για παράδειγμα, ήταν από τις πρώτες που το έκανε αυτό με τα παιχνίδια της Παρί Σεν Ζερμέν στο Βιετνάμ και στην Ινδονησία.

Για καιρό, πριν ακόμη την ίδρυση της Super League, οι «μεγάλες» ομάδες, κυρίως, πίεζαν την UEFA να κάνει αυτό το άνοιγμα. Αλλωστε, πολλές απ' αυτές έχουν τέτοιου είδους τοπικές συνεργασίες με πρωτεργάτρια τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Οι πράξεις δείχνουν πως έκανε την υποχώρηση. Ως τώρα είχε συμφωνίες με περιορισμένο αριθμό «παγκόσμιων συνεταίρων». Φυσικά, η προσπάθεια αύξησης των εσόδων βρίσκεται πίσω από τη νέα προσπάθεια. Τα «μεγάλα» κλαμπ ήθελαν να συμβεί αυτό το βήμα. Για τον κύκλο 2018-21, η UEFA έκανε συμφωνίες με τους σπόνσορες για το Champions League, το Europa League και το Super Cup για 1,315 δισεκατομμύρια ευρώ. Από τη νέα σεζόν και με την... πρεμιέρα του Europa Conference League, ο στόχος είναι να ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια τον χρόνο.