Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της Tesla στην Ευρώπη μειώθηκαν για πέμπτο συνεχόμενο μήνα τον Μάιο, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), καθώς οι πελάτες στρέφονται προς φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε την Τετάρτη η ACEA, οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών μειώθηκαν σε 13.863 μονάδες τον Μάιο, σημειώνοντας ετήσια πτώση 27,9%.
Το μερίδιο της Tesla στην ευρωπαϊκή αγορά μειώθηκε επίσης στο 1,2% από 1,8% τον Μάιο του 2024.
Οι μετοχές της Tesla έπεσαν σχεδόν 5% την Τετάρτη το πρωί. Η μετοχή έχει υποχωρήσει περισσότερο από 18% από την αρχή του έτους.
Τα στοιχεία ενισχύουν την πτωτική τάση στην περιοχή για τον αμερικανικό κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο οποίος έχει υποστεί ζημιά στην εικόνα και τη φήμη του, εν μέρει λόγω της εμπρηστικής ρητορικής και της πολιτικής δραστηριότητας του διευθύνοντος συμβούλου, Ίλον Μασκ.
Ο Μασκ ξόδεψε σχεδόν 300 εκατομμύρια δολάρια για να βοηθήσει στην εκλογή του Donald Trump για δεύτερη θητεία ως προέδρου των ΗΠΑ και στη συνέχεια ηγήθηκε μιας ταραχώδους πρωτοβουλίας για την περικοπή των ομοσπονδιακών υπηρεσιών. Σε απάντηση, ξέσπασαν διαμαρτυρίες σε αντιπροσωπείες της Tesla σε όλη την Ευρώπη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla έχει αποχωρήσει από την κυβέρνηση Τραμπ, εν μέσω μιας πικρής διαδικτυακής διαμάχης με τον πρόεδρο των ΗΠΑ.
Η Tesla συνεχίζει να αντιμετωπίζει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και από τους Κινέζους παίκτες. Η αυτοκινητοβιομηχανία BYD, για παράδειγμα, κατέγραψε σχεδόν τόσες πωλήσεις αυτοκινήτων όσο η Tesla τον Μάιο, αφού ξεπέρασε την εταιρεία του Μασκ για πρώτη φορά τον Απρίλιο.
Θεωρείτο ότι το ανανεωμένο συμπαγές SUV Model Y της Tesla θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάκαμψη της εταιρείας, ενώ πρόσφατα διαπιστώθηκε ότι το SUV συνέβαλε καθοριστικά στην ανάκαμψη των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στη Νορβηγία.
Οι κινεζικοί κατασκευαστές διατήρησαν την ισχυρή τους δυναμική στην ευρωπαϊκή αγορά καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο, παρά τους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Κίνας.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες πούλησαν 65.808 μονάδες τον περασμένο μήνα και υπερδιπλασίασαν το μερίδιο αγοράς τους στην περιοχή, φτάνοντας το 5,9%, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε την Τρίτη η JATO Dynamics.