Η ενεργειακή μετάβαση δημιουργεί καινούρια δεδομένα σε όλα τα επίπεδα και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο βλέπουν να ανοίγονται καινούρια πεδία δραστηριοτήτων – και μαζί τους καινούριες αγορές, στις οποίες σπεύδουν να τοποθετηθούν εκ των προτέρων. Στο πλαίσιο αυτό βλέπουμε και το Hyundai Motor Group να έχει δημιουργήσει τη δική του εταιρία προηγμένης εναέριας κινητικότητας (Advanced Air Mobility - AAM) με την επωνυμία Supernal, η οποία έφερε το πρωτότυπο eVTOL Concept στη μεγάλη έκθεση τεχνολογίας CES 2024, που πραγματοποιείται αυτές τις μέρες στο Λας Βέγκας.
Η Supernal αποκάλυψε λοιπόν χθες το S-A2, ένα ηλεκτρικό όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) που μπορεί να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες, πέραν του πιλότου, και το οποίο αποτελεί το τελευταίο ορόσημο στον οδικό χάρτη της Supernal για τη δρομολόγηση και την εμπορική αξιοποίηση ασφαλών, αποτελεσματικών και προσιτών καθημερινών εναέριων μετακινήσεων.
Το S-A2 βασίζεται στο αρχικό πρωτότυπο όχημα της εταιρείας, S-A1, που είχαμε δει στην CES 2020, και συνδυάζει την καινοτόμο αεροδιαστημική μηχανική με το design των αυτοκινήτων του Hyundai Motor Group, προτείνοντας έναν νέο τρόπο γρήγορων και ασφαλών αστικών μετακινήσεων.
Το S-A2 είναι λοιπόν ένα ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) σχεδιασμένο να ταξιδεύει με ταχύτητα 190 km/h σε ύψος 1.500 ποδιών (300 μέτρων) και διαθέτει αυτονομία που του επιτρέπει να καλύπτει τις τυπικές ανάγκες αστικών μετακινήσεων, για αποστάσεις 40 έως 64 χιλιομέτρων. Διαθέτει οκτώ έλικες (στροφεία) μεταβλητής κλίσης που εντάσσονται σε μια αρχιτεκτονική κατανεμημένης ηλεκτρικής πρόωσης. Το ενδιαφέρον είναι ότι η Supernal ισχυρίζεται ότι το S-A2 θα είναι τόσο αθόρυβο όσο ένα… πλυντήριο πιάτων (!), με τον θόρυβο να περιορίζεται στα 65 dB στη φάση της κάθετης απογείωσης και προσγείωσης και 45 dB κατά την οριζόντια πτήση.
Το εν λόγω όχημα έχει επίσης σχεδιαστεί με προτεραιότητα την ασφάλεια και με έμφαση στη βιωσιμότητα και την άνεση των επιβατών. Σχεδιασμένο για να επιτύχει τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας της πολιτικής αεροπορίας, είναι βασισμένο σε μια στιβαρή δομή σκελετού αεροσκάφους, ενώ διαθέτει εξειδικευμένα εξαρτήματα σε κρίσιμα συστήματα, όπως το σύστημα μετάδοσης κίνησης, τα χειριστήρια και τα ηλεκτρονικά συστήματα.
«Από την αρχή, η Supernal είχε στόχο να δημιουργήσει το σωστό προϊόν και τη σωστή αγορά τη σωστή στιγμή», δήλωσε ο Jaiwon Shin, πρόεδρος του Hyundai Motor Group και Διευθύνων Σύμβουλος της Supernal. «Η αποκάλυψη του S-A2 καταδεικνύει την ακλόνητη δέσμευσή μας να φέρουμε εις πέρας αυτή την αποστολή με μία ασφαλή, αποτελεσματική σχεδίαση του οχήματος η οποία παρέχει μια σαφή πορεία προς την είσοδο στην αγορά. Αξιοποιώντας την ταλαντούχα, 600 ατόμων ομάδα μας, τις τεράστιες τεχνικές και επιχειρηματικές δυνατότητες του Hyundai Motor Group και τους αξιόπιστους προμηθευτές του τομέα των αερομεταφορών σε όλο τον κόσμο, η Supernal είναι έτοιμη να προσφέρει μια νέα εποχή πτήσεων.»
Και καθώς η αυτονομία είναι ζωτικής σημασίας στοιχείο για κάθε ηλεκτροκίνητο όχημα, η Supernal θα συνεχίζει να βελτιστοποιεί το όχημά της εστιάζοντας σε μια σπονδυλωτή δομή που θα επιτρέπει την αναβάθμιση της μπαταρίας. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται και η δυνατότητα της αντικατάστασης της μονάδας μπαταρίας καθώς θα εξελίσσεται η τεχνολογία των συσσωρευτών.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι οι μηχανικοί της Supernal συνεργάστηκαν με τους σχεδιαστές αυτοκινήτων της Hyundai προκειμένου το S-A2 να πάρει τη μορφή που βλέπετε στις φωτογραφίες – συνδυάζοντας τη σχεδίαση με τη λειτουργικότητα, με διαφορετικές χρωματικές παλέτες και υλικά να οριοθετούν τα ξεχωριστά διαμερίσματα του πιλότου και των επιβατών του οχήματος και αεροπορικού τύπου εξαρτήματα τα οποία απορροφούν ενέργεια να είναι ενσωματωμένα στο πλαίσιο των καθισμάτων και να συμβάλλουν στη συνολική καθαρή, μινιμαλιστική σχεδίαση.
Δεν είναι τυχαίο που ο «μεγάλος» και βραβευμένος σχεδιαστής Luc Donckerwolke, Πρόεδρος, Chief Design Officer και Chief Creative Officer, του Hyundai Motor Group δήλωσε ότι «το S-A2 είναι μια αληθινή αναπαράσταση του "auto meets aero" (σε ελεύθερη μετάφραση θα λέγαμε: το αυτοκίνητο συναντά το αεροσκάφος) καθώς είναι βασισμένο στις δυνατότητες των κορυφαίων μηχανικών αεροδιαστημικής της Supernal και των παγκοσμίου φήμης σχεδιαστών αυτοκινήτων του Hyundai Motor Group για τη δημιουργία ανθρωποκεντρικού σχεδιασμού που μεγιστοποιεί την εμπειρία και την ασφάλεια των επιβατών»
Προφανώς, η εξέλιξη του οχήματος χρειάζεται ακόμα χρόνο, καθώς η Supernal υπολογίζει ότι αυτό θα έχει φτάσει στα απαιτούμενα από τους διεθνείς αεροπορικούς κανονισμούς ασφαλείας επίπεδα – τα οποία θα επιτρέψουν την εμπορική του αξιοποίηση - το 2028.