Ξεκίνησε η ευρωπαϊκή παραγωγή Volvo EX30

Ξεκίνησε η ευρωπαϊκή παραγωγή Volvo EX30

Η Volvo ξεκίνησε την παραγωγή του EX30 και στο εργοστάσιο της φίρμας στη Γάνδη του Βελγίου, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση του ηλεκτρικού μικρού SUV στην Ευρώπη, αλλά και αποφεύγοντας τους δασμούς στα «made in China» ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ήδη από τον Οκτώβριο του 2023, η Volvo είχε πάρει την απόφαση για μια μονάδα παραγωγής μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση στην προσπάθεια κάλυψης της τοπικής ζήτησης μεταξύ άλλων μοντέλων και για το ΕΧ30, το αμιγώς ηλεκτρικό μικρό της φίρμας. Σημειώνεται, πως το ηλεκτρικό EX30 ήταν ένα από τα μοντέλα του είδους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη για το 2024. Μετά ήρθε η επιβολή δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής, με ένα εξ αυτών να ήταν και το Volvo EX30. Έτσι, η μεταφορά της παραγωγής του Volvo EX30 από την πόλης Zhangjiakou της Κίνας στη Γάνδη του Βελγίου οριστικοποιήθηκε, θέτοντας μεταξύ άλλων και ασπίδα προστασίας στην ανταγωνιστικότητά του μιας και γλιτώνει από τους δασμούς.

«Ως συνέχεια της απόφασης που ελήφθη το φθινόπωρο του 2023 να φέρουμε την παραγωγή του EX30 στη Γάνδη, υλοποιήσαμε την παραγωγή του νέου μοντέλου σε χρόνο ρεκόρ», λέει ο Stefan Fesser, Διευθυντής του Εργοστασίου της Γάνδης. «Χάρη στην αφοσίωση και τη συνεργασία ολόκληρης της ομάδας της Γάνδης, μειώσαμε τον χρόνο προετοιμασίας της παραγωγής στο μισό. Σήμερα, νιώθουμε ιδιαίτερα περήφανοι που υποδεχόμαστε το EX30 και δείχνουμε ότι η νέα τεχνολογία και η καινοτομία μάς επιτρέπουν να αντιδρούμε πιο ευέλικτα στις απαιτήσεις της αγοράς.»

Για να καταστήσει δυνατή την παραγωγή του EX30 στη Γάνδη, η Volvo πραγματοποίησε επενδύσεις αξίας περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ στις εγκαταστάσεις του Βελγίου, στη διάρκεια των τελευταίων ετών. Οι αλλαγές ευρείας κλίμακας στο εργοστάσιο περιλαμβάνουν την προσθήκη μιας εντελώς νέας πλατφόρμας αυτοκινήτου, την εγκατάσταση σχεδόν 600 νέων ή αναβαθμισμένων ρομπότ, την επέκταση του τομέα μπαταριών, καθώς και μία νέα γραμμή συναρμολόγησης μονάδων μπαταριών. Η προσθήκη του EX30 στην παραγωγή της Γάνδης πρόσθεσε περίπου 350 νέες θέσεις εργασίας στο εργοστάσιο, αυξάνοντας το συνολικό δυναμικό του σε σχεδόν 6.600 εργαζομένους.

Προφανώς, τα EX30 που θα κατασκευάζονται στη Γάνδη θα προορίζονται κυρίως για τις αγορές τις Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφεύγοντας τους δασμούς, αλλά και τα κόστη μεταφοράς από την Κίνα. Οι παραδόσεις των «made in China EX30» θα ανακατευθυνθούν σε μη ευρωπαϊκές αγορές.

«Το EX30 είναι σημαντικό για εμάς καθώς συνεχίζουμε να ενισχύουμε τη θέση μας στην αγορά των premium ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη», λέει η Francesca Gamboni, Επικεφαλής Παραγωγής και Αλυσίδας Εφοδιασμού στη Volvo Cars για να συμπληρώνει «Η επένδυση στην ευρωπαϊκή παραγωγή του EX30 στη Γάνδη ευθυγραμμίζεται ιδανικά με την πάγια στρατηγική μας να κατασκευάζουμε τα αυτοκίνητά μας εκεί που έχουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Το ευέλικτο διεθνές αποτύπωμα που διαθέτουμε συμβάλλει στην ανθεκτικότητά μας, επιτρέποντάς μας να έχουμε έναν ευέλικτο παραγωγικό σχεδιασμό».

Εκτός από το EX30, στο εργοστάσιο της Γάνδης που το 2024 κατασκεύασε πάνω από 184.000 αυτοκίνητα, παράγονται επίσης τα αμιγώς ηλεκτρικά EX40 και EC40, καθώς και τα υβριδικά XC40 και V60.