Στην γενική συνέλευση της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΕΕ ο Πάρης Κυριακόπουλος, Πρόεδρος και CEO του Ομίλου ανακοίνωσε στους μετόχους την νέα συνεργασία με την ολλανδική εταιρία «NIO NEXTEV EUROPE HOLDING B.V.» για τη διανομή στην Ελλάδα, τη Βουλγαρία και την Κύπρο οχημάτων και αξεσουάρ που φέρουν τα εμπορικά σήματα «ΝΙΟ» και «firefly».
Προχθές το βράδυ «έπεσαν» οι υπογραφές για αυτή την συνεργασία και όπως εξήγησε ο κ. Κυριακόπουλος «Θα είμαστε αποκλειστικοί αντιπρόσωποι της ΝΙΟ στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Αυτή η δουλειά θα γίνει σε συνεργασία με την κυπριακή εταιρία «P.M. Tseriotis Ltd», που έχει 100 χρόνια εμπειρίας στον χώρο. Ο κ. Διογένους που είναι και μέλος του Δ.Σ θα είναι ο συνεργάτης μας σε αυτή την προσπάθεια και προβλέπουμε ότι θα φτάσουμε πολύ μακριά».
Οι δυνατές πωλήσεις του 2024 και το μέρισμα
Παρουσιάστηκε ένας χάρτης με το δίκτυο που δραστηριοποιείται ο Όμιλος, όπου πλέον φαίνεται ξεκάθαρα η επέκταση του. «Το scope μας μεγαλώνει αλλά η αποστολή και το όραμα παραμένει. Τα brands που αντιπροσωπεύουμε θέλουμε να είναι η πρώτη επιλογή για τους δυνητικούς πελάτες της εταιρείας και πάντα κρατάμε τις αξίες μας σταθερές και αυτό άρχισε να αναγνωρίζεται και γι’ αυτό το τελευταίο 10μηνο είχαμε και αρκετές διακρίσεις», τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος. Στη συνέχεια αναφέρθηκε εν συντομία στα αποτελέσματα του 2024 όπου είχαν 15% ανάπτυξη στις πωλήσεις και έφτασαν τα 196 εκατ. ευρώ, αριθμό ρεκόρ για τις πωλήσεις σε όλους τους τομείς.
Σχετικά με τον δανεισμό επισημάνθηκε ότι τον κρατούν σε ένα εύρος net debt, που σημαίνει ότι κοιτούν την αξία του στόλου και προσπαθούν να μην υπερβαίνει ο δανεισμός την συνολική αξία του. «Χρησιμοποιούμε τον δανεισμό για να επενδύουμε στον στόλο, αλλά θέλουμε να έχουμε πάντα την δυνατότητα εάν χρειαστεί να πουλάμε αυτοκίνητα του στόλου για να μειώνουμε το δανεισμό γρηγορότερα. Να πω και ότι η απόδοση στα κεφάλαια μας είναι στο 20% και προσθέτει αξία στους μετόχους μας και αυτό μας ενδιαφέρει», σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος. Κατόπιν εγκρίθηκε το μέρισμα για 13 λεπτά ανά μετοχή.
Οι νέες δραστηριότητες πυλώνες ανάπτυξης για το μέλλον
Αναφορά έγινε και στις νέες δραστηριότητες που είχαν ανακοινωθεί νωρίτερα το 2025. «Στην FLIZZR που ξεκίνησε πριν ένα μήνα υπάρχουν πολύ μεγάλα περιθώρια, γιατί το τουριστικό προϊόν απαιτεί και τέτοιου είδους λύσεις και θέλουμε να τις προσφέρουμε κρατώντας πάντα το επίπεδο υπηρεσιών πάρα πολύ ψηλά», είπε ο κ. Κυριακόπουλος.
