Το 2024 αποτέλεσε μια καλή χρονιά σε όλες τις δραστηριότητες του Ομίλου, ενώ αναμένεται κερδοφορία και για το 2025, σύμφωνα με όσα είπε ο Πάρης Κυριακόπουλος, Πρόεδρος και CEO του Ομίλου στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων στους θεσμικούς αναλυτές.
Το μεγαλύτερο νέο ωστόσο είναι ότι η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ξεκινάει τρεις νέες δραστηριότητες το 2025, με μεγαλεπήβολα σχέδια στο νέο brand Flizzr, που έχει ως βασικό άξονα να μεγαλώσει το μερίδιο αγοράς στον χώρο ενοικίασης αυτοκινήτων.
Η δεύτερη δραστηριότητα είναι γνωστή εδώ και λίγους μήνες και αφορά στην συνεργασία με την Toyota. Όπως είπε ο κ. Κυριακόπουλος μπορεί να ξεκίνησε στην Πάτρα αλλά αυτό είναι μόνο το πρώτο βήμα, καθώς σκοπός είναι η επέκταση σε πολλά σημεία ανά την επικράτεια.
Η τρίτη κίνηση του Ομίλου δείχνει την διάθεση για επικράτηση και στον χώρο του marine, καθώς η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ θα είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος στην Ελλάδα, στις εξωλέμβιες ηλεκτροκίνητες μηχανές με το brand torqeedo, που είναι παγκόσμιος ηγέτης στις ηλεκτροκίνητες εξωλέμβιες της Yamaha.
Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024, στην εισήγηση του ο κ. Κυριακόπουλος τόνισε ότι επειδή υπήρχε κερδοφορία αποφασίστηκε να δοθεί μέρισμα στους μετόχους 0,13 ευρώ ανά μετοχή, αυξημένο κατά 0,01 ευρώ σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και συνεπές με την μακροπρόθεσμη μερισματική στρατηγική του Ομίλου. Επεσήμανε δε, ότι το 2025 ο Όμιλος πάει για κερδοφόρα ανάπτυξη.
Οι στόχοι για το νέο brant Flizzr
«Ξεκινάμε ένα νέο brant στο rent a car της Sixt που λέγεται Flizzr και αφορά ένα διαφορετικό κομμάτι του κοινού. Ο στόλος αποτελείται από μικρά αυτοκίνητα, τα πιο τουριστικά που λέμε και πρόκειται για αυτοκίνητα που κατεξοχήν θα είχαμε πουλήσει τώρα, αλλά τα κρατήσαμε για να τα χρησιμοποιήσουμε στη νέα μας δραστηριότητα. Η μη πώληση είναι ουσιαστικά μια επένδυση που πιστεύουμε ότι θα αποφέρει πολλά οφέλη στο παρόν και στο μέλλον για την εταιρεία μας», είπε ο κ. Κυριακόπουλος. Με αυτό το σύστημα σύμφωνα με τον CEO του Ομίλου τα θα «ζήσουν» παραπάνω, ενώ αναμένεται κέρδος από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας.
Στην ερώτηση σε ποιο κοινό απευθύνεται η PLZRR, ο κ. Κυριακόπουλος μας εξήγησε ότι «απευθύνεται σε άλλο κοινό από την Sixt, που έχει άλλο lifestyle. Αυτοί συνήθως είναι ταξιδιώτες που ψάχνουν μικρότερα αυτοκίνητα, μια πιο εύκολη οικονομική λύση. Ψάχνουν μέσα από διαφορετικά κανάλια είτε αυτό είναι tour operators είτε online broker και είναι ένα κοινό που δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε με τα προϊόντα του Sixt rent a car». Η νέα υπηρεσία ξεκινάει φέτος από Ηράκλειο, Χανιά και Ζάκυνθο.
Η συνεργασία με την Toyota
Η δεύτερη δραστηριότητα που έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό αφορά στον κλάδο λιανικής αυτοκινήτων και υπηρεσιών της Toyota. «Ξεκινήσαμε στην Πάτρα μετά από συνεννόηση με την Toyota Ελλάς. Έχουμε ξεκινήσει πολύ δυναμικά εκεί και κάνουμε πολύ δουλειά για να φέρουμε τις υπηρεσίες στο επίπεδο που θέλουμε ως ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ. Υπάρχει ένα guideline, καθώς έχουμε έναν χάρτη με περαιτέρω σημεία πώλησης αυτοκινήτων και υπηρεσιών service για την Toyota ανά την επικράτεια. Η Πάτρα είναι το πρώτο βήμα σε μια δραστηριότητα που θα αρχίσει να αυξάνεται, σε μια εταιρεία που μεγαλώνει το αποτύπωμα της στον χώρο του αυτοκινήτου στην Ελλάδα», είπε ο κ. Κυριακόπουλος.
Η πορεία της Yamaha και το μπάσιμο στο marine
«Η Yamaha είχε μια εξαιρετική χρονιά δείχνοντας πόσο σημαντική είναι για την εταιρεία μας» ανάφερε ο κ. Κυριακόπουλος, που τόνισε την αύξηση των πωλήσεων κατά 13% και την αύξηση 5% του μικτού περιθωρίου κέρδους, με μία ολόκληρη μονάδα κέρδος στο μερίδιο αγοράς του δίκυκλου, ενώ κατέχει την νούμερο ένα θέση ειδικά στην μοτοσικλέτα. Παράλληλα αύξησε κατά 3,5 μονάδες στο μερίδιο αγοράς στη θάλασσα.
