Η αντιγραφή αλλοιώνει την έννοια της μόρφωσης, τονίζει ο πρύτανης του ΑΠΘ

Η αντιγραφή αλλοιώνει την έννοια της μόρφωσης, τονίζει ο πρύτανης του ΑΠΘ

Για εκφυλισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας που βρίσκει αντίθετη την πανεπιστημιακή κοινότητα έκανε λόγο ο πρύτανης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Περικλής Μήτκας, με αφορμή το περιστατικό αντιγραφής – ενδεχομένως με αντίτιμο - της ίδιας εργασίας από 106 φοιτητές, στο πανεπιστήμιο Πάτρας. Ο πρύτανης υπογράμμισε την ανάγκη να ενισχυθούν οι μηχανισμοί αποτροπής τέτοιων φαινομένων που παίρνουν την μορφή εμπορικών δραστηριοτήτων και συναλλαγών.

«Η λογοκλοπή και η αντιγραφή αποτελούν σοβαρά ακαδημαϊκά παραπτώματα γιατί αλλοιώνουν την έννοια της μόρφωσης και της άμιλλας. Γίνονται απεχθέστερα όταν μεσολαβεί οικονομική συναλλαγή. Είναι ένα φαινόμενο που μας προβληματίζει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, και με λύπη διαπιστώνουμε ότι είναι ένα από τα σημεία των καιρών. Καταβάλλονται προσπάθειες για να αποτρέπουμε καταστάσεις που εκφυλίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, και ο αγώνας αυτός είναι συνεχής» δήλωσε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ. Μήτκας.

Όπως ανέφερε, υπάρχουν εργαλεία εντοπισμού λογοκλοπών από φοιτητές, όπως για παράδειγμα λογισμικό που είναι διαθέσιμο τα τελευταία χρόνια στο εκπαιδευτικό προσωπικό του ΑΠΘ, με το οποίο μπορούν να εντοπιστούν αποσπάσματα ή ολόκληρα κείμενα αντιγραφής σε φοιτητικές εργασίες, μέσω συγκριτικής μεθόδου. Εξάλλου, το ΑΠΘ, εξετάζει τρόπους για την αποτροπή ηλεκτρονικών αντιγραφών στη διάρκεια των εξετάσεων, μέσω της διακοπής εμβέλειας ηλεκτρονικών σημάτων στις αίθουσες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