Βαλτιμόρη: Ερευνητές εξετάζουν εάν νοθευμένα καύσιμα προκάλεσαν το δυστύχημα
WSJ

Βαλτιμόρη: Ερευνητές εξετάζουν εάν νοθευμένα καύσιμα προκάλεσαν το δυστύχημα

Το «μπλακ άουτ»στα ηλεκτρονικά συστήματα του φορτηγού πλοίου και η μηχανή του που έπαψε να λειτουργεί, λίγα λεπτά πριν από την πρόσκρουσή του στη γέφυρα της Βαλτιμόρης ενισχύει τις υποψίες ότι ενδέχεται να έπαιξε ρόλο η χρήση «νοθευμένων καυσίμων», σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Όπως αποκαλύπτει το δημοσίευμα, οι ερευνητές θα εξετάσουν αυτήν την πιθανότητα ως αίτιο για την απώλεια ελέγχου που υπέστη το γιγαντιαίο φορτηγό πλοίο και προσέκρουσε στους πυλώνες της γέφυρας, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα που επικαλείται άτομα τα οποία γνωρίζουν την έρευνα.

Υπενθυμίζεται ότι υπάρχουν αναφορές πως τα φώτα στο συγκεκριμένο πλοίο «Dali» άρχισαν να τρεμοπαίζουν περίπου μία ώρα αφότου ξεκίνησε το ταξίδι του νωρίς την Τρίτη, ενώ ο πλοηγός του λιμένος της Βαλτιμόρης που ήταν πάνω στο σκάφος ανέφερε, σύμφωνα με την Ακτοφυλακή, προβλήματα τροφοδοσίας και απώλεια πρόωσης πριν από τη σύγκρουση με τη γέφυρα, όπως καταγράφεται στην έκθεση ενημέρωσης της ακτοφυλακής που έχει στη διάθεσή της η Wall Street Journal.

«Το σκάφος νέκρωσε, έμεινε χωρίς σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικά», δήλωσε αξιωματικός που επέβαινε στο πλοίο την Τρίτη «Ένας από τους κινητήρες έκανε έναν θόρυβο και μετά σταμάτησε. Η μυρωδιά καμένου καυσίμου ήταν διάχυτη στο μηχανοστάσιο και ήταν κατασκότεινα», συμπλήρωσε.

Ενδεικτικό είναι το φορτηγό πλοίο δεν είχε αρκετό χρόνο για να ρίξει άγκυρες, προκειμένου να σταματήσει να παρασύρεται από τα νερά του ποταμού, σύμφωνα με τον αξιωματικό, και τα μέλη του πληρώματος εξέπεμψαν σήμα κινδύνου πριν από τη συντριβή.

Μια αιτία για τις διακοπές ρεύματος στα πλοία είναι τα νοθευμένα καύσιμα, που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα με τις κύριες γεννήτριές τους, δήλωσε ο ναυπηγός Φώτης Παγουλάτος, σύμφωνα με το Fox News.

O ίδιος επισήμανε ότι μια πλήρης διακοπή ρεύματος θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια της πρόωσης ενός πλοίου και ότι οι μικρότερες γεννήτριες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν, αλλά αδυνατούν να καλύψουν όλες τις λειτουργίες των κύριων μηχανών και χρειάζονται χρόνο για να ξεκινήσουν.

Η επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας Μεταφορών, Τζένιφερ Χόμεντι, είπε σε συνέντευξη Τύπου ότι η έρευνα θα περιλαμβάνει αναθεωρήσεις των λειτουργιών και του ιστορικού ασφαλείας του πλοίου και του ιδιοκτήτη και χειριστή του.

Το πλοίο, είχε περάσει πάνω από 20 επιθεωρήσεις σε διεθνή λιμάνια από το 2015, οπότε ναυπηγήθηκε από τη νοτιοκορεατική Hyundai Heavy Industries, σύμφωνα με στοιχεία της Equasis, μιας διεθνούς ναυτιλιακής βάσης δεδομένων. Καμία από τις επιθεωρήσεις αυτές δεν κατέληξε στο να απαγορευτεί ο απόπλους του φορτηγού πλοίου επειδή κρίθηκε μη αξιόπλοο.

Ωστόσο, επισημάνθηκαν κάποια προβλήματα σε δύο από τις επιθεωρήσεις αυτές:

  • μία στο Βέλγιο, τον Ιούλιο του 2016, που έκανε λόγο για ζημιά στο κύτος μετά την πρόσκρουση του πλοίου σε προκυμαία στο λιμάνι της Αμβέρσας,
  • και άλλη μία τον Ιούνιο του 2023 στη Χιλή, που έκανε λόγο για κάποιο θέμα με το σύστημα πρόωσης και βοηθητικών μηχανημάτων του πλοίου.

Η αμερικανική Ακτοφυλακή ολοκλήρωσε μια επιθεώρηση του πλοίου τον Σεπτέμβριο του 2023, χωρίς να εντοπίσει προβλήματα.