Ν. Περάκης (Visa): Ανοδική η τάση της τουριστικής δαπάνης - Αυξάνεται η δημοτικότητα της Αθήνας

Ν. Περάκης (Visa): Ανοδική η τάση της τουριστικής δαπάνης - Αυξάνεται η δημοτικότητα της Αθήνας

Αυξάνεται η δημοτικότητα της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού ενώ τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου παραμένουν ψηλά στη λίστα των επιλογών των τουριστών.  Παράλληλα και η κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών στη χώρα μας κατά τη θερινή σεζόν παρουσιάζει αυξητικές τάσεις. 

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε η εταιρεία Ipsos για λογαριασμό της Visa

Η έρευνα διεξήχθη το τελευταία δίμηνο σε ένα δείγμα 500 τουριστών από τις ΗΠΑ, 500 τουριστών από τη Βρετανία και 500 από τη Γαλλία, που σκοπεύουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα μέσα στο 2025. 

Όπως ανέφερε ο κ. Νίκος Περάκης, country manager της Visa Greece, κατά την παρουσίαση της έρευνας, η ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αποτελεί τον  βασικό πυλώνα δραστηριότητας της Visa στην Ελλάδα.

Μάλιστα, όπως πρόσθεσε «…η  Visa δεσμεύεται να προωθεί τις ψηφιακές πληρωμές, με στόχο τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών στην Ελλάδα. Από την εισαγωγή ανέπαφων πληρωμών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς  σε όλη την Αθήνα και σε τριάντα ακόμη πόλεις μέχρι την εγκατάσταση αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, υλοποιούμε πρωτοβουλίες που διευκολύνουν τους επισκέπτες στην Ελλάδα και ενισχύουν την προσβασιμότητα. 

Ταυτόχρονα», όπως ανέφερε,  «συνεργαζόμαστε με το Υπουργείο Τουρισμού για την υποστήριξη του στρατηγικού σχεδιασμού που στηρίζεται σε πραγματικά δεδομένα. Καθώς η σεζόν έχει ήδη ξεκινήσει, η έρευνά μας με την Ipsos αποσκοπεί στο να βοηθήσει τον τουριστικό τομέα να πραγματοποιήσει καλύτερη στόχευση των επισκεπτών και να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες. Τελικός στόχος μας είναι να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος της Ελλάδας και  στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας, με τον τουρισμό να αποτελεί ως ζωτικό συστατικό της ανάπτυξης».

Δαπάνη και μέθοδοι πληρωμής

Οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ αναμένεται να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 3.040 ευρώ ανά άτομο για τα ταξίδια τους στην Ελλάδα φέτος, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 13% του ετήσιου εισοδήματός τους. Οι Βρετανοί τουρίστες, από την άλλη, προγραμματίζουν να ξοδέψουν 1.900 ευρώ ανά άτομο, που αντιστοιχεί σε περίπου το 11% του εισοδήματός τους, ενώ ένας στους τέσσερις δηλώνει πρόθεση να αυξήσει το ποσό αυτό συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Οι Γάλλοι τουρίστες σχεδιάζουν να δαπανήσουν κατά μέσο όρο 2.550 ευρώ ανά άτομο, ποσό που αντιστοιχεί επίσης στο 11% του ετήσιου εισοδήματός τους. Ο τουρισμός πολυτελείας αναμένεται κυρίως από τους επισκέπτες από τις ΗΠΑ. 

Οι κάρτες στη φυσική μορφή τους εξακολοθούν να αποτελουν την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής για τις περισσότερες δραστηριότητες, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ωστόσο, οι τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ αναμένεται να χρησιμοποιήσουν μετρητά πιο συχνά για μικρές δαπάνες σε δημόσιες συγκοινωνίες, τουριστικά καταστήματα και χώρους στάθμευσης. Παρά την αυξανόμενη προτίμηση στις ανέπαφες πληρωμές, με 7 στους 10 τουρίστες να δηλώνουν ότι θα τις επιλέξουν, περίπου το ένα τρίτο αναμένεται να χρησιμοποιήσει περισσότερα μετρητά κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του, σε σύγκριση με τη συνήθη χρήση στη χώρα προέλευσής του. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν οι μισοί επισκέπτες θα χρησιμοποιήσουν τις ίδιες μεθόδους πληρωμής όπως στη χώρα τους. Οι Γάλλοι τουρίστες, συγκεκριμένα, αναμένεται να κάνουν τη λιγότερη χρήση μετρητών.

Διάρκεια ταξιδιού 

Σύμφωνα με την έρευνα,σχεδόν οι μισοί από τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα (48%) πραγματοποιούν ταξίδια 4-7 ημερών, ενώ αντίστοιχο ποσοστό μένει στη χώρα για περισσότερες από 8 ημέρες. Αν και η περίοδος αιχμής είναι το «ευρωπαϊκό καλοκαίρι», η επιλογή του χρόνου επίσκεψης διαφέρει για τους επισκέπτες ανάλογα με την χώρα: Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ θα επιλέξουν να επισκεφθούν την Ελλάδα τον Ιούλιο (21%), οι Βρετανοί φαίνεται να προτιμούν τον Μάιο (17%) και τον Ιούνιο (27%), ενώ οι Γάλλοι επιλέγουν να ταξιδέψουν κυρίως τον Σεπτέμβριο (20%). Ταυτόχρονα, 5 στους 10 τουρίστες που θα επισκεφθούν την Ελλάδα το 2025 θα επισκεφθούν και την Ιταλία, ενώ 4 στους 10 θα επισκεφθούν και την Ισπανία.

Οικολογικός τουρισμός

Έκπληξη προκαλεί το γεγονός, σύμφωνα με τον κ. Περάκης ότι ο οικολογικός τουρισμός έχει μεγαλύτερη σημασία για τους Αμερικανούς σε σύγκριση με τους Ευρωπαίους τουρίστες, οι οποίοι αν και τον εκτιμούν, δεν τον τοποθετούν υψηλά στις προτεραιότητές τους. 

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 30% των επισκεπτών από τις ΗΠΑ είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μεταξύ 5% και 10% περισσότερο, εάν οι αγορές, οι κρατήσεις ή οι δραστηριότητες είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον. 

Η ευαισθητοποίηση γύρω από  τη βιωσιμότητα στις τουριστικές δραστηριότητες είναι «πολύ σημαντική» για το ένα τρίτο των τουριστών, ιδιαίτερα σε εστιατόρια, μεταφορές και διαδρομές.