Aβάσιμα τα ερωτήματα της προκαταρκτικής έκθεσης για την πτώση του αεροσκάφους της Air India
AP Photo
AP Photo
Αμερικανικές αρχές - Boeing

Aβάσιμα τα ερωτήματα της προκαταρκτικής έκθεσης για την πτώση του αεροσκάφους της Air India

Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας (FAA) των ΗΠΑ και η Boeing εξέδωσαν ξεχωριστές ανακοινώσεις ότι οι κλειδαριές των διακοπτών καυσίμων στα αεροσκάφη της Boeing είναι ασφαλείς, σύμφωνα με έγγραφα στα οποία είχε πρόσβαση το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Η Ειδοποίηση Συνεχιζόμενης Πτητικής Ικανότητας της FAA στις 11 Ιουλίου εκδόθηκε μετά από την προκαταρκτική έκθεση για τη συντριβή του Boeing 787-8 της Air India, η οποία κόστισε τη ζωή σε 260 άτομα τον περασμένο μήνα, και έθετε ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των διακοπτών διακοπής καυσίμου του κινητήρα.

Σύμφωνα με το Reuters, η ανακοίνωση της FAA προς τις Αρχές Πολιτικής Αεροπορίας ανέφερε ότι «ο σχεδιασμός του διακόπτη ελέγχου καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας κλειδώματος, είναι παρόμοιος σε διάφορα μοντέλα αεροσκαφών της Boeing και η FAA δεν θεωρεί αυτό το ζήτημα ως μη ασφαλή κατάσταση που θα δικαιολογούσε μια Οδηγία Αξιοπλοΐας για οποιοδήποτε μοντέλο αεροπλάνου της Boeing».

Η Boeing αναφέρθηκε στην ειδοποίηση της FAA σε μήνυμα που εστάλη στις αεροπορικές εταιρείες τις τελευταίες ημέρες, το οποίο ανέφερε ότι ο κατασκευαστής αεροπλάνων δεν συνιστά καμία ενέργεια, δήλωσαν δύο πηγές με άμεση γνώση του θέματος.

Σημειώνεται ότι η προκαταρκτική έκθεση της έρευνας για τη συντριβή του αεροσκάφους από το Γραφείο Διερεύνησης Ατυχημάτων της Ινδίας αναφερόταν σε μια συμβουλή της FAA του 2018, η οποία συνιστούσε, αλλά δεν υποχρέωνε, τους χειριστές αρκετών μοντέλων Boeing, συμπεριλαμβανομένου του 787, να επιθεωρήσουν τη λειτουργία κλειδώματος των διακοπτών διακοπής καυσίμου για να διασφαλίσουν ότι δεν θα μπορούσε να μετακινηθεί κατά λάθος.

Η έκθεση ανέφερε ότι η Air India είχε δηλώσει ότι δεν είχε πραγματοποιήσει τους προτεινόμενους ελέγχους της FAA, καθώς η συμβουλή της FAA του 2018 δεν ήταν υποχρεωτική. Ωστόσο, ανέφερε επίσης ότι τα αρχεία συντήρησης έδειξαν ότι η μονάδα ελέγχου ταχύτητας, η οποία περιλαμβάνει τους διακόπτες καυσίμου, αντικαταστάθηκε το 2019 και το 2023 στο αεροπλάνο που συνετρίβη. Σημείωνε επίσης ότι «όλες οι ισχύουσες οδηγίες αξιοπλοΐας τηρούνταν τόσο στο αεροσκάφος όσο και στους κινητήρες».

Η ALPA India, η οποία εκπροσωπεί τους Ινδούς πιλότους στη Διεθνή Ομοσπονδία Ενώσεων Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών με έδρα το Μόντρεαλ, σε ανακοίνωσή της το Σάββατο απέρριψε το τεκμήριο σφάλματος του πιλότου και ζήτησε μια έρευνα δίκαιη, βασισμένη σε γεγονότα.