Με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη να διαβεβαιώνει ότι στόχος των νομοθετικών μεταρρυθμιστικών παρεμβάσεων της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα της αγοράς για την περαιτέρω δραστηριοποίηση και ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού ώστε να συμβάλει καθοριστικά στην αύξηση του ΑΕΠ και την αντιπολίτευση να εκφράζει επιφυλάξεις, ενστάσεις και διαφωνίες, ολοκληρώθηκε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της βουλής, η πρώτη επεξεργασία του νομοσχεδίου για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής.
«Παρά τις επιμέρους διαφορές μας πρέπει να βρούμε το μίνιμουμ της συναίνεσης γιατί ούτε η ναυτιλία ούτε ο τουρισμός μας προσφέρεται για αντιπαραθέσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης, καλώντας όλα τα κόμματα να στηρίξουν με τη ψήφο τους το νομοσχέδιο.
Όπως είπε ο κ. Πλακιωτάκης, «η χώρα μας δεν είχε αξιοποιήσει όπως έπρεπε και μπορούσε, την τεράστια ιστορική παράδοση της που είναι η εξαιρετική ποιότητα των θαλασσών της» αφήνοντας να κυριαρχούν «η πολυνομία, η γραφειοκρατία και η έλλειψη τόλμης για αλλαγές και παρεμβάσεις για την ανάπτυξη των επαγγελματικών σκαφών πάνω από 35 μέτρα».
Έμφαση έδωσε στη κωδικοποίηση και ψηφιοποίηση της νομοθεσίας για το θαλάσσιο γιότινγκ, τονίζοντας ότι «υπάρχουν ρυθμίσεις από το 2017 που ουσιαστικά ήταν αντικίνητρα για τη δραστηριοποίηση των επαγγελματικών πλοίων, πάνω από τα 35μέτρα».
«Από τα 5.500 επαγγελματικά πλοία αναψυχής, μόνο τα 103, δηλαδή το 2% δραστηριοποιούνταν μέσω του ηλεκτρονικού μητρώου», σημείωσε.
Παράλληλα, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι ευνοούνται τα «τριτοχωρητικά», αντέτεινε ότι ο αποκλεισμός τους μέσω των αντικινήτρων του νόμου του 2017, δημιούργησε πολλά προβλήματα καθώς δεν πέτυχε να προσελκύσει τέτοια πλοία με αποτέλεσμα να υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη τα οποία κέρδιζαν άλλες ανταγωνιστικές χώρες της Μεσογείου.
«Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα αυτό, έχοντας τεράστια απώλεια εσόδων του δημοσίου. Εμείς κάνουμε μια στέρεη θεσμική μεταρρύθμιση, που διασφαλίζει την ανάπτυξη του γιότινγκ και φέρνει σημαντικά έσοδα στο ελληνικό δημόσιο. Είναι ένα συνεκτικό πλαίσιο κωδικοποίησης της νομοθεσίας, απλοποίησης της διαδικασίας των επαγγελματικών πλοίων υπό ελληνική σημαία, με τη θέσπιση ηλεκτρονικών εφαρμογών ώστε σταδιακά να ψηφιοποιηθούν όλες οι διαδικασίες», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και πρόσθεσε:
«Στην παρούσα περίοδο είναι εξαιρετικά σημαντικό να προσελκύσουμε τα σκάφη με βρετανική σημαία, που πλέον είναι εκτός ΕΕ και ψάχνονται, ώστε νηολογηθούν με την ελληνική σημαία».
«Για πρώτη φορά δημιουργούμε σημαντικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό με τις μαρίνες μας και σημαντικά έσοδα από τα σκάφη άνω των 35 μέτρων που μέχρι σήμερα κατευθύνονται στην Αλβανία γιατί δεν μπορούν να έρθουν στην πατρίδα μας και παραμένει μόνο ως χώρα διέλευσης.
Τα πλοία αναψυχής χρησιμοποιούν την Τουρκία και την Αλβανία ως σημείο εκκίνησης τους από το 2017 και αυτές απολάμβαναν έμμεσα και άμεσα έσοδα από τη δραστηριοποίηση του γιότινγκ.
Έχουμε καταφέρει να μετατρέψουμε την Αλβανία σε Μονακό εξαιτίας των δικών μας αντικινήτρων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ναυτιλίας. Υποστήριξε ακόμα ότι, για πρώτη φορά η Ελλάδα κατορθώνει τη μετάβαση του γιότινγκ στην ψηφιακή εποχή.
Παράλληλα, απέρριψε τις επιφυλάξεις και διαφωνίες της αντιπολίτευσης για τη δυνατότητα νόμιμης άσκησης των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής με ξένη σημαία, τονίζοντας ότι θα είναι με αυστηρούς όρους η καταχώρηση τους στο Μητρώο πλοίων, ενώ δεν θα υπάρχει ευμενέστερη μεταχείριση τους, ούτε θα θίγονται τα δικαιώματα των πλοίων αναψυχής με ελληνική σημαία.
«Μέχρι σήμερα αυτά που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τα έσοδα για το ελληνικό δημόσιο ήταν μηδέν. Τώρα, μέσω της καταγραφής παρακολούθησης και ελέγχου θα έχουμε συνολική εικόνα από τις αρμόδιες φορολογικές, τελωνειακές και λιμενικές αρχές. Στόχος μας είναι να αντιληφθούν ότι η χώρα μας είναι ελκυστικός προορισμός για την ένταξή τους στο ηλεκτρονικό μητρώο», υπογράμμισε.
«Εκσυγχρονίζουμε, εξορθολογίζουμε το θεσμικό πλαίσιο, ρυθμίζουμε θέματα ασφάλειας, που ήταν διαχρονικό αίτημα όλων των αρμόδιων φορέων ενώ σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών δίνουμε παροχή διευκολύνσεων και απαλλαγών στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής. Σκοπός των παρεμβάσεων μας είναι το άνοιγμα της αγοράς με την περαιτέρω δραστηριοποίηση του θαλάσσιου τουρισμού και την ανάπτυξη του ώστε να συμβάλει καθοριστικά στην αύξηση του ΑΕΠ», τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης και κατέληξε:
«Είναι ένα σημαντικό μεταρρυθμιστικό σχέδιο που δεν έχει κανένα κόστος, αντίθετα δημιουργεί πολλαπλάσια έσοδα για την ελληνική ναυτιλία, τον τουρισμό και την οικονομία μας».