Accor: Τι ευκαιρίες βλέπει στον ελληνικό τουρισμό ο γαλλικός ξενοδοχειακός γίγαντας

Accor: Τι ευκαιρίες βλέπει στον ελληνικό τουρισμό ο γαλλικός ξενοδοχειακός γίγαντας

Του Γιώργου Φιντικάκη

Την δυναμική του ελληνικού τουρισμού καταδεικνύει η απόφαση της γαλλικής πολυεθνικής Accor που εξετάζει τη δημιουργία στην Ελλάδα ενός διεθνούς «Εκπαιδευτικού Κέντρου για τον Τουρισμό». Στόχος η επανεκπαίδευση μέρους του προσωπικού του που αριθμεί διεθνώς 80.000. Τις προθέσεις του μετέφερε χθες στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού κολοσσού Σεμπαστιάν Μπαζέν σε συνάντηση που είχε μαζί του.

Στα σχέδια του επικεφαλής της ναυαρχίδας της ευρωπαϊκής τουριστικής βιομηχανίας είναι νέα ανοίγματα στην Ελλάδα, από τον ορεινό και καταδυτικό τουρισμό, έως το Ράλι Ακρόπολις και το Business Travel. Η Accor έχει ήδη στην χώρα μας χαρτοφυλάκιο επτά μονάδων και πλάνο για τέσσερα επιπλέον ξενοδοχεία από το 2022 και έπειτα. Πλέον όμως βλέπει την Ελλάδα και ως το ιδανικό σημείο για μια ακόμη επένδυση, αυτή τη φορά στο χώρο του ανθρώπινου δυναμικού και της εκπαίδευσης. 

«Για ποιο λόγο Ελλάδα, που είναι - όπως στη ναυτιλία - και τον τουρισμό υπερδύναμη να μην διαθέτει μια από τις καλύτερες σχολές τουρισμού στον πλανήτη;  Τουρισμός δεν είναι μόνο υποδομές και υπηρεσίες, είναι και ο παράγων άνθρωπος», σχολίαζαν κυβερνητικά στελέχη, μεταφέροντας και τη σημασία της κίνησης. 

Η πρόθεση της Accor αποτελεί μία ακόμη επιβεβαίωση της δυναμικής του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος άντεξε τα δύο χρόνια της πανδημίας, με πολύ θετικές επιδόσεις το φετινό καλοκαίρι.

Στο πρώτο μόνο 15νθήμερο του Αυγούστου είχαμε πάνω από 1,5 εκατομμύριο διεθνών αφίξεων, προορισμοί όπως η Μύκονος ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2019, στις Κυκλάδες και αλλού οι πληρότητες άγγιξαν το 100%. Δυναμική που συνεχίζεται και το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου, δείχνοντας ότι το στοίχημα για ετήσια έσοδα ίσα με το 50% προ διετίας ή και παραπάνω, θα επιτευχθεί.

Τα στοιχεία που καταγράφουν μεγάλοι ευρωπαϊκοί οργανισμοί, όπως η TUI, δείχνουν ότι η δυναμική της ανάκαμψης της Ελλάδας είναι πολύ υψηλότερη από άλλων ανταγωνιστριών χωρών, όπως η Ισπανία. Επίσης, ενώ οι διεθνείς πτήσεις προς ευρωπαϊκούς προορισμούς τον Ιούλιο και τον Αύγουστο άγγιξαν το 40%, οι διεθνείς πτήσεις προς Ελλάδα ήταν στο στο 86% αυτών του 2019.

Έτερο ενδιαφέρον στοιχείο, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού, αφορά τον Ιούλιο και τους Γάλλους τουρίστες. Το μήνα αυτό, για πρώτη φορά η Ελλάδα ξεπέρασε την ίδια τη Γαλλία ως κορυφαίος προορισμός για τους Γάλλους. Ταξίδεψαν περισσότερο προς την Ελλάδα απ? ό,τι στην ίδια τη χώρα τους.

Στα καλά νέα από τις αφίξεις έρχονται να προστεθούν τα καλά νέα από τις κινήσεις νέων μεγάλων παικτών στην ελληνική αγορά. Χαρακτηριστική η περίπτωση της Accor S.A., της οποίας το ελληνικό χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει τέσσερα αθηναϊκά ξενοδοχεία και τρία στην περιφέρεια.

Η γαλλική εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Παρισιού έχει, διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται ξενοδοχεία, θέρετρα και ακίνητα φιλοξενία σε περίπου 5.200 σημεία σε πάνω από 110 χώρες. Είναι η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή εταιρεία στην Ευρώπη και μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως.