Tesla Cybertruck: «Θωρακισμένο» διπλοκάμπινο με επιδόσεις supercar

Tesla Cybertruck: «Θωρακισμένο» διπλοκάμπινο με επιδόσεις supercar

Το αρχικό πρωτότυπο του Tesla Cybertruck το είχαμε δει το 2019. Όμως φτάσαμε στο 2023 για να δούμε αυτό το εντυπωσιακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην τελική του μορφή, στην έκδοση δηλαδή παραγωγής. Και ενώ ο Ίλον Μασκ είχε υποσχεθεί ότι οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2021, η Tesla ανακοίνωσε την επίσημη έναρξή τους πριν από λίγες μόνο μέρες.

Τα λόγια του Ίλον Μασκ λένε πολλά σχετικά με το ομολογουμένως ασυνήθιστης αισθητικής και χαρακτηριστικών τετρακίνητο όχημα: «Εδώ είναι το αυτοκίνητο που οι ειδικοί είπαν ότι δεν μπορούσε να κατασκευαστεί... Νομίζω ότι αυτό είναι το καλύτερο προϊόν μας. Το μέλλον τελικά θα μοιάζει με το μέλλον». 

Εξωτερικά, λοιπόν, το Cybertruck παραγωγής είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το πρωτότυπο. Οι προφυλακτήρες έγιναν πιο ογκώδεις, εμφανίστηκαν πλαϊνοί καθρέφτες με παράξενα σχήματα, ενώ το τεράστιο και ιδιαιτέρως κεκλιμένο παρμπρίζ είναι τετράγωνο η Tesla αποφάσισε να τοποθετήσει ένα μονό -τεράστιο- υαλοκαθαριστήρα, μια επιλογή που μπορεί κανείς να εντοπίσει σε κάποια παλαιότερα μοντέλα της Citroen (CX, ZX κλπ.)

Με βάση τώρα την αγορά την οποία καλείται να κατακτήσει το Cybertruck, οι διαστάσεις του δεν πρέπει να μας εκπλήσσουν: το διπλοκάμπινο Tesla έχει μήκος 5.682 mm, πλάτος 2.200 mm (με διπλωμένους καθρέφτες) και ύψος 1.791 mm, ενώ ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cx είναι 0,335, οπωσδήποτε ικανοποιητικός για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και αυτής της πολύ συγκεκριμένης σχεδίασης.

Παρά δε τον off road και ταυτοχρόνως pick up χαρακτήρα του το Cybertruck δεν έχει ανεξάρτητο πλαίσιο·τύπου σκάλας, αλλά αυτοφερόμενο αμάξωμα όπως τα συνήθη ΙΧ, κατασκευασμένο όμως από ανοξείδωτο (!) χάλυβα υψηλής αντοχής, ο οποίος δεν είναι βαμμένος – κάτι που σημαίνει ότι όλα τα Cybertrucks θα έχουν το ίδιο χρώμα. Εκτός αν ο αγοραστής του επιλέξει να το «ντύσει» με το προσφερόμενο λευκό ή μαύρο φιλμ έναντι του ποσού των 6.500 δολαρίων. 

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο αμάξωμα δεν είναι ανθεκτικό μόνο στη διάβρωση, αλλά και στους πυροβολισμούς! Στην τελευταία παρουσίαση του νέου μοντέλου προβλήθηκε βίντεο με βολές εναντίον του ημιφορτηγού με υποπολυβόλο Thompson διαμετρήματος 45 και πιστόλι Glock και HKMP5SD εννέα χιλιοστών.

Το Cybertruck φαίνεται να επέδειξε αντοχή στη διάτρηση, ωστόσο δεν μπορείς να το χαρακτηρίσεις πλήρως θωρακισμένο γιατί το μεγάλο του παρμπρίζ δεν είναι αλεξίσφαιρο, παρόλο που είναι επίσης ενισχυμένο και έχει αυξημένο πάχος.

Ωστόσο, το εν λόγω παρμπρίζ μπορεί να αντέξει την πρόσκρουση μιας μπάλας μπέιζ μπολ που «τρέχει» με ταχύτητα 113 km/h. Ενώ οι άνθρωποι της Tesla βεβαιώνουν ότι τα τζάμια του Cybertruck έχουν εξαιρετικές ηχομονωτικές ιδιότητες - και κατά συνέπεια στο εσωτερικό του pickup βασιλεύει η ησυχία του… διαστήματος! 

Κατά τ’ άλλα, το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένο σύμφωνα με την παραδοσιακή προσέγγιση της Tesla, όπου στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια τεράστια οθόνη αφής 18,5 ιντσών. Οι επιβάτες της πίσω σειράς έχουν στη διάθεσή τους μια ξεχωριστή οθόνη 9,4 ιντσών.

Επιπλέον, η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με πολλαπλές θύρες USB-C με ισχύ φόρτισης έως και 65 watt, ηχοσύστημα δεκαπέντε ηχείων (συμπεριλαμβανομένων δύο subwoofer με μεμονωμένους ενισχυτές), πανοραμική οροφή και σύστημα φιλτραρίσματος αέρα «ιατρικών» προδιαγραφών που κατακρατά έως και 99,97% των αιωρούμενων σωματιδίων.

Περνώντας τώρα στις off road δυνατότητες του Cybertruck βλέπουμε ότι αυτό διαθέτει τροχούς 20 ιντσών, με ελαστικά εκτός δρόμου εξωτερικής διαμέτρου 35 ιντσών, και προσαρμοζόμενη αερανάρτηση χάρη στην οποία η μέγιστη απόσταση από το έδαφος φτάνει στα 443 mm (στη φάση της εκτόνωσης των αμορτισέρ).

Οτιδήποτε επηρεάζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του «αγροτικού» Tesla είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενώ και το σύστημα διεύθυνσης είναι τύπου «by wire» με την αίσθηση και την απόκρισή του να  ποικίλλουν ανάλογα με την ταχύτητα ή τη γωνία περιστροφής των τροχών. Ενώ ο κύκλος στροφής περιορίζεται στα 11,3 μέτρα - σε επίπεδα δηλαδή μικρότερα από αυτά του επιβατικού αυτοκινήτου Tesla Model S!

Το Cybertruck είναι το πρώτο Tesla που διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 800 V και προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με κίνηση στους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε το Tesla Cybertruck RWD με ένα μόνο ηλεκτροκινητήρα στους πίσω τροχούς, το οποίο μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 97 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα.

Η ισχύς του δεν έχει γίνει γνωστή, πάντως η αυτονομία με μία φόρτιση θα φτάνει τα 402 χιλιόμετρα, η ταχύτητα θα περιορίζεται στα 180 km/h, ενώ το ρυμουλκούμενο φορτίο θα φτάνει τους 3,4 τόνους.

 τέτοια pickup θα βγουν στη γραμμή παραγωγής μόνο το 2025, επομένως δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη όλες οι προδιαγραφές. Για παράδειγμα, η ισχύς δεν είναι ακόμη γνωστή., να φτάσει και να ρυμουλκήσει ένα τρέιλερ βάρους έως και 3,4 τόνων. Η.

Ακολουθεί το Cybertruck AWD, με τετρακίνηση που προκύπτει από δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα σε κάθε άξονα) με συνολική ισχύ 600 ίππους, χάρη στους οποίους για τα 0-97 km/h το Cybertruck AWD χρειάζεται 4,1’’. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται (για λόγους διαφύλαξης της αυτονομίας) στα ίδια επίπεδα με του RWD (180 km/h), το βάρος είναι 2.995 kg, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 547 χιλιόμετρα.

Τέλος, στην κορυφή της γκάμας έχουμε την έκδοση Cyberbeast, αυτή που προσφέρει πλέον επιδόσεις supercar: εξοπλισμένο με τρεις ηλεκτροκινητήρες (ένα στον μπροστινό και δύο στον πίσω άξονα) το θηριώδες αυτό όχημα διαθέτει 845 PS επιτυγχάνει τα 0-97 km/h σε μόλις 2,6 δευτερόλεπτα! Η μέγιστη ταχύτητα είναι εδώ ελαφρώς αυξημένη, στα 209 km/h, και η αυτονομία φτάνει τα 515 χλμ.

Ενώ η Tesla προσφέρει μια πρόσθετη, προαιρετική μπαταρία, που τοποθετείται στο μπροστινό τοίχωμα της καρότσας και επιτρέπει στην αυτονομία να αυξηθεί κατά 193-209 km, φτάνοντας τα 756 km για την έκδοση AWD. Η φόρτιση υποστηρίζεται με ισχύ έως και 250 kW, κάτι που σημαίνει ότι με σύνδεση σε ένα Supercharger, μπορείτε να αυξήσετε την αυτονομία κατά 206-218 km μέσα σε 15 λεπτά.

Σημειώστε ότι τα πρώτα 10 Cybertrucks παραδόθηκαν ήδη στους νέους ιδιοκτήτες τους κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του μοντέλου.

Ωστόσο, οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν το 2024 και ο όγκος παραγωγής στο εργοστάσιο του Τέξας θα αυξάνεται σταδιακά μέχρι το 2025. Ενώ η τιμή του αυτοκινήτου αποδεικνύεται τελικά αρκετά ψηλότερη από τις 40.000-70.000 δολάρια που είχε ανακοινώσει παλιότερα ο Μάσκ.

Η βασική λοιπόν έκδοση RWD κοστίζει 61.000 δολάρια, το Cybertruck AWD ανεβαίνει στα 80.000 δολάρια, ενώ το Cyberbeast φτάνει τις 100.000 δολάρια. Σημειώστε επίσης ότι προσφέρεται 4ετής εγγύηση για ολόκληρο το όχημα και 8ετής για την μπαταρία (150 χιλιάδες μίλια/240.000 χιλιόμετρα).