«Η Κληρονομιά» του Μαριβώ επί σκηνής

«Η Κληρονομιά» του Μαριβώ επί σκηνής

«- Δηλαδή μ' αγαπάτε;

- Είπε κανείς το αντίθετο;»

Στην πάνω σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου  θα παρουσιαστεί  από το ερχόμενο Σάββατο 31 Οκτωβρίου, η κωμωδία του Πιερ ντε Μαριβώ, «Η Κληρονομιά» σε μετάφραση  Ανδρέα Στάικου και σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη.

Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ αποτελεί μια δοκιμασία ένα ισχυρό crash test του έρωτα. Σε μια εποχή μεγάλης οικονομικής και πολιτικής κρίσης όπως αυτή που περνούσε η Γαλλία στα μέσα του 18ου αιώνα (που οδήγησε τελικά στην γαλλική επανάσταση) και ενώ το τραπεζικό σύστημα είχε καταρρεύσει, δεν είναι τόσο απλό να θυσιάσει κανείς 200χιλιάδες φράγκα προκειμένου να διατηρήσει εντελώς ακηλίδωτο τον έρωτά του. Ένας έρωτας που στον κόσμο του Μαριβώ δυσκολεύεται πάντα να εκφραστεί απερίφραστα γιατί εκτός από τα όποια εξωτερικά εμπόδια, υψώνεται μπροστά του ο εγωισμός, η δειλία, και ο φόβος να ξανοιχτούμε στον ωκεανό των συναισθημάτων.

Η παράσταση είναι μια παραγωγή της ομάδας Zero Gravity που επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Η Zero Gravity έχει παρουσιάσει ως τώρα την "Σκακιστική Νουβέλα" του Στ. Τσβάιχ, το " Ένα φεγγάρι για τους καταραμένους" του Ο' Νηλ, το "Σπίτι" του Χ. Κορτάσαρ και το "Βρακί" του Κ. Στέρνχαιμ όλα σε σκηνοθεσίες της Μαριλίτας Λαμπροπούλου και το "Κινητό" του Σ. Μπελμπέλ σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη.

 «Το πρώτο, θεμελιακό στοιχείο των προσώπων στα έργα του Μαριβώ είναι ο ηθοποιός» σημειώνει ο Ανδρέας Στάικος. «Δεν είναι ο παραδοσιακός ηθοποιός που καλείται να παίξει ένα ρόλο, αλλά ο ηθοποιός που καλείται να παίξει τον ίδιο τον εαυτό του, ή καλύτερα ακόμα τον επιθυμητό απ' τους άλλους εαυτό του, να παίξει τις ίδιες του τις βαθύτερες επιθυμίες. Η γλώσσα του δεν αποκαλύπτει, αλλά αποκρύπτει για να αποκαλύψει. Ο Μαριβώ μετέφερε στη γλώσσα του αιώνα του τα κεκτημένα, όσα ο ίδιος και η εποχή του αποδέχονταν, από το Μολιέρο το Ρακίνα και την Commedia dell' Arte. Και πέραν τούτου μεταφράζει τη γλώσσα αυτή, τη γλώσσα του αιώνα του, δηλαδή, σε μια νέα γλώσσα, αποκλειστικά δική του, τη γλώσσα του Marivaudage. Μια νέα γλώσσα δημιουργείται μέσα στην ίδια τη γλώσσα, με τη ίδια γραμματική, το ίδιο συντακτικό, τους ίδιους απαράβατους και δεσμευτικούς κανόνες. Πόσες γλώσσες μπορεί να έχει η ίδια η γλώσσα! Όμως μόνο ένα Μαριβώ. Ποια είναι όμως η γλώσσα του Maurivaudage; Η ανάλυση των πιο απλών αισθημάτων με τους πιο περίπλοκους τρόπους. Η ανάλυση των πιο περίπλοκων αισθημάτων με τον απλούστερο τρόπο. Ποτέ άλλοτε η φυσικότητα δεν ήταν τόσο εξεζητημένη και η εκζήτηση τόσο φυσική. Και ποτέ άλλοτε η ακριβολογία δεν ήταν τόσο αμφίσημη.»

Ο Πιερ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ γεννήθηκε στο Παρίσι στις 4 Φεβρουαρίου 1688. Ακολουθώντας τα ίχνη του πατέρα του άρχισε να σπουδάζει νομική, αλλά στα 20 γράφει ήδη το πρώτο του έργο "Ο δίκαιος και συνετός πατέρας". Περιστασιακά δημοσίευσε άρθρα στο περιοδικό Nouveau Mercure, ώσπου το 1719 δημιούργησε το δικό του περιοδικό, Spectateur Francais (1720-1724). Η απώλεια της περιουσίας του (1720) και ο θάνατος της γυναίκας του Κολόμπ (1723) τον ώθησαν να ασχοληθεί πιο σοβαρά με τη συγγραφή θεατρικών έργων: Διπλή απιστία (1723), Το νησί των σκλάβων (1725), Το παιχνίδι του έρωτας και της τύχης (1730), Ο θρίαμβος του έρωτα (1732), Η κληρονομιά (1736), Η φιλονικία (1744). Το 1742 έγινε επίσημο μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας. Πέθανε στο Παρίσι στις 12 Φεβρουαρίου 1763.

Συντελεστές:

Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος

Σκηνοθεσία: Γιάννης Νταλιάνης

Σκηνικά-Κοστούμια: Άρτεμις Φλέσσα

Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης

Μουσική: Κώστας Λώλος

Κίνηση: Μπίλιω Μαρνέλη

Φωτογραφία-βίντεο: Πάτροκλος Σκαφιδάς

Hairstyle: Κατερίνα Βασιλείου

Επιμέλεια Μακιγιάζ: Βίνα Ευστρατιάδου

Μακιγιάζ: Χρύσα Ράικου

Βοηθός σκηνοθέτη: Χρύσα Νταή

Υπεύθυνος επικοινωνίας: Αντώνης Κοκολάκης

Παίζουν:

Κόμισα: Μαριλίτα Λαμπροπούλου

Μαρκήσιος: Νίκος Νίκας

Ιππότης: Γιάννης Σοφολόγης

Ορτάνς Παρή Τρίκα

Λιζέτ: Μπίλιω Μαρνέλη

Λεπίν: Γιώργος Πατεράκης
 

Προπώληση εισιτηρίων: 

https://www.viva.gr/tickets/theater/apomixanis-theatro/i-klironomia/ 

Τηλέφωνο κρατήσεων : 210 5232097