field_kentriki_fotografia
Τα «κλασικά» υβριδικά έχουν μέλλον: Toyota Corolla 1.8L Hybrid

Και μόνο την ένδειξη της μέσης κατανάλωσης του trip computer να αναφέρει κανείς για την υβριδική Toyota Corolla, θα είναι σαν να τα έχει πει όλα. Ένας αριθμός, που είναι το ισχυρότερο σημείο – αλλά όχι και το μοναδικό «ατού» - ενός κατ’ εξοχήν οικογενειακού αυτοκινήτου με μακρά παρουσία στην ελληνική αγορά και χιλιάδες ικανοποιημένους κατόχους.

Tο υβριδικό σύστημα της Toyota, που αρχικά το είχαμε δει στο Prius, εκεί προς τα τέλη του ‘97 έχει εξελιχθεί και βελτιωθεί σημαντικά από τότε και κινεί με επιτυχία διάφορα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρίας, έχοντας ξεπεράσει κάποιες «παιδικές ασθένειές» του. Εξακολουθεί βέβαια να προσφέρει την άνεση της οδήγησης ενός αυτοκινήτου χωρίς ταχύτητες (κοινώς αυτόματου) συνδυασμένη με μία κατανάλωση που ένα συμβατικό αυτόματο αυτοκίνητο δεν θα μπορούσε σε καμία απολύτως περίπτωση να προσφέρει.

Οι επιδόσεις της σημερινής υβριδικής Corolla δεν σε αφήνουν ανικανοποίητο - αυτό που χρειάζεται κανείς να συνηθίσει οδηγώντας τα “full hybrid” αυτοκίνητα της Toyota, άρα και τη δική μας την Corolla είναι η έλλειψη κάποιας άμεσης σύνδεσης μεταξύ των στροφών λειτουργίας του κινητήρα και της ταχύτητας κίνησης. Κατά τα άλλα το αυτοκίνητο διαθέτει επαρκή ισχύ και για να ταξιδέψει κάνεις, και για να προσπεράσει με ασφάλεια, έστω και αν η απόκριση στο γκάζι κάποιες φορές δεν είναι τόσο άμεση όσο θα ήθελε ο οδηγός.

Η αλήθεια είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας δεν μένει αμέτοχος όταν πατάς το γκάζι και το καταλαβαίνεις αυτό, αλλά υπάρχει κάποια μικρή καθυστέρηση καθώς πρώτα ανεβαίνουν οι στροφές και μετά έρχεται η αύξηση της ταχύτητας. Στις ιδιομορφίες του υβριδικού συστήματος της Toyota Corolla περιλαμβάνεται και το ότι δεν μπορείς να κατεβάσεις ταχύτητα με τον παραδοσιακό τρόπο (άλλωστε το κιβώτιο λειτουργεί σα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης, οπότε δεν υπάρχουν «ταχύτητες» / στάνταρ σχέσεις μετάδοσεις. Εδώ, λοιπόν, η επιλογή που έχεις είναι να τοποθετήσεις το σχετικό λεβιέ στη θέση B που σημαίνει “Brake” και προσφέρει πιο έντονη επιβράδυνση και ταυτοχρόνως μεγαλύτερη ανάκτηση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Είναι η επιλογή που προσφέρεται για κατηφόρες και οδήγηση σε ορεινούς δρόμους με στροφές.

Μην ξεχνάμε ότι την Toyota Corolla Hybrid είναι δεν τη φορτίζεις ποτέ - φορτίζεται μόνη της αποκλειστικά κατά την κίνησή της. Και η μικρή (σε σχέση με ένα 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο) μπαταρία της είναι αυτή που εξασφαλίζει ότι μπορείς να ξεκινάς πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα σου και να παρκάρεις χωρίς να παίρνει μπρος ο κινητήρας βενζίνης.

Σημειώστε ότι ο βενζινοκινητήρας τίθεται συχνά εκτός λειτουργίας και μπορείς να βλέπεις το δείκτη του στροφόμετρου στο μηδέν και την ενέργεια (στη σχετική απεικόνιση στην οθόνη) να «ρέει» από την μπαταρία προς τον ηλεκτροκινητήρα. Είναι και αυτό μέρος του όλου προγράμματος που εξασφαλίζει αυτή την τόσο χαμηλή κατανάλωση. Αυτή η λειτουργία εξασφαλίζει επίσης ότι ο θόρυβος είναι χαμηλά γενικά επίπεδα – πλην της περιπτώσεως που θα αποφασίσεις ότι χρειάζεσαι πλήρη ισχύ, οπότε το «σανίδωμα» αναγκάζει τον βενζινοκινητήρα να δουλέψει στο «φουλ» και τότε κάνει αρκετά έντονα στην παρουσία του στο εσωτερικό.

Πέραν βεβαίως του συστήματος κίνησης η Toyota Corolla Hybrid έχει όπως είπαμε και άλλα πλεονεκτήματα να προσφέρει στον κάτοχό της. Έχοντας εξελιχθεί και στον τομέα των δυναμικών χαρακτηριστικών είναι ανταγωνιστική – και ως προς το κράτημα και τα φρένα - και παρά το κάπως ελαφρύ τιμόνι, στους γρήγορους ελιγμούς ανταποκρίνεται με «σιγουριά» διατηρώντας την ευστάθειά της. Σταθερή δείχνει επίσης η Corolla και στο ταξίδι, ενώ στις καθημερινές μετακινήσεις μπορείς να αντιληφθείς ότι η ανάρτηση είναι κάπως σφιχτή – κάτι που επηρεάζει την άνεση αλλά όχι σε βαθμό ενοχλητικό.