Black Box: Χαμένο πολιτικό κεφάλαιο

- Τέτοιος σκοτωμός (πια) για την θέση του Παπουτσή στην Παγκόσμια Τράπεζα; Τόση ανέχεια πχια; Χάθηκαν οι δουλειές;  Το λέω με έμφαση επειδή είναι κρίμα και άδικο να καίγεται πολιτικό κεφάλαιο για τέτοια ζητήματα.

- Ο σύντροφος Χρυσοχοΐδης στα Βόρεια; Κατά πάσα πιθανότητα ναι! Β Αθηνών Βόρειος τομέας. Πρώτος και με διαφορά. Αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι δημοσκοπήσεις.

- Τι θα γίνει στην Πειραιώς; Τα έχουμε πει και άλλη φορά: Ό,τι θέλει το Μαξίμου. Ή έχουμε επιτελικό κράτος ή δεν έχουμε.

- Μπορεί να αναμένεται οσονούπω η αξιολόγηση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ (όπου για την ώρα τουλάχιστον προεξοφλείται μετ´ επιφυλάξεως αύξηση των μελών του διοικητικού συμβουλίου από 5 σε 7 και η αντικατάσταση των μη εκτελεστικών μελών) αλλά ο πραγματικός πόλεμος γίνεται στην μητρική του ταμείου. Συγκεκριμένα γίνεται στο υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ ) όπου στις αρχές της Άνοιξης θα κριθεί  η τύχη της κυρίας Ράνιας Αικατερινάρη.

- Η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις με τρεις τράπεζες από το City του Λονδίνου, οι οποίες εξετάζουν την αλλαγή της έδρας τους εξαιτίας του Brexit. Το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης για να έρθουν Ελλάδα οι τράπεζες, αποδεικνύεται πως στις συζητήσεις αυτές συμμετέχει ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του Κυριάκου Μητσοτάκη, Αλέξης Πατέλης. Και βέβαια στο νέο πλαίσιο που προβλέπει μειωμένη φορολόγηση για την μεταφορά ξένων απασχολούμενων (ex-pats) εδώ.

- Αρκετές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν το περασμένο διάστημα ανάμεσα στον Δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη και εκπροσώπων της Moody's. Προ ημερών η στήλη πληροφορήθηκε πως ο Δήμος Αθηναίων θέλει να αξιοποιήσει χρηματοδοτικά εργαλεία όπως τα ομόλογα, και επομένως η αξιολόγηση από έναν οίκο όπως η Moody's αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση. Οι συναντήσεις έφεραν αναβάθμιση της αξιολόγησης του Δήμου Αθηναίων σε Ba3 από B1.

- Η Diversa λέγεται πως κρύβεται πίσω από την πρόταση εξαγοράς της εισηγμένης Εριουργία 3Α. Μάλιστα αναμένονται σχετικές ανακοινώσεις. Η αγορά ωστόσο εκφράζει τις επιφυλάξεις της στο κατά πόσο η Diversa θα μπορέσει να αγοράσει μια εισηγμένη (έστω με τα ζητήματα της Εριουργίας). Άλλωστε η Diversa συνήθως κάνει πολύ θόρυβο μέσω "συμμετοχής" της σε διάφορες εξαγορές και μετά όλο και κάτι συμβαίνει. Ίδωμεν…

- Μαθαίνουμε πως οι τελευταίες διαφορές που υπήρχαν μεταξύ της Epsilon Net, της Space Hellas και της MIG και κυρίως όσα έχουν να κάνουν με τις τράπεζες έχουν γεφυρωθεί και πλέον αναμένεται η σύμβαση αγοραπωλησίας των μετοχών της Singular Logic έως τα μέσα Δεκέμβρη. Εν αναμονή των ανακοινώσεων όμως ακούγεται πως έχει ξαναμπεί στο κάδρο (σε δεύτερο χρόνο) και η Entersoft…

- Να πελαγοδρομεί μοιάζει η δραστηριότητα του ομογενή επιχειρηματία Θεόδωρου Δουζόγλου μετά την (συνοπτική) αποχώρηση του επικεφαλής διαχειριστή των ακινήτων του Λαυρέντη Αλβέρτη, γνωστού και από την θητεία του στον όμιλο Κοντομηνά, το καλοκαίρι. Έτσι μεγάλα έργα όπως η κατασκευή ξενοδοχειακού συγκροτήματος στη Μύκονο, η ανακαίνιση του ξενοδοχείου Μιστράλ στην Καστέλα αλλά και το Πεντελικό στην Κηφισιά και πολλά ακόμα ακίνητα που αγόρασε τα τελευταία έτη παραμένουν αναξιοποίητα. Κάποιοι αποδίδουν το πάγωμα στην έλλειψη ρευστότητας, άλλοι στην αναστάτωση που έχει προκαλέσει η πανδημία και άλλοι τέλος στην απουσία σοβαρής εταιρικής δομής στον όμιλο του. Δεν θα ήταν λοιπόν απίθανο να δούμε κάποια στιγμή το σύνολο του χαρτοφυλακίου την αξία του οποίου κάποιοι εκτιμούν άνωθεν των 300 εκατομμυρίων ευρώ να αλλάζει χέρια. Όσο για τα περί Βενεζουέλας; Εγώ διαβάζω Τάσο Ευαγγελίου στο liberal.gr. Προσεκτικά, γραμμή – γραμμή, λέξη – λέξη. Κάντε μια αναζήτηση στην google «Ευαγγελίου – Βενεζουέλα – liberal.gr». Και θα αρχίσετε να βάζετε τα πάντα σε μία σειρά…

- Η Latsco Shipping of Greece, συμφερόντων της οικογενείας Λάτση προχωρά στην απόκτηση νεότευκτων πολύ μεγάλων δεξαμενόπλοιων VLCC καθώς οι χαμηλές τιμές συνεχίζουν να προσελκύουν τους πλοιοκτήτες να βάζουν παραγγελίες για τέτοια πλοία . Η εταιρεία, με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα - Λάτση ανέθεσε στη Hyundai Heavy Industries να ναυπηγήσει δύο VLCC για παράδοση το δεύτερο και τρίτο τρίμηνο του 2022. Ναυλομεσιτικές πηγές δήλωσαν ότι η τιμή των 90,2 εκατομμυρίων δολαρίων ανά σκάφος στην οποία υπέγραψε η Latsco είναι υψηλότερη από το τρέχον επίπεδο αγοράς που βρίσκεται στα περίπου 85 εκατομμύρια δολάρια. Είπαν όμως ότι αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή η Latsco τα εξοπλίζει με πλυντηρίδες για τις εκπομπές θείου  .