Ο Οργανισμός με έδρα το Παρίσι παρακολουθεί προσεκτικά την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία αποτελεί βασικό σημείο διέλευσης του παγκόσμιου εμπορίου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 12% της κίνησης.
ΟΟΣΑ: Συγκρατημένη αισιοδοξία για την παγκόσμια ανάπτυξη - Ανησυχία για τους Χούθι
AP Photo / Nasser Nasser
AP Photo / Nasser Nasser

ΟΟΣΑ: Συγκρατημένη αισιοδοξία για την παγκόσμια ανάπτυξη - Ανησυχία για τους Χούθι

Ο Οργανισμός με έδρα το Παρίσι παρακολουθεί προσεκτικά την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία αποτελεί βασικό σημείο διέλευσης του παγκόσμιου εμπορίου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 12% της κίνησης.

Τον κίνδυνο νέας αύξησης πληθωρισμού εάν συνεχιστούν οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, επεσήμανε σήμερα ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης ΟΟΣΑ. 

Συγκεκριμένα, η πρόβλεψη του ΟΟΣΑ  εάν δεν προκύψει κάποιο νέο απρόβλεπτο γεωπολιτικό σοκ η παγκόσμια ανάπτυξη το 2024, αναμένεται ισχυρότερη συγκριτικά με τις προηγούμενες προβλέψεις του. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Καθημερινή, το παγκόσμιο ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,9% συγκριτικά με 2,7%, που ήταν η εκτίμηση του Νοεμβρίου.

Ο Οργανισμός με έδρα το Παρίσι παρακολουθεί προσεκτικά την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, η οποία αποτελεί βασικό σημείο διέλευσης του παγκόσμιου εμπορίου, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 12% της κίνησης. Η κίνηση αυτή, που διαταράχθηκε σοβαρά από τα μέσα Νοεμβρίου από τις επιθέσεις ανταρτών ως υποστήριξη στους Παλαιστινίους, έχει μειωθεί κατά 30% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Για να διαφύγουν τον κίνδυνο, τα πλοία παρακάμπτουν την περιοχή αυτή και κάνουν τον περίπλου της Αφρικής περνώντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, όπως η εταιρία μεταφορών CMA-CGM, που την Παρασκευή ανακοίνωσε την εκ νέου αναστολή της διέλευσης των πλοίων της από την Ερυθρά Θάλασσα.

Η διαδρομή αυτή, μακρύτερη και πιο δαπανηρή, αναμένεται να επηρεάσει τις τιμές των προϊόντων, εκτός των προβλημάτων που έχουν ήδη προκληθεί στις αλυσίδες παραγωγής στην Ευρώπη.

«Εάν αυτό συνεχιστεί», η αύξηση στο κόστος των θαλάσσιων μεταφορών αναμένεται να οδηγήσει σε άνοδο τον πληθωρισμό το 2024, κατά 0,4 της μονάδας μετά από περίπου ένα έτος στις ανεπτυγμένες χώρες, όπως εκτίμησε ο ΟΟΣΑ στην τριμηνιαία έκθεση του.