«Συνεχίζουμε να επενδύουμε στην Yamaha στο rating footprint και θέλουμε να βρίσκουμε μέσω συνεργατών διάφορα καινούρια σημεία πώλησης, ανά την επικράτεια αλλά και στην Αττική και βεβαίως επενδύουμε και σε retail outlets και στην Βουλγαρία και στην Ρουμανία. Αυτές οι αγορές έχουν υψηλή διψήφια ανάπτυξη και εκεί πέρα χρειάζεται να επενδύουμε για να μεγαλώσει και η δουλειά», είπε ο κ. Κυριακόπουλος.
Σχετικά με την αγορά του marine είπε ότι βλέπει μια ανάκαμψη του μεριδίου αγοράς της Yamaha και θέλει να το διατηρήσουν, αλλά και να το μεγαλώσουν με τα νέα προϊόντα στις εξωλέμβιες. Εδώ ανακοίνωσε και ότι ανέλαβε η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ επισήμως την διάθεση των αμιγώς ηλεκτρικών εξωλέμβιων μηχανών της torqeedo.
Η torqeedo είναι ο παγκόσμιος leader στις ηλεκτρικές μηχανές θαλάσσης, εξωλέμβιες και εσωλέμβιες. «Οι ηλεκτρικές εξωλεμβιες είναι μια μικρή αγορά ακόμα αλλά μεγαλώνει, η τεχνολογία ωριμάζει και θεωρούμε ότι έχει πολύ σοβαρή προοπτική στο μέλλον να είναι μια λύση βιωσιμότητας», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κυριακόπουλος.
Στην ερώτηση μας για το κατά πόσο οι νέες επενδύσεις θα αποφέρουν στον τζίρο του 2025 ο κ. Κυριακόπουλος είπε: «Οι καινούριες δραστηριότητες τον πρώτο χρόνο θα έχουν αποτελέσματα, αλλά σίγουρα δεν περιμένουμε να έχουν σοβαρή επίπτωση στον τζίρο της εταιρείας. Πιστεύω ότι οι δύο θα είναι ουδέτερες και η Flizzr θα είναι θετική. Προφανώς θέλουμε να πάρουμε μερίδιο στις εξωλέμβιες, η torqeedo είναι παγκόσμιος ηγέτης και θέλουμε να γίνει και στην Ελλάδα πρώτη στις πωλήσεις. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον, για φέτος δεν περιμένουμε να επηρεάσει πολύ τα νούμερα, αλλά αυτή είναι μια επένδυση για το μέλλον».
Χρηματοοικονομικά του 2024
Σε ανάλυση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2024 ο κ. Κυριακόπουλος ανέλυσε ανά κατηγορία τα αποτελέσματα, ξεκινώντας με την Sixt που είχε αύξηση, ειδικά στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων κατά 14,5%. «Κρατήσαμε τις πωλήσεις αυτοκινήτων περίπου στο ίδιο επίπεδο με πέρσι, αλλά η πίεση που είχαμε στις τιμές και στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, αλλά και στα rentals οδήγησε σε μείωση του μικτού κέρδους, από 14 εκατ. ευρώ στα 13,7 εκατ. ευρώ για το 2024», τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος.
Ενώ σημείωσε ότι ήταν μια καλή χρονιά για τον τουρισμό και μέσα σε αυτό το καλό περιβάλλον κέρδισε ο Όμιλος μερίδιο αγοράς 0,4% στα αεροδρόμια που δραστηριοποιείται. «Μπήκαμε και σε τρεις καινούριους σταθμούς, στο Άκτιο, στο λιμάνι της Πάρου και στο λιμάνι του Ηρακλείου. Παραμένουμε ισχυροί παίκτες στην Μύκονο και στην Σαντορίνη. Δύο εμβληματικά νησιά που ταιριάζουν στις υπηρεσίες που προσφέρουμε σαν Sixt. Είχαμε και το υψηλότερο google review score στον χώρο του rental car με 4,52% είναι κάτι που συνεχίζουμε να επενδύουμε. Τέλος συνεχίζουμε να επενδύουμε στο Sixt plus που είναι η συνδρομητική μας υπηρεσία. Πολύ στοχευμένα αυτή η υπηρεσία συνεχίζει να μεγαλώνει όσο η αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών κινητικότητας ωριμάζει και μπαίνει και σε ένα χώρο όπου μπορεί να δημιουργεί αξία», είπε ο κ. Κυριακόπουλος.
Σε ανοδική πορεία η Porche
Στην Porche υπήρχε 25% άνοδος των πωλήσεων. «Μια άκρως εντυπωσιακή χρονιά, καθώς ανεβάσαμε το μερίδιο αγοράς μας κατά 2 μονάδες και φτάσαμε στο 7,6 %. Πάρα πολύ σημαντικό επίσης ότι οι πωλήσεις του Macan ξεκίνησαν στα τέλη Σεπτέμβριου και παρόλα ταύτα πήγε καλά, ενώ η δυναμική των πωλήσεων του Macan συνεχίζεται και στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Κάνουμε focus και στα after sales όσο μεγαλώνει το πάρκο της Porche είτε με αυτοκίνητα που πουλάμε εμείς είτε με εισαγόμενα μεταχειρισμένα, τα οποία είναι αρκετά.
Οι υπηρεσίες που προσφέρουμε είναι για όλη την ζωή του αυτοκινήτου έτσι φέτος βάζουμε αρκετή έμφαση στο να αναβαθμίσουμε αυτές τις υπηρεσίες με ανθρώπους, με συστήματα, με επικοινωνία και νομίζω ότι θα το δούμε και στα οικονομικά αποτελέσματα του 2025», είπε ο κ. Κυριακόπουλος.
Ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύσει στο ESG. «Φτάσαμε αισίως στο 71% ESG transparency score, όπως μετριέται για το χρηματιστήριο και θέλουμε να το αυξήσουμε και άλλο» κατέληξε ο κ. Κυριακόπουλος.