Ακόμα και στη βασική έκδοση των 150 “εξηλεκτρισμένων” ίππων με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο, το CUPRA Leon ξεφεύγει από τα τυπικά όρια ενός ευρύχωρου και πρακτικού πεντάπορτου οικογενειακού βάζοντας στην εξίσωση και την ευχαρίστηση της οδήγησης.
Aκόμα και να μην γνωρίζεις τις προγραμματικές δηλώσεις που έγιναν στο λανσάρισμα της CUPRA ως ξεχωριστής μάρκας, κοιτώντας από το πλάι το συγκεκριμένο Leon αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι δεν έχεις να κάνεις με μία εταιρεία που απευθύνεται σε έναν τυπικό αγοραστή μικρομεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου. Το αιχμηρό και σφηνοειδές σχήμα του πεντάθυρου CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 PS mHEV DSG 7 είναι σαφές ότι απoπνέει έναν ιδιαίτερο δυναμισμό, ο οποίος θα βρει τον τρόπο να μεταφραστεί τόσο σε ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά, όσο και σε επιδόσεις που θα είναι κάτι παραπάνω σε σχέση με αυτό που περιμένει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.
Βεβαίως, το Leon εδώ και 25 χρόνια που βγήκε από τα σπλάχνα της SEAT και ξεκίνησε την πορεία του στο χώρο της αυτοκίνησης, ανέκαθεν ήταν ένα αυτοκίνητο που προοριζόταν για οικογενειακή χρήση. Αυτό συμβαίνει και τώρα, μόνο που τα σχεδιαστικά και οδηγικά «μπαχάρια» της CUPRA έρχονται να το κάνουν πιο “spicy” από κάθε άποψη.
Το εσωτερικό για παράδειγμα είναι τόσο αιχμηρό και τελικά σπορ, όσο και το εξωτερικό περιτύλιγμα - στην ανανεωμένη του εκδοχή το Leon διαθέτει αισθητική «ρύγχους καρχαρία», φωτιζόμενα λογότυπα CUPRA και χαρακτηριστικούς τριγωνικούς LED Matrix προβολείς -, αλλά και ιδιαίτερα πρακτικό όντας ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο απολύτως κατάλληλο για οικογενειακή χρήση, που όμως όπως θα δούμε προορίζεται για τον πιο... ανήσυχο οικογενειάρχη.
Σε αυτό το σημείο δεν μπορούμε να αποφύγουμε το κλισέ του «όλα είναι τακτοποιημένα στο εσωτερικό» με πολλές θήκες για μικροπράγματα. Για παράδειγμα, μπορείς πηγαίνοντας στη δουλειά σου να τακτοποιήσεις και τον καφέ σου και ένα μπουκάλι με νερό και το πορτοφόλι σου και το κινητό σου -για όλα υπάρχουν σωστές θέσεις στο CUPRA Leon.
Στo ταμπλό, εμπρός από τον οδηγό, υπάρχει πλέον ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων και, στο κέντρο του, μία εντυπωσιακή οθόνη αφής 12,9’’ η οποία συγκεντρώνει πάρα πολλές λειτουργίες, οι οποίες τελικά είναι περισσότερες από ό,τι θα έπρεπε. Θα προτιμούσαμε δηλαδή να υπήρχαν, για παράδειγμα, χωριστά «φυσικά» χειριστήρια για τον κλιματισμό αλλά και κάποια στοιχειώδη χειριστήρια για το ηχοσύστημα, όπως για την ένταση του ήχου. Είναι αυτή μία αδυναμία της οθόνης συνολικά μέσα στο VW Group, την οποία συναντάμε και στο Leon. Πάντως, ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως διαμορφώσιμος με δυνατότητα να επιλέξεις είτε μία από τις πέντε στάνταρ διαμορφώσεις, είτε την πλήρως εξατομικευμένη που διαμορφώνεται σύμφωνα με τη θέληση σου για την πληροφόρηση που χρειάζεσαι.
Aπό την άλλη, δυνατό χαρτί της καμπίνας είναι η ευρυχωρία με τους χώρους στο πίσω κάθισμα να είναι κορυφαίοι για την κατηγορία, ενώ το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων είναι πολύ παραπάνω από αξιοπρεπές – είναι από τα μεγαλύτερα για τα δεδομένα των μικρομεσαίων hatchback. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το Leon είναι πλούσια εξοπλισμένο και στις πολλές μικρές λεπτομέρειες που δείχνουν τον πραγματικό πλούτο του περιλαμβάνεται και η ύπαρξη κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες.
H ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και οριακά δεν την χαρακτηρίζουμε εξαιρετική. Εντυπωσιακός δε είναι ο σπορτίφ διάκοσμος, αλλά και ιδιαίτερα προσεγμένο το φινίρισμα του οδηγοκεντρικού ταμπλό.
Πλήρες δε χειριστηρίων το δερμάτινο τιμόνι, σου δίνει τη δυνατότητα να πραγματοποιήσεις πάρα πολλές ρυθμίσεις. Σημειώνουμε ότι κάτω από το αριστερό «μπράτσο» του υπάρχει κουμπί για επιλογή προγράμματος λειτουργίας και κάτω από το δεξί το «μπουτόν» εκκίνησης του κινητήρα.