Για την δραστηριότητα με την Toyota – Autodirect που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο στην Πάτρα και πριν δύο εβδομάδες ξεκίνησε και στην Σύρο η δεύτερη κάθετη μονάδα πώλησης καινούριων-μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και service ο CEO επισήμανε ότι συνεχίζουν να κοιτούν τον ελλαδικό χώρο για να βρουν και άλλα περιθώρια ανάπτυξης και να αποκτήσουν μεγαλύτερο αποτύπωμα στην Toyota. «Υπάρχουν πολλά επίπεδα με αυτή την δραστηριότητα και ένα από αυτά που μπορεί να ενδιαφέρει τους μετόχους είναι ότι υπάρχουν πολύ σοβαρές συνέργειες με την δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων στην αγορά, στην πώληση και στο service των αντίστοιχων αυτοκινήτων για την Sixt», σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος που πρόσθεσε «Τέλος, έχουμε και την torqeedo, αμιγώς ηλεκτρικές εξωλέμβιες μηχανές. Η Yamaha έκανε την επένδυση και αγόρασε την εταιρεία πέρσι και ως εκ τούτου καταφέραμε εμείς και κλείσαμε την διανομή αυτών των εξωλέμβιων. Αυτή είναι μια δουλειά που πιστεύουμε ότι θα αναπτυχθεί πάρα πολύ στο μέλλον και ήδη βλέπουμε θετικά στοιχεία πωλήσεων από φέτος στο δίκτυο μας». Σε ερώτηση για το αν υπάρχει κάποιος προβληματισμός για φέτος ο κ. Κυριακόπουλος τόνισε: «Το μόνο στοιχείο φέτος που μας προβληματίζει είναι η Σαντορίνη, που δυστυχώς με όσα έγιναν στην αρχή της χρονιάς έπεσε στις κρατήσεις. Μάλλον θα υστερήσει, εκτός αν τελευταία στιγμή κάνει ένα turn over».
Στόχοι και προοπτικές για το 2025
«Φέτος περιμένουμε κερδοφόρα ανάπτυξη στις πωλήσεις - αναμένουμε να ξεπεράσουμε τα 200 εκατ. ευρώ- και στην λειτουργική κερδοφορία (EBITDA). Τα σημάδια για τον τουρισμό είναι θετικά, συνεχίζουμε να βλέπουμε ανταγωνισμό αλλά και μια μικρή σταθεροποίηση, συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε το αποτύπωμα μας στον στόλο επιλεκτικά και μέσω του FLIZZR και πιστεύουμε ότι αυτό το κομμάτι της δουλειάς με βάση τις κρατήσεις που έχουμε πάει πολύ καλά. Στην Porche είχαμε μια εξαιρετική χρονιά με το Macan να συνεχίζει να έχει μοναδική αποδοχή από τους καταναλωτές. Τέλος, για την Yamaha με τα νέα προϊόντα μας έχουμε περεταίρω περιθώρια στις πωλήσεις, ενώ η Ρουμανία και η Βουλγαρία συνεχίζουν να αναπτύσσονται με διψήφιο αριθμό.
Στην θάλασσα παρόλο που η αγορά παραμένει στάσιμη η καινούρια μας 350άρα Yamaha εξωλέμβια κερδίζει μερίδιο αγοράς και μας κάνει πολύ χαρούμενους γιατί θεωρούμε ότι είναι μια πολύ σοβαρή λύση για τον καταναλωτή στον χώρο της θάλασσας. Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε με όλες τις νέες δραστηριότητες και ατενίζουμε το μέλλον με αρκετή αισιοδοξία» είπε ο κ. Κυριακόπουλος.
Περισσότερες πληροφορίες για την ΝΙΟ
Το λανσάρισμα θα γίνει τον Αύγουστο, όπου θα ξεκινήσει η πώληση τεσσάρων μοντέλων της NIO. Το πρώτο φυσικό κατάστημα θα ανοίξει το 2026, ενώ για το 2025 θα ακολουθηθεί ένα ευέλικτο σχήμα πωλήσεων.
«Τιμολογιακά είναι ανταγωνιστικά τα αυτοκίνητα και να ξεκαθαρίσω ότι οι ταρίφες στα κινέζικα αυτοκίνητα είναι ένα πολύ σοβαρό κομμάτι. Πιστεύω ότι η τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων και η εξέλιξη των δικτύων φόρτισης σημαίνει ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι ανταγωνιστικά και αν δεν υπήρχαν και οι ταρίφες τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν θα χρειαζόντουσαν και χρηματοδότηση», κατέληξε ο κ. Κυριακόπουλος, που επεσήμανε ότι επίσης ότι τα προϊόντα είναι εξαιρετικά και ταιριάζουν στο DNA της εταιρείας.