Γερμανία: Κατάρρευση του χριστουγεννιάτικου λιανεμπορίου για δεύτερη συνεχή χρονιά

Γερμανία: Κατάρρευση του χριστουγεννιάτικου λιανεμπορίου για δεύτερη συνεχή χρονιά

Σε «καταστροφή» για το λιανικό εμπόριο εξελίσσεται για δεύτερη συνεχή χρονιά η περίοδος των Χριστουγέννων, σύμφωνα με τον Γερμανικό Σύνδεσμο Λιανικής Πώλησης (HDE).

Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο Σύνδεσμος μεταξύ 750 μελών του, οι έμποροι είναι απογοητευμένοι και φέτος από τη χριστουγεννιάτικη κίνηση και κατηγορούν για αυτό τα μέτρα που λαμβάνονται για τον περιορισμό της πανδημίας. «Σε πολλές περιπτώσεις, οι έμποροι διακατέχονται από μεγάλη απογοήτευση, ακόμη και υπαρξιακό φόβο», δήλωσε ο Διευθυντής του HDE Στέφαν Γκεντ.

Όπως επισήμανε, τον Νοέμβριο η κίνηση ενόψει των Χριστουγέννων εξελισσόταν καλά, ωστόσο η εισαγωγή του κανόνα 2G (για πρόσβαση στα καταστήματα μόνο για εμβολιασμένους και ιαθέντες) προκάλεσε κατάρρευση των λιανικών πωλήσεων, με μείωση πάνω από 35% σε σχέση με τις αντίστοιχες περιόδους προ πανδημίας.

Στην έρευνα, περισσότεροι από τρεις στους τέσσερις εμπόρους λιανικής πώλησης εκτός ειδών διατροφής δήλωσαν δυσαρεστημένοι από την πορεία της κίνησης, ενώ ιδιαίτερα φαίνεται ότι πλήττονται τα καταστήματα ειδών ρουχισμού και ακόμη περισσότερο όσα βρίσκονται στο κέντρο των πόλεων.

Αντίθετα, η Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (BEHV) ανακοίνωσε αύξηση της κίνησης ενόψει των εορτών, καθώς πολλοί καταναλωτές προτίμησαν τις αγορές μέσω διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις από το τέλος Οκτωβρίου έως και το τέλος Νοεμβρίου σημείωσαν αύξηση κατά 15,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Χαρακτηριστικό των νέων συνηθειών τα τελευταία δύο χρόνια είναι και το γεγονός ότι, σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young, πέρυσι το 60% των Γερμανών σχεδίαζε να μην αγοράσει δώρα, αλλά να δωρίσει χρήματα ή δωροεπιταγές, αξίας κατά μέσο όρο 58 ευρώ.