Καθισμένος πίσω από τα «πηδάλια» και απολαμβάνοντας μια σχεδόν ιδεατή θέση και ένα άκρως υποστηρικτικό μπάκετ κάθισμα, γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως μόνο αδιάφορο δεν είναι στο δρόμο το CUPRA Leon. Βλέπετε, οι 150 ίπποι μόνο λίγοι δεν είναι για να κινήσουν με τη δέουσα αξιοπρέπεια το σπορ πεντάθυρο αυτοκίνητο με το επιθετικό design. Το μηχανολογικό πακέτο του 1.5 turbo κινητήρα συνοδεύεται από 48V ήπια υβριδική τεχνολογία eTSI – περιλαμβάνει μίζα/γεννήτρια που ενισχύει τον βενζινοκινητήρα κατά περίπτωση & μπαταρία λιθίου κάτω από το κάθισμα του οδηγού - επιτρέπει δε την κίνηση με σβηστό κινητήρα σε συγκεκριμένες συνθήκες Τα παραπάνω συνδυάζονται δε με ένα πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων DSG. Το DSG 7 διαθέτει νορμάλ και σπορ λειτουργία αλλάζοντας σε κάθε περίπτωση τις σχέσεις μετάδοσης με πολύ άμεσο τρόπο, ενώ δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό για χειροκίνητες σειριακές αλλαγές με τη βοήθεια των δύο μοχλοδιακοπτών (paddles) στο τιμόνι.
H αλήθεια είναι ότι στην πράξη εκτιμάς από την πρώτη στιγμή την ευκολία που προσφέρει η οδηγηση ενός αυτόματου αυτοκινήτου ειδικά σε αστικό περιβάλλον, από την άλλη η λειτουργία του είναι τέτοια που σου επιτρέπει να κινηθείς και να επιταχύνεις γρήγορα, όταν αποφασίσεις να αναλαβεις εσύ τον πλήρη έλεγχο ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας ταχύτητες.
Αν τώρα καθώς κινείσαι χαλαρά πηγαίνοντας προς τη δουλειά το πρωί νιώσεις ότι η απόκριση στο γκάζι – η οποία είναι ούτως ή άλλως πολύ καλή - δεν είναι τόσο άμεση όσο θα ήθελες, η λύση βρίσκεται στην επιλογή της sport λειτουργίας μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης ή από το ειδικό κουμπί κάτω από το αριστερό μπράτσο του τιμονιού. Η sport λειτουργία δεν επηρεάζει μόνο την απόκριση του κινητήρα και του κιβώτιου, αλλά επίσης το σύστημα διεύθυνσης και τον κλιματισμό.
Με αυτή τη λειτουργία λοιπόν διαπιστώνεις τον άλλο εαυτό του CUPRA Leon, που ανεβάζει πολύ πιο εύκολα στροφές, κάνει πολύ γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και γενικά σε κάνει να νιώθεις ότι μπορείς να κάνεις το κάτι παραπάνω και να ανακαλύψεις στις στροφές πόσο καλά στημένο αυτοκίνητο και πόσο καλά «πατάει» στην άσφαλτο.
Το ανάλαφρο και στιβαρό πλαίσιο, η σφιχτή αλλά καθόλου κουραστική ρύθμιση της ανάρτησης και η άφθονη πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά Bridgestone 225/40 R18 92V δημιουργούν ένα πακέτο με «ζωντανή» συμπεριφορά, που σου εμπνέει εμπιστοσύνη να αφήσεις πίσω τον οικογενειακό ρυθμό και να αναζητήσεις την ευχαρίστηση σε κάθε διαδρομή. Φυσικά τα ηλεκτρονικά παραμένουν σε επαγρύπνηση, αλλά ποτέ δε θα νιώσεις να… φιμώνουν. Όλα τα μέρη συνεργάζονται ορχηστρικά και τσιγκλούν τον οδηγό να αξιοποιήσει πλήρως κινητήρα και πλαίσιο, βοηθώντας το δυναμικό στιλ οδήγησης, με τα κορυφαία σε αίσθηση και δύναμη φρένα να αποτελούν το κερασάκι.
Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι η κατανάλωση κυμαίνεται στην πράξη σε απολύτως λογικά επίπεδα (6,9 έως 7,3 λίτρα / 100 χλμ. είδαμε στο trip computer).
CUPRA Leon 1.5 eTSI 150 PS mHEV DSG 7
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Βενζινοκινητήρας (cm3) 1498
- Ισχύς (PS/rpm) 150/5.000-6.000
- Ροπή (Nm/rpm) 250/1500-3500
- 0-100 km/h 9,0’’
- Tαχύτητα (km/h) 216
- Κατανάλωση μέση 5,5 lit./100 km
- Εκπομπές CO2 125 g/km
- ΜxΠxΥ (mm) 4398x1799x1444
- ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2686
- Βάρος 1401 kg
- Πόρτμπαγκάζ (lit.) 380
- Τιμή €33.490