Η Boeing μείωσε σημαντικά τις τριμηνιαίες ζημίες της, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν μετά την παράδοση του μεγαλύτερου αριθμού αεροσκαφών από το 2018 - το πιο σαφές σημάδι μέχρι σήμερα ότι η κατάσταση στον κατασκευαστή αεροσκαφών βελτιώνεται, έπειτα από χρόνια γεμάτα κρίσεις.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του δευτέρου τριμήνου, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών (LSEG):
- Ζημία ανά μετοχή: $1,24 προσαρμοσμένα (έναντι $1,48 που αναμενόταν)
- Έσοδα: $22,75 δισ. (έναντι $21,84 δισ. που αναμενόταν)
Ο αεροδιαστημικός κολοσσός κατέγραψε καθαρή ζημία $176 εκατ. για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, σημαντικά μειωμένη από τη ζημία του $1,09 δισ. την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 35%, φτάνοντας τα $22,75 δισ. από $16,87 δισ. πέρυσι. Προσαρμοσμένα για έκτακτα γεγονότα, η ζημία ήταν $433 εκατομμύρια ή $1,24 ανά μετοχή — καλύτερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
«Η αλλαγή απαιτεί χρόνο, αλλά αρχίζουμε να βλέπουμε διαφορά στην απόδοσή μας σε ολόκληρη την επιχείρηση», δήλωσε ο CEO Κέλι Όρτμπεργκ σε μήνυμά του προς τους εργαζομένους, αναφερόμενος σε βελτιώσεις σε όλους τους τομείς της Boeing.
«Αν συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στη δουλειά που έχουμε μπροστά μας και δώσουμε προτεραιότητα στην ασφάλεια, την ποιότητα και τη σταθερότητα, μπορούμε να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του παγκόσμιου περιβάλλοντος και να κάνουμε το 2025 τη χρονιά της ανατροπής», πρόσθεσε.
Η Boeing έχει σημειώσει πρόοδο σε αρκετούς τομείς υπό την ηγεσία του Όρτμπεργκ, πρώην στελέχους της αεροδιαστημικής βιομηχανίας και μηχανικού, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία τον περασμένο Αύγουστο. Οι παραδόσεις αεροσκαφών έχουν αυξηθεί, η παραγωγή έχει σταθεροποιηθεί και ακόμη και διευθυντικά στελέχη αεροπορικών εταιρειών που στο παρελθόν είχαν ασκήσει έντονη κριτική, πλέον επαινούν τη νέα ηγεσία της Boeing.
Κατά το τρίμηνο μέχρι τις 30 Ιουνίου, η εταιρεία παρέδωσε 150 αεροσκάφη - ο μεγαλύτερος αριθμός παραδόσεων για δεύτερο τρίμηνο από το 2018, που ήταν και η τελευταία χρονιά κατά την οποία η Boeing εμφάνισε ετήσιο κέρδος.
Ωστόσο, παραμένουν σημαντικές προκλήσεις. Η Boeing ανακοίνωσε την Τρίτη ότι η πολυαναμενόμενη πιστοποίηση των μοντέλων 737 Max 7 και Max 10 - των μικρότερων και μεγαλύτερων μελών της οικογένειας Max - πιθανότατα δεν θα ολοκληρωθεί μέσα στο έτος, αντίθετα με τις προβλέψεις του Όρτμπεργκ τον Μάιο.
Επιπλέον, ο αμυντικός τομέας της εταιρείας συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα με χρεώσεις σε προηγούμενα τρίμηνα, ενώ από την Κυριακή αντιμετωπίζει την πιθανότητα απεργίας εργαζομένων στο εργοστάσιο, καθώς απορρίφθηκε νέα συλλογική σύμβαση.
Οι επενδυτές θα παρακολουθήσουν στενά την τηλεδιάσκεψη του Όρτμπεργκ και της ηγετικής ομάδας την Τρίτη στις 10:30 π.μ., αναζητώντας σαφή εικόνα για τις προοπτικές βελτίωσης της παραγωγής, των αποτελεσμάτων και της συνολικής σταθερότητας σε μια εταιρεία που παλεύει με τις συνέπειες αλλεπάλληλων κρίσεων από το 2018, όταν συνέβη το πρώτο από τα δύο θανατηφόρα δυστυχήματα του 737 Max.