Ως σημαντικό γεγονός για το λιμάνι του Πειραιά αλλά και για την «πράσινη» μετάβαση της ναυτιλίας χαρακτήρισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας την άφιξη του νέου πλοίου car carrier Yuan Hai Ku, της Cosco, το οποίο κατέπλευσε χθες.
Όπως ανέφερε ο ίδιος σε χαιρετισμό του κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης - παρουσίασης του νέου πλοίου, που συνδιοργάνωσαν η Cosco και ο ΟΛΠ, πρόκειται για ένα πλοίο - ορόσημο, το οποίο θα συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά ως κέντρο διαμετακομιστικού εμπορίου για όλη την Ευρώπη.
Παράλληλα, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η Κίνα ως μεγάλη ναυτιλιακή δύναμη στην «πράσινη μετάβαση».
O κ. Γκίκας αναφέρθηκε στον καθοριστικό ρόλο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του λιμένα, μέσω μιας ολιστικής στρατηγικής που συνδυάζει υψηλά οικονομικά αποτελέσματα με τη βιωσιμότητα στη βάση του τριπτύχου Περιβάλλον – Κοινωνία – Διακυβέρνηση και υπογράμμισε: «Μέσα σε αυτό το περιβάλλον διαρκούς εξέλιξης και υπεύθυνης ανάπτυξης, η άφιξη του Yuan Hai Kou έχει βαρύνουσα σημασία - λειτουργεί ως σύμβολο της νέας εποχής της ναυτιλίας με σαφή προσανατολισμό στη βιωσιμότητα. Η πράσινη ναυτιλία από θεωρία μετατρέπεται σταδιακά σε πράξη. Καθώς η πρόκληση της πράσινης μετάβασης και της απανθρακοποίησης είναι μεγάλη, οφείλουμε να συνεργαστούμε, υιοθετώντας ίσους όρους ανταγωνισμού, προκειμένου να επιτύχουμε ουσιαστικά και διατηρήσιμα αποτελέσματα.»
Η Ελλάδα και η Κίνα, κατέληξε «μπορούν και πρέπει να συνεργαστούν τόσο προς την κατεύθυνση της πράσινης μετάβασης όσο και της περαιτέρω ανάπτυξης υποδομών.
Στη συνέχεια ο πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα κ. Fang Qiu αναφερόμενος στο πλοίο τόνισε ότι κατασκευαστηκε 100 %στην Κίνα και ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες. Μάλιστα το χαρακτήρισε ως «αγγελιοφόρο της προηγμένης τεχνολογίας». Μειώνει εκπομπές άνθρακα πάνω από 24% και θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά .
«Η σημερινή εκδήλωση», επεσήμανε χαρακτηριστικά, «αντικατοπτρίζει την εμβάθυνση των σχέσεων Ελλάδας και Κίνας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών. Ο Λιμένας Πειραιά δεν είναι απλώς ένα εμπορικό λιμάνι – είναι σύμβολο φιλίας, αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κοινού οράματος. Η τεχνολογική συνεργασία και η περιβαλλοντική υπευθυνότητα λειτουργούν ως θεμέλια μιας στρατηγικής σχέσης που εξελίσσεται και ενδυναμώνεται συνεχώς.»
Μάλιστα, όπως είπε, η ισχυρή συμπληρωματικότητα της ελληνικής και κινεζικής ναυτιλίας μας δίνουν τη δυνατότητα στις δύο χώρες να συνεργαστουν περισσότερο και να προστατεύσουν τη ναυτιλία, εν μέσω των διεθνών προκλήσεων.
Ο CEO της ΟΛΠ ΑΕ, κ. Su Xudong, εστιάζοντας στα χαρακτηριστικά του νέου, γιγαντιαίου πλοίου, τόνισε ότι το 199,9 μέτρων πλοίο, Yuan Hai Ku αποτελεί ορόσημο για τη μεταφορά οχημάτων παγκοσμίως. Η χωρητικότητα του είναι 7.000 αυτοκίνητα, από επιβατικά και επαγγελματικά μέχρι λεωφορεία και φορτία τύπου MAFI.
