Η Disney «ταξιδεύει» στο Άμπου Ντάμπι: Το νέο της πάρκο στο νησί Γιας

Η Disney «ταξιδεύει» στο Άμπου Ντάμπι: Το νέο της πάρκο στο νησί Γιας

Σε μια συμφωνία που ανακοινώθηκε την Τετάρτη, η The Walt Disney Company (DIS) αποκάλυψε τα σχέδιά της να ανοίξει το έβδομο παγκόσμιο θεματικό της πάρκο, αυτή τη φορά στο νησί Yas στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί και θα κατασκευαστεί πλήρως από τη Miral, την κατασκευάστρια εταιρεία πίσω από άλλα αξιοθέατα του νησιού Yas, όπως το Warner Bros. World (WBD) και το SeaWorld Abu Dhabi.

Ο ρόλος της Disney; Δημιουργικός σχεδιασμός, λειτουργική επίβλεψη και είσπραξη δικαιωμάτων.

«Πρόκειται για μια συναρπαστική στιγμή για την εταιρεία μας, καθώς ανακοινώνουμε τα σχέδιά μας για την κατασκευή ενός συναρπαστικού θεματικού πάρκου της Disney στο Άμπου Ντάμπι, η κουλτούρα του οποίου είναι πλούσια σε τέχνη και δημιουργικότητα», ανέφερε σε δήλωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της Disney, Bob Iger.

«Θα αναδυθεί με θεαματικό τρόπο, συνδυάζοντας τη σύγχρονη αρχιτεκτονική με την τεχνολογία αιχμής για να προσφέρει στους επισκέπτες βαθιά καθηλωτικές εμπειρίες ψυχαγωγίας με μοναδικούς και σύγχρονους τρόπους».

Αν και το πάρκο δεν έχει ακόμη ημερομηνία έναρξης λειτουργίας, ο Iger αναμένει ότι η διαδικασία σχεδιασμού θα διαρκέσει περίπου δύο χρόνια και η κατασκευή πέντε χρόνια - άρα περίπου επτά χρόνια μέχρι την ημέρα των εγκαινίων.

Η ανακοίνωση του πάρκου ήρθε λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση της Disney για καλύτερα από τα αναμενόμενα τριμηνιαία κέρδη. Τα έσοδα στον τομέα «Πάρκα, Εμπειρίες και Προϊόντα» αυξήθηκαν κατά 10% σε ετήσια βάση στα 8,4 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά έσοδα από τα εγχώρια πάρκα σκαρφάλωσαν κατά 12% στα 1,9 δισ. δολάρια. Ο τομέας αντιπροσώπευε περίπου το 37% των συνολικών εσόδων της Disney και σχεδόν το 60% των λειτουργικών εσόδων της κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Το Άμπου Ντάμπι σηματοδοτεί την πρώτη μεγάλη φυσική επέκταση της Disney στη Μέση Ανατολή. Ο Iger δήλωσε στο CNBC (CMCSA) ότι η εταιρεία άρχισε να ανιχνεύει την περιοχή γύρω στο 2017, αλλά η πανδημία COVID-19 και η αλλαγή του διευθύνοντος συμβούλου καθυστέρησαν την επέκτασή της στα ΗΑΕ.

Τώρα, με μια προνομιακή τοποθεσία στην προκυμαία, μια τουριστική αγορά περίπου 500 εκατομμυρίων επισκεπτών και το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού σε απόσταση τεσσάρων ωρών πτήσης από τη χώρα, η Disney βλέπει τεράστια περιθώρια ανόδου - χωρίς να βυθίσει τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια που η Disney έχει δεσμευτεί να επενδύσει στα θεματικά της πάρκα τα επόμενα 10 χρόνια.

«Θα είναι πολύ μεγαλύτερο από οτιδήποτε υπάρχει σήμερα εδώ», δήλωσε στο CNBC ο Josh D'Amaro, πρόεδρος της Disney Experiences. «Αυτό το έργο θα προσεγγίσει τους επισκέπτες σε ένα εντελώς νέο μέρος του κόσμου, καλωσορίζοντας περισσότερες οικογένειες να ζήσουν την εμπειρία της Disney από ποτέ».

Πηγή: Quartz