Γιαν Φαμπρ: Παραπέμπεται σε δίκη για «βία» και «σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία»

Γιαν Φαμπρ: Παραπέμπεται σε δίκη για «βία» και «σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία»

Ο βέλγος καλλιτέχνης Ζαν Φαμπρ παραπέμφθηκε στο δικαστήριο της Αμβέρσας κυρίως για σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία και προσβολή της αιδούς, στο πλαίσιο της διένεξής του με τον χορευτικό του θίασο Troubleyn η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα η βελγική δικαιοσύνη.

Το 2018 περίπου 20 χορευτές και χορεύτριες, πρώην συνεργάτες του Ζαν Φαμπρ στον θίασο, είχαν καταγγείλει με ανοικτή επιστολή «ταπεινώσεις» που υπέστησαν, καθώς και εκβιασμό σεξουαλικού χαρακτήρα.

Έρευνα είχε ξεκινήσει από την επιθεώρηση εργασίας της Αμβέρσας σχετικά με την καταγγελία.

Στο πλαίσιο της διαδικασίας αποφασίστηκε να παραπεμφθεί ο Φαμπρ ενώπιον δικαστηρίου.

Δώδεκα εργαζόμενοι

Ο καλλιτέχνης θα δικασθεί κυρίως για «βία» και «σεξουαλική παρενόχληση στην εργασία» σε βάρος «δώδεκα εργαζομένων» και για «προσβολή της αιδούς», διευκρινίζεται σε ανακοίνωση της εισαγγελίας.

Μια πρώτη διαδικαστική ακροαματική συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί στο δικαστήριο στις 21 Σεπτεμβρίου, αναφέρεται στην ανακοίνωση. Θα έχει στόχο να ορισθεί χρονοδιάγραμμα για τη δίκη και δεν θα περιλάβει αναγκαστικά εμφάνιση του κατηγορουμένου.

Χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών, θεατρικός σκηνοθέτης, ο 62χρονος Ζαν Φαμπρ είναι γνωστός για τον προκλητικό χαρακτήρα της τέχνης του, με θεάματα που θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.

Κείμενο 20 πρώην συνεργατών

Στο κείμενό τους, που είχε δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2018 στον ιστότοπο του ολλανδόφωνου περιοδικού τέχνης rekto:verso, αυτοί οι πρώην συνεργάτες και ασκούμενοι κατήγγειλαν συστηματικές πράξεις «παρενόχλησης» εκ μέρους του φλαμανδού καλλιτέχνη.

Οι είκοσι συνυπογράφοντες, στην πλειονότητά τους γυναίκες --από τις οποίες 20 αναφέρονταν με το όνομά τους-- υπογράμμιζαν πως «η ταπείνωση ήταν ο επιούσιος άρτος» στους κόλπους του θιάσου Troubleyn.

Οι ίδιοι εξηγούσαν πώς ο Ζαν Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα παραστάσεις αναπαραστατικής τέχνης και επιχειρούσε τότε «σεξουαλική προσέγγιση».

Ορισμένοι συνεργάτες είδαν να τους προσφέρεται σημαντικό χρηματικό ποσό έπειτα απ' αυτές τις προσκλήσεις. Αυτοί που αρνούνταν τα χρήματα, έβλεπαν το ρόλο τους στις παραστάσεις να περιορίζεται.

«Ουδέποτε είχα την πρόθεση να εκφοβίσω ή να τραυματίσω τους ανθρώπους ψυχολογικά ή σεξουαλικά», είχε δηλώσει εκείνη την εποχή ο Φαμπρ μιλώντας στην ίδια εξειδικευμένη έκδοση.