Τι φρενάρει την αυτόνομη οδήγηση; Η Samsung, η Tesla, η Hyundai και η Uber

Τι φρενάρει την αυτόνομη οδήγηση; Η Samsung, η Tesla, η Hyundai και η Uber

Η πρόσφατη ανακοίνωση της Samsung ότι διακόπτει την έρευνα στην αυτόνομη οδήγηση έρχεται να υπενθυμίσει ότι οι εξελίξεις δεν τρέχουν με την ταχύτητα που κάποιοι περίμεναν στον τομέα αυτό, καθώς υπάρχουν και άλλες, μεγάλες, παγκοσμίου βεληνεκούς εταιρίες που φαίνεται ότι έχουν επίσης επιβραδύνει τις επενδύσεις τους στην ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.

Η Samsung Electronics διέκοψε τις εργασίες έρευνας και ανάπτυξης (Ε&Α) στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, σύμφωνα με δημοσιεύματα σε μέσα ενημέρωσης της Νότιας Κορέας. Τα εν λόγω δημοσιεύματα αναφέρουν ότι το Samsung Advanced Institute of Technology (SAIT), το τμήμα της εταιρίας που είναι υπεύθυνο για τη μεσοπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη τεχνολογική ανάπτυξη αυτού του κολοσσού της βιομηχανίας ηλεκτρονικών, να έχει αφαιρέσει αυτόν τον μήνα την αυτόνομη οδήγηση από τα προγραμματισμένα ερευνητικά του προγράμματα – και να δίνει πλέον προτεραιότητα στην έρευνα για τη ρομποτική και άλλους τομείς.

Θυμίζουμε ότι η Samsung Electronics έχει αναπτύξει προηγμένους ημιαγωγούς, οθόνες και αισθητήρες για αυτόνομα οχήματα, ενώ αυτοκίνητο εφοδιασμένο με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης που δημιούργησε ολοκλήρωσε με επιτυχία μία διαδρομή 200 χιλιομέτρων σε δημόσιο δρόμο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού πέρυσι.

Σημειώστε ότι η αυτόνομη οδήγηση έχει γίνει αντικείμενο κριτικής και ελέγχων από τις αρμόδιες υπηρεσίες στις ΗΠΑ, καθώς έχουν αυξηθεί οι ανησυχίες για την οδική ασφάλεια μετά από μια σειρά ατυχημάτων. Και παρόλο που αυτό δεν εμπόδισε την Tesla να πάρει το πράσινο φως για να δοκιμάσει τη δική της τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης, που θα έχετε δει να αναφέρεται ως Tesla Auto Pilot, στην Κίνα, έχει ήδη αρχίσει να δημιουργείται μια λίστα με εταιρίες που επιβραδύνουν τις δραστηριότητές τους στον τομέα αυτόν. Βλέπετε, γίνεται όλο και πιο φανερό με την πάροδο του χρόνου ότι χρειάζεται πολύ περισσότερος χρόνος από ό,τι πιστεύαμε προηγουμένως για την εμπορική διάθεση πλήρως αυτόνομων οχημάτων. Για παράδειγμα, η Apple ανακοίνωσε φέτος ότι διακόπτει την ανάπτυξη του Apple Car, ενώ κατήργησε και την ειδική ομάδα που ήταν υπεύθυνη για την έρευνα στα αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η Motional - αμερικανική κοινοπραξία τεχνολογίας - του Hyundai Motor Group, η οποία αποφάσισε πρόσφατα να καθυστερήσει περαιτέρω την εμπορική αξιοποίηση των συνεργειών αυτόνομης οδήγησης με τις εταιρείες Uber Technologies και Lyft, ενώ παράλληλα προχώρησε σε απολύσεις προσωπικού στο πλαίσιο της διαδικασίας αναδιάρθρωσης για τη μείωση του κόστους. Από την άλλη, η GM ανακοίνωσε νωρίτερα φέτος ότι μειώνει τον προϋπολογισμό της για το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης Cruise, ενώ η Ford εγκατέλειψε εντελώς το πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.

Αντικατοπτρίζοντας την τεχνολογική πολυπλοκότητα της αυτόνομης οδήγησης, τα αναμενόμενα χρονοδιαγράμματα για την εμφάνιση των δυνατοτήτων αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 (SAE Level 4) είναι τώρα μεγαλύτερα από ό,τι ήταν το 2021. Εμπειρογνώμονες της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκτιμούν τώρα ότι η αξιοποίηση οχημάτων με κάποιες δυνατότητες Level 4 θα αρχίσει υλοποιείται σε περιορισμένη κλίμακα γύρω στο 2026, με τις πρώτες εφαρμογές να αφορούν πιθανότατα την αυτόνομη στάθμευση, ακολουθούμενη από την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Πιο σύνθετες εφαρμογές, όπως η οδήγηση σε αστικό περιβάλλον, θα απαιτήσουν μεγαλύτερα χρονοδιαγράμματα για την ανάπτυξη σε κλίμακα.