Φυλασσόμενο παραμένει στο νέο λιμάνι των Νέων Στύρων το πλοίο «Παναγία Παραβουνιώτισσα» το οποίο είχε προσαράξει σε ύφαλο, ενώ περιμετρικά υπάρχει φράγμα για αντιρρυπαντική προστασία. Λόγω του απαγορευτικού απόπλου, που ισχύει και για τα φέρι μποτ από την Αγία Μαρίνα, οι επιβάτες που επιθυμούν να παραλάβουν τα οχήματά τους πρέπει να ταξιδέψουν 2,5 ώρες οδικώς. Αργά το βράδυ δύο οχήματα απομακρύνθηκαν από το φέρι.
Ενώπιον ανακριτή ο καπετάνιος που κρατείται στο Λιμεναρχείο Χαλκίδας, ενώ ήδη νηογνώμονες, αναφέρουν ότι επί της ουσίας καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί του για βλάβη στα πηδάλια.
Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο ρυμουλκήθηκε αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποκόλλησης διάρκειας τριών ωρών.
Ομαδικές αγωγές και μηνύσεις
Στο μεταξύ, μηνύσεις, για το ατύχημα και την κατάσταση που επικράτησε, ετοιμάζονται να καταθέσουν οι επιβάτες του πλοίου. Η δικηγόρος μέρους των επιβατών, επιβάτιδα και η ίδια κατά το δρομολόγιο του συμβάντος, Αθηνά Αποστολοπούλου, μίλησε στην ΕΡΤ, είπε: «Κατ’ αρχήν θα λάβουμε γνώση των ανακριτικών πράξεων και από εκεί και πέρα θα δηλώσουμε παράσταση πολιτικής αγωγής και θα ασκήσουμε και τις αγωγές για την αποζημίωση των επιβατών.
Στο αστικό σκέλος, θα ζητείται η αποζημίωση των επιβατών για τις υλικές ζημιές που μπορεί να έχουν υποστεί, για τα διαφυγόντα κέρδη και επίσης φυσικά για την ηθική βλάβη. Το ποινικό σκέλος θα είναι προς υποστήριξη της κατηγορίας προκειμένου να αποδοθούν οι ποινικές ευθύνες».
Ακόμη, την Πέμπτη η πλοιοκτήτρια εταιρεία, κατέθεσε στις λιμενικές αρχές το επιχειρησιακό πλάνο για την αποκόλληση του πλοίου, ενώ οι επιβάτες αγωνιούν τι θα γίνει με τις περιουσίες τους.
Όπως ανέφερε επιβάτης του πλοίου: «Από την Τρίτη το βράδυ όταν βγήκαμε στο λιμάνι υπήρχε ένας λιμενικός με στολή και πήρε όλα τα ονόματα των επιβατών κανένας δεν έχει επικοινωνήσει μαζί μας. Το αυτοκίνητό μου είναι στο καράβι από την Τρίτη το βράδυ είναι φορτωμένο με βαλίτσες».
Επισήμως δόθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας, το πράσινο φως για την έναρξη των εργασιών της αποκόλλησης και της ναυαγέρεσης του συγκεκριμένου πλοίου και έπειτα από αρκετές υπηρεσίες που χρειάστηκε να επεξεργαστούν το σχέδιο που κατατέθηκε νωρίτερα σήμερα και συγκεκριμένα από τη Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος, τη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας, τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας και τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων, δόθηκε το πράσινο φως.
Σε όσα πράγματα κατέθεσε ή φέρεται να κατέθεσε καλύτερα ο καπετάνιος, οι νηογνώμονες που έκαναν την αυτοψία, αναφέρουν ότι επί της ουσίας καταρρίπτονται οι ισχυρισμοί του καπετάνιου από αυτά που ανέφερε ο νηογνώμονας, ότι δηλαδή δεν υπήρξε, δεν διαπίστωσε κάποια βλάβη στα πηδάλια.
Ο καπετάνιος όμως από την πρώτη στιγμή, φέρεται πως ισχυρίστηκε πως δεν λειτούργησαν τα πηδάλια και γι’ αυτό το λόγο δεν είδε και την ξέρα όταν ξαφνικά προσπάθησε να χρησιμοποιήσει για να σταματήσει το πλοίο να γυρίσει ανάποδα τις μηχανές, δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν τα πηδάλια. Αυτό λοιπόν φαίνεται ότι δεν ισχύει, τουλάχιστον οι δύο απόψεις, ο ισχυρισμός του καπετάνιου και η εξέταση που έκανε αυτοψία του νηογνώμονα δείχνει ότι αυτά τα δύο δεν συνάδουν.