Ενδιάμεση λύση για το 112 μελετά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Ενδιάμεση λύση για το 112 μελετά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Την περίπτωση ενδιάμεσης λύσης αποστολής ειδοποιήσεων μέσω γραπτών μηνυμάτων στους πολίτες της εφαρμογής 112 σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης εξετάζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έως ότου ολοκληρωθεί το σύστημα στο τέλος του έτους. Συγκεκριμένα, σε συνάντηση που είχε σήμερα ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης με τους επικεφαλής των δικτύων κινητής τηλεφωνίας συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του 112 και των ειδοποιήσεων των πολιτών για έκτακτες καταστάσεις.

Θα ακολουθήσουν και άλλες συναντήσεις με τις εταιρείες του κλάδου για επιμέρους θέματα και για την αξιολόγηση της εφαρμογής όσων συμφωνήθηκαν σήμερα. Στο μεταξύ, έχοντας στόχο περισσότερος κόσμος να έχει πρόσβαση σε υπερυψηλές ταχύτητες internet, συζητήθηκαν μέτρα ενίσχυσης για την διείσδυση της ευρυζωνικότητας καθώς και για την ενθάρρυνση των επενδύσεων σε δίκτυα νέας γενιάς, σταθερής και κινητής. Παρόντες στην συνάντηση με τον κ. Πιερρακάκης ήταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Μιχάλης Τσαμάζ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind Νάσος Ζαρκαλής και ο πρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας Γιώργος Στεφανόπουλος.

Ειδικότερα, όπως διευκρινίζει το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν μπορούμε να περιμένουμε μέχρι την πλήρη λειτουργία του 112 και την υποστήριξη της Υπηρεσίας Εκπομπής Κυψέλης από όλες τις συσκευές που χρησιμοποιούνται από τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας. Για το λόγο αυτό έχουμε ήδη σχεδιάσει και προχωρούμε στην υλοποίηση μιας «ενδιάμεσης λύσης» σε συνεργασία με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, η οποία, όπως είπε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την περασμένη Παρασκευή 12 Ιουλίου, θα δοκιμαστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες και θα αποτελέσει μία εναλλακτική λύση με περιορισμούς, που σε καμία περίπτωση φυσικά δεν υποκαθιστά το συνολικό σύστημα του 112 & της Υπηρεσίας Εκπομπής Κυψέλης (CBS).

Πώς θα λειτουργεί η «ενδιάμεση λύση»

Θα πρόκειται για υπηρεσία αποστολής συμβατικών SMS σε όσα κινητά τηλέφωνα βρίσκονται εντός των περιοχών ενδιαφέροντος. Ταυτόχρονα, εξετάζουμε το πλαίσιο μέσω του οποίου θα αναμεταδίδεται αυτόματα το σχετικό μήνυμα από τους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς.

Η μαζική αποστολή SMS, όπως και η Υπηρεσία Εκπομπής Κυψέλης, είναι μέσα ειδοποίησης/ενημέρωσης των πολιτών, τα οποία έρχονται να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με τις υπόλοιπες δράσεις της Πολιτείας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν αποκλειστικά μέσα ενημέρωσης και δεν μπορούν να εξασφαλίσουν καθολική ενημέρωση προς τους πολίτες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