Ο Εμανουέλ Mακρόν ευχαρίστησε σήμερα τον παραιτηθέντα Βρετανό πρωθυπουργό, Κιρ Στάρμερ, χαιρετίζοντας κυρίως την «προσήλωσή» του στην Ουκρανία και στην επανεκκίνηση των σχέσεων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό Κιρ Στάρμερ για τη συμβολή του στην ενίσχυση των γαλλο-βρετανικών σχέσεων, την προσήλωσή του στους κόλπους του συνασπισμού των Προθύμων για την Ουκρανία, καθώς και στην επανεκκίνηση της σχέσης μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης», έγραψε ο Γάλλος πρόεδρος στην πλατφόρμα Χ, δεσμευόμενος να «συνεχίσει σε αυτό τον δρόμο προς όφελος των λαών μας και της Ευρώπης».
Je tiens à remercier le Premier ministre @Keir_Starmer pour sa contribution au renforcement de la relation franco-britannique, son engagement au sein de la coalition des volontaires pour l’Ukraine, ainsi qu’à la relance de la relation entre le Royaume-Uni et l’Union européenne.… pic.twitter.com/aaOOBBLCqV
— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) June 22, 2026
Έπειτα από μήνες έντονων επικρίσεων, ο Βρετανός Εργατικός πρωθυπουργός ανακοίνωσε σήμερα την παραίτησή του.
Φον ντερ Λάιεν στον Στάρμερ: Η ευρωπαϊκή ασφάλεια είναι ισχυρότερη χάρη σε εσάς
Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν χαιρέτισε στο πρόσωπο του Κιρ Στάρμερ έναν ηγέτη ο οποίος συνέβαλε στην ενίσχυση της ασφάλειας της Ευρώπης και της Ουκρανίας, λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση της παραίτησής του από την πρωθυπουργία του Ηνωμένου Βασιλείου.
It can take many leaders years to grow into the statesman you became in just two years.
— Ursula von der Leyen (@vonderleyen) June 22, 2026
European and Ukrainian security is stronger because of you.
Thank you, dear Keir. pic.twitter.com/XkX53ZEG4b
«Γίνατε ηγέτης σε δύο χρόνια εκεί που χρειάζεται πολλά χρόνια σε ορισμένους ηγέτες. Χάρη σε σας, η ασφάλεια της Ευρώπης και της Ουκρανίας ενισχύθηκαν. Ευχαριστώ αγαπητέ Κιρ», δηλώνει σε ανάρτησή της στο Χ η πρόεδρος της Κομισιόν.