Το μετ’ επιστροφής ταξίδι του διαρκεί 30 ημέρες, δηλαδή, σχεδόν το 1/3 του χρόνου που κάνουν τα συμβατικά δρομολόγια, γεγονός που μειώνει σημαντικά τον χρόνο παράδοσης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αποτελεί, δε, πρότυπο για τη βιώσιμη ναυτιλία, με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα σε κάθε του ταξίδι, το πλοίο διαθέτει έξυπνα κοντέινερ καλλιέργειας λαχανικών και ενσωματώνει καθαρή ενέργεια LNG, φωτοβολταϊκή ενέργεια, καθώς και πρόσβαση σε ρεύμα ξηράς.
Η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιώς της Περιφέρειας Αττικής, κ. Σταυρούλα Αντωνάκου, αναγνώρισε τον κομβικό ρόλο του Λιμένα Πειραιά στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής: «Η ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά ως παγκόσμιου κόμβου διακίνησης εμπορευμάτων και μετακίνησης επιβατών αποτελεί βασικό στόχο της διοίκησης της Περιφέρειας Αττικής. Η ΟΛΠ Α.Ε. έχει την στήριξή μας, ώστε να δημιουργήσουμε ένα δυναμικό μέλλον για τον Πειραιά, προκειμένου να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Καλωσορίζουμε στον Πειραιά το νέο πράσινο πλοίο της COSCO SHIPPING και του ευχόμαστε καλά και ασφαλή ταξίδια.»
Παράλληλα, αναφέρθηκε στις προσπάθειες για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο λιμάνι του Πειραιά και τις όμορες περιοχές. Μάλιστα, όπως είπε υπάρχουν έτοιμοι πέντε σταθμοί ξηράς για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία της ακτοπλοϊας και άλλοι πέντε για κρουαζιερόπλοια, ώστε να εξασφαλίζονται οι ανάγκες τους για ενέργεια και να σβήνουν τις μηχανές τους όταν είναι ελλειμενισμένα, συμβάλλοντας στη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.
Ο πρόεδρος της COSCO SHIPPING Specialized Carrier, κ. Zhang Wei, εξήρε τη στρατηγική σημασία του Λιμένα Πειραιά και το όραμα της εταιρείας για μηδενικές εκπομπές: «Το “Yuan Hai Kou” είναι αποτέλεσμα ετών σχεδιασμού, επένδυσης και τεχνολογικής υπεροχής. Αποτελεί σύμβολο της δέσμευσής μας να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα, να προάγουμε “πράσινες” πρακτικές και να επαναπροσδιορίσουμε τα πρότυπα στην παγκόσμια ναυτιλία. Η επιλογή του Λιμένα Πειραιά για το παρθενικό ταξίδι του πλοίου έχει ιδιαίτερη σημασία – αποτελεί αναγνώριση της σημασίας του ως στρατηγικού λιμένα στην Ευρώπη και εταίρου υψηλής αξιοπιστίας.»
Ο πρόεδρος Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης, κ. Αντώνης Βενιέρης. χαιρετίζοντας την άφιξη του “Yuan Hai Kou”, τόνισε ότι «συμβολίζει την ένωση της ναυτιλιακής καινοτομίας με την περιβαλλοντική υπευθυνότητα». Το πλοίο αυτό, ανέφερε αποτελεί πρότυπο για το μέλλον της ναυτιλίας. Όχι μόνο για τις δυνατότητες μεταφοράς του, αλλά κυρίως για τις τεχνολογίες που ενσωματώνει, οι οποίες συνάδουν με τα διεθνή πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης», επεσήμανε.
Μάλιστα, σε αυτό το πλαίσιο, ανέδειξε την ανάγκη να συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες για την προσέλκυση σύγχρονων πλοίων, αλλά και να ενισχυθεί ο ρόλος του λιμένα Πειραιά ως πύλη «καθαρής» μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο.