Στα ισχυρά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, με τα οποία ξεκίνησε το 2025 αναφέρθηκε ο CEO του ΟΠΑΠ, Jan Karas στην παρουσίαση προς τους αναλυτές.
Ο ίδιος επεσήμανε και τις επιδόσεις του διαδικτυακού τομέα (online) που συμβάλλει σημαντικά στη σταθερή οργανική ανάπτυξη και αυξάνει τη βεβαιότητα ότι θα επιτευχθούν οι στόχοι για το 2025.
Μάλιστα, όπως είπε ο ίδιος, η ανάπτυξη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στη δυναμική δραστηριότητα του retail δικτύου.
Βασικοί παράγοντες της επιτυχίας ήταν το αθλητικό στοίχημα και το iGaming, ενώ το TZOKER επωφελήθηκε από τις ευνοϊκές ανακυκλώσεις τζακπότ και το τζακπότ ρεκόρ τον Ιανουάριο. Επιπλέον, η ψηφιοποίηση του λιανεμπορίου προχωράει με ταχείς ρυθμούς μέσω της εφαρμογής OPAP Store App, προσφέροντας εξατομικευμένες εμπειρίες μέσω των προγραμμάτων επιβράβευσης.
Για το α΄ τρίμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών ανήλθαν στα 595 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια άνοδο 8,2%. Αντίστοιχα, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 207,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,8% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο 2024. Τα καθαρά κέρδη τριμήνου έφτασαν τα 123,4 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 8,9% σε ετήσια βάση.
Όπως επεσήμανε ο κ. Karas, ο ΟΠΑΠ παραμένει σταθερά εστιασμένος στην προώθηση καινοτομιών, με στόχο την αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών του. Κρίσιμο ρόλο για αυτό παίζουν οι ψηφιακές λύσεις, τομέας στον οποίο η εταιρεία επενδύει και ενισχύεται συνεχώς.
Νέες τεχνολογίες και TN
Μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) και μηχανικής εκμάθησης (machine learning), με στόχο την προώθηση προσωποποιημένων εμπειριών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών. Παράλληλα, τα loyalty προγράμματα του ΟΠΑΠ για τις online πλατφόρμες του, τα οποία συμπλήρωσαν ένα χρόνο από το λανσάρισμα τους, συνεχίζουν να ενισχύουν την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα επιτεύγματα της εφαρμογής OPAP Store App, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠ.
Σύμφωνα με τον κ. Karas, «η συνεχιζόμενη επιτυχία πρωτοβουλιών όπως το OPAP Store App, δημιουργεί την αισιοδοξία ότι θα παραμείνει στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής εξέλιξης του retail κλάδου». Στο πλαίσιο αυτό, τονίστηκε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει σε νέες λύσεις, mobile εφαρμογές και εξελιγμένα οπτικοακουστικά συστήματα, προχωρώντας σε σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις στο δίκτυο καταστημάτων ΟΠΑΠ και PLAY, εντός των επόμενων ετών.
Ο κ. Karas εστίασε ακόμη στο γεγονός ότι τα επανατοποθετημένα ή νέα προϊόντα του ΟΠΑΠ δημιουργούν ευκαιρίες ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι επιτυχίες που έχουν καταγράψει το ανανεωμένο ΛΟΤΤΟ, η πρόσφατη ειδική κλήρωση του Eurojackpot για τους παίκτες στην Ελλάδα, τα νέα παιχνίδια ΣΚΡΑΤΣ και η ειδική πασχαλινή έκδοση του Λαϊκού Λαχείου.
Οι online δραστηριότητες εξακολουθούν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους ρυθμούς, σε όλες τις κατηγορίες παιχνιδιών, χάρη στα online loyalty προγράμματα και σε ειδικές προωθητικές ενέργειες, μεταξύ άλλων. Παράλληλα, συνεχίστηκε η διεύρυνση της βάσης ενεργών πελατών, τόσο για τη Stoiximan, όσο και για τις διαδικτυακές πλατφόρμες του ΟΠΑΠ.
Τέλος, όσον αφορά στα VLTs, συνεχίστηκε η προσθήκη νέων παιχνιδιών στο χαρτοφυλάκιο PLAY, καθώς και η ανανέωση του συνολικού αριθμού των παιγνιομηχανημάτων, ώστε να παρέχεται στους πελάτες μια σύγχρονη και αναβαθμισμένη εμπειρία παιχνιδιού.