Να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους ζητούν από τους τελωνειακούς οι εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων και του ΟΛΘ

Να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους ζητούν από τους τελωνειακούς οι εκπρόσωποι παραγωγικών φορέων και του ΟΛΘ

Έκκληση προς τους τελωνειακούς υπαλλήλους να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους κατά τη νυχτερινή βάρδια στην Πύλη 16 του Λιμένος της Θεσσαλονίκης απηύθυναν εκπρόσωποι φορέων της πόλης και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), στη διάρκεια συνάντησης που πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ). Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι οκτώ παραγωγικών και επιχειρηματικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής και στελέχη της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), της ΟΛΘ ΑΕ, της Κοινοπραξίας Diep GMBH- Terminal Link SAS - Belterra Investments LTD, στην οποία περιέρχεται το 67% του ΟΛΘ και της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος (ΟΤΥΕ).

Όλοι οι συμμετέχοντες εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων και του ΟΛΘ έκαναν λόγο για σημαντικές επιπτώσεις που έχουν μέχρι σήμερα προκληθεί στο ίδιο το λιμάνι (σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και συμβατικό), αλλά και στις επιχειρήσεις, εξαγωγικές και εισαγωγικές, και στους επαγγελματίες ναυτικούς πράκτορες και εκτελωνιστές: Κατάργηση-αλλαγή δρομολογίων ναυτιλιακών γραμμών, αύξηση του χρόνου φορτοεκφορτώσεων, επιβολή επίναυλου, αναγκαστική αποστολή-παραλαβή εμπορευμάτων μέσω εναλλακτικών λιμανιών, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό και μεταφορά από αυτά στη Θεσσαλονίκη οδικώς, που συνεπάγεται σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τον τελικό παραλήπτη αλλά και αναξιοπιστία στο εξωτερικό για το λιμάνι και τις επιχειρήσεις που το χρησιμοποιούν.

Παρά τις μέχρι τώρα προσπάθειες και της ΑΑΔΕ και της ΟΛΘ, που από τις αρχές Οκτωβρίου παρέχει τη δυνατότητα εισόδου κατά τη διάρκεια της απογευματινής βάρδιας και ολιγόωρης παραμονής περιορισμένου αριθμού εγχωρίων προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία φορτώνονται κατά τη νυχτερινή βάρδια, η δυσχερής κατάσταση δεν έχει εκτονωθεί. Ήδη, παρά τις σχετικές βελτιώσεις, επιβλήθηκε προσφάτως επίναυλος και καταργούνται ή βαίνουν προς κατάργηση μεγάλα πλοία γραμμών ναυτιλιακών εταιριών όπως η ΜSC, η ΖΙΜ και η COSCO.

Όλοι οι συμμετέχοντες εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων, της ΟΛΘ, της Κοινοπραξίας και της ΑΑΔΕ αναγνώρισαν και συμφώνησαν στην απολύτως αναγκαία δημιουργία χώρου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων και 24ωρης λειτουργίας του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, συνδυαστικά με την 24ωρη λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης. Αυτό υπαγορεύεται από τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του λιμανιού που, σε αντίθεση με τον Πειραιά και άλλα λιμάνια, αποτελεί πύλη εισόδου-εξόδου και λιμάνι διαμετακόμισης και όχι λιμάνι μεταφόρτωσης-transhipment, ενώ σημαντική μέσω αυτού είναι και η διακίνηση συμβατικού φορτίου παραγωγικών-μεταποιητικών επιχειρήσεων, στην Ελλάδα και στις γειτονικές χώρες, πολλές από τις οποίες λειτουργούν σε 24ωρη βάση.

Για δημιουργία χώρου εναπόθεσης εντός τριμήνου από την εγκατάστασή της δεσμεύεται η Κοινοπραξία.

Ο συντονιστής της Κοινοπραξίας, Σωτήρης Θεοφάνης, δεσμεύθηκε πως μετά την ανάληψη της διοίκησης, που -όπως είπε- εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου με την ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας, η νέα διοίκηση θα προχωρήσει το αργότερο εντός τριμήνου στη δημιουργία και λειτουργία χώρου υποδοχής και αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων, θεωρώντας το ως έργο άμεσης προτεραιότητας, καθώς δεν νοείται λιμάνι χωρίς την εν λόγω υποδομή και υπηρεσία. Τόνισε, μάλιστα, ότι είναι στη διάθεση της ΑΑΔΕ και ειδικότερα της τελωνειακής υπηρεσίας, ευθύς μόλις αναλάβει το λιμάνι η νέα διοίκηση, για μία ουσιαστική συνεργασία, ώστε το λιμάνι να οργανωθεί και να λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να γίνει ανταγωνιστικό, στη βάση 24ωρης λειτουργίας, προϋπόθεση, εξάλλου, δεδομένη για την Κοινοπραξία στην απόφασή της να προχωρήσει στη σχετική επένδυση.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φωτογραφία: Ιntime